Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

WYCIERACZKA TYLNEJ SZYBY [C4,A6]

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

WYCIERACZKA TYLNEJ SZYBY [C4,A6]

Post autor: LUPO » 14 gru 2012, 02:22

problem polega na tym że po włączeniu wycieraczki przesunie się kawałek i zatrzymuje,zachwilę się znowu przesunie i zatrzyma i tak czły czas
co jest przyczyną?
przekaźnik?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 14 gru 2012, 09:39

Na postoju tak się dzieje, czy w czasie jazdy tylko? Może przewody we wiązce idące w przelocie klapy bagażnika się uszkodziły i czasem jest styk, a czasem go nie ma.
Żeby sprawdzić przekaźnik, to zrób zworę na podstawce tego przekaźnika i zobacz czy wycieraczka będzie pracowała normalnie.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 16 gru 2012, 23:03

bez różnicy czy jedziesz czy stoisz
na których wsuwkach w przekaźniku mam to zrobić

[ Dodano: 2012-12-18, 15:17 ]
panowie nikomu się nie zdarzyło coś takiego w 80-ce?

a80tdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 27 gru 2012, 16:06

Post autor: a80tdi » 27 gru 2012, 16:27

Witam. Mam podobny problem w swojej 80-tce. Nie działa mi tylna wycieraczka ani spryskiwacz. Sprawdzałem silniczek przy zbiorniku na krótko i działa prawidłowo. Czyli prąd nie dochodzi wgl. do silniczka od płynu do spryskiwacza. Natomiast przy silniku od wycieraczki znajdują się 3 przewody. Przy włączonym zapłonie, gdy włączę kable od próbówki to na pierwszych 2 przewodach żarówka się świecy ale 3 nie reaguje bez różnicy czy włączę przy kierownicy włącznikiem czy nie. Wyczytałem również że są też przekaźniki pod tylną kanapą od strony kierowcy. Rzeczywiście znajdują się tam 3 przełączniki tylko nie wiem jak je dokładnie sprawdzić . Wydaje mi się że pierwszy jest własnie od wycieraczki. Gdy odłączę ten silniczek od spryskiwacza to po włączeniu przełącznikiem przy kierownicy słychać jakby takie "cyknięcie" tego przekaźnika oraz po paru sekundach powtarza się to "cyknięcie". Natomiast gdy silniczek jest podłączony to nic się nie dzieje. Czytałem również że jest bezpiecznik od tylnej wycieraczki tylko nie wiem w którym miejscu się znajduje. Nie wiem też dokładnie jak sprawdzić ten przekaźnik i czy to wgl. jest ten. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co zrobić żeby naprawić tą wycieraczkę wraz ze spryskiwaczem ? Niby tylnej wycieraczki rzadko się używa ale nie lubię gdy coś nie działa w aucie ;) Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 28 gru 2012, 20:22

Panowie ogarnia może ktoś temat z silnikiem wycieraczki??????????????????????????????

piomazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 18 lip 2012, 15:50
Lokalizacja: Wisła

Post autor: piomazi » 07 lis 2013, 17:40

U mnie dzieje się to samo. Wycieraczka tylna po włączeniu wyciera na krótko co chwilę tylną szybę a zatrzymuję się w pozycji jak jej wypadnie, a nie na skraju szyby. Wyłączy wycieraczkę dopiero wyłączenie silnika. Zdarzało juz mi się specjalnie zatrzymać auto żeby tylko wyłączyć tylną wycieraczkę :mrgreen: :-/ Znalazłem bezpiecznik pod tylną kanapą który załączał wycieraczkę co chwilę. Przekażnik 239 z oznaczeniem: 445955529A Może jego wymiana pomoże.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 07 lis 2013, 19:25

piomazi pisze:Znalazłem bezpiecznik pod tylną kanapą który załączał wycieraczkę co chwilę. Przekażnik 239 z oznaczeniem: 445955529A Może jego wymiana pomoże.
niewiem czy ci to pomoze, aby on zadzialal potrzebny jest sygnal z manetki, ale poki nie sprawdzisz sie nie przekonasz

co do roznych pozycji zatrzymywania sie ramienia, wypadalo by s[rawdzic czy na sucho to czasem nie pracuje

piomazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 18 lip 2012, 15:50
Lokalizacja: Wisła

Post autor: piomazi » 08 lis 2013, 08:16

Myślę też nad tym i może faktycznie będzie to wina manetki,przełącznika przy kierownicy, który daje sygnał do przełącznika pod kanapą.
Na sucho tzn. masz na myśli pracę po suchej szybie?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 08 lis 2013, 12:00

piomazi pisze:Na sucho tzn. masz na myśli pracę po suchej szybie?
ze pracuje bez smaru, zadne tam dziadowskie wd40, tylko normalny smar powinien byc, a dokladniej np wazelina techniczna

piomazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 18 lip 2012, 15:50
Lokalizacja: Wisła

Post autor: piomazi » 08 lis 2013, 13:30

Co do wyłączania wycieraczek to właśnie doszedłem. Wyłącza ją ponowne pchnięcie manetki do przodu, czyli tak jak przy załączaniu. :-P
A póki się nie wyłączy to przekaźnik popycha wycieraczkę gdzieś o 2/3 cyklu, czyli wycieraczka zatrzymuję się w różnych miejscach szyby.
A gdzie miałbym dać dokładnie ten smar? :-? bo jakoś nie jarzę

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 08 lis 2013, 13:45

Rozbierz przełącznik zespolony, wyczysc ladnie styki i bedzie wszystko smigac. Ewentualnie wlacz wyceraczke i sprawdz jakie dochodzi napięcie na silnik wycieraczki.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 08 lis 2013, 14:02

piomazi pisze:A gdzie miałbym dać dokładnie ten smar? bo jakoś nie jarzę
no skoro piszemy o ramieniu wycieraczki, to mam na mysli mechanizm, musisz to zdemontowac i obejrzec, ja tego tu nie widze :->

piomazi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 18 lip 2012, 15:50
Lokalizacja: Wisła

Post autor: piomazi » 09 lis 2013, 12:27

Bardzo tam nie ma gdzie wcisnąć smaru.
Miałem w rękach wyciągnięty cały mechanizm wycieraczki, jest nierozbieralny.
Poczyszczę jeszcze styki manetki. Napięcia nie mierzyłem na silniku, chociaż myślę że będzie dobre bo cisnęło zawsze brutalnie wycieraczkę nawet po suchej szybie. Musiałbym znów ściągnąć tapicerkę z klapy. Może przy okazji.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 lis 2013, 12:32

ty niemasz go wciskac, a jedynie sprawdzic czy ciezko sie obraca wszystko , jesli nie ma mechanizm ciezko to w porzadku

przeciez sa tam oski, jezeli czujesz ze sie cos zaciera tam na sucho to tam smaru daj, dawno juz w rekach tego mechanizmu niemialem wiec dokladnie ci szczegolow nie podam gdzie co powinno miec smar

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl