WYCIERACZKA TYLNEJ SZYBY [C4,A6]
WYCIERACZKA TYLNEJ SZYBY [C4,A6]
problem polega na tym że po włączeniu wycieraczki przesunie się kawałek i zatrzymuje,zachwilę się znowu przesunie i zatrzyma i tak czły czas
co jest przyczyną?
przekaźnik?
co jest przyczyną?
przekaźnik?
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Witam. Mam podobny problem w swojej 80-tce. Nie działa mi tylna wycieraczka ani spryskiwacz. Sprawdzałem silniczek przy zbiorniku na krótko i działa prawidłowo. Czyli prąd nie dochodzi wgl. do silniczka od płynu do spryskiwacza. Natomiast przy silniku od wycieraczki znajdują się 3 przewody. Przy włączonym zapłonie, gdy włączę kable od próbówki to na pierwszych 2 przewodach żarówka się świecy ale 3 nie reaguje bez różnicy czy włączę przy kierownicy włącznikiem czy nie. Wyczytałem również że są też przekaźniki pod tylną kanapą od strony kierowcy. Rzeczywiście znajdują się tam 3 przełączniki tylko nie wiem jak je dokładnie sprawdzić . Wydaje mi się że pierwszy jest własnie od wycieraczki. Gdy odłączę ten silniczek od spryskiwacza to po włączeniu przełącznikiem przy kierownicy słychać jakby takie "cyknięcie" tego przekaźnika oraz po paru sekundach powtarza się to "cyknięcie". Natomiast gdy silniczek jest podłączony to nic się nie dzieje. Czytałem również że jest bezpiecznik od tylnej wycieraczki tylko nie wiem w którym miejscu się znajduje. Nie wiem też dokładnie jak sprawdzić ten przekaźnik i czy to wgl. jest ten. Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co zrobić żeby naprawić tą wycieraczkę wraz ze spryskiwaczem ? Niby tylnej wycieraczki rzadko się używa ale nie lubię gdy coś nie działa w aucie Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam.
U mnie dzieje się to samo. Wycieraczka tylna po włączeniu wyciera na krótko co chwilę tylną szybę a zatrzymuję się w pozycji jak jej wypadnie, a nie na skraju szyby. Wyłączy wycieraczkę dopiero wyłączenie silnika. Zdarzało juz mi się specjalnie zatrzymać auto żeby tylko wyłączyć tylną wycieraczkę :mrgreen: Znalazłem bezpiecznik pod tylną kanapą który załączał wycieraczkę co chwilę. Przekażnik 239 z oznaczeniem: 445955529A Może jego wymiana pomoże.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
niewiem czy ci to pomoze, aby on zadzialal potrzebny jest sygnal z manetki, ale poki nie sprawdzisz sie nie przekonaszpiomazi pisze:Znalazłem bezpiecznik pod tylną kanapą który załączał wycieraczkę co chwilę. Przekażnik 239 z oznaczeniem: 445955529A Może jego wymiana pomoże.
co do roznych pozycji zatrzymywania sie ramienia, wypadalo by s[rawdzic czy na sucho to czasem nie pracuje
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Co do wyłączania wycieraczek to właśnie doszedłem. Wyłącza ją ponowne pchnięcie manetki do przodu, czyli tak jak przy załączaniu.
A póki się nie wyłączy to przekaźnik popycha wycieraczkę gdzieś o 2/3 cyklu, czyli wycieraczka zatrzymuję się w różnych miejscach szyby.
A gdzie miałbym dać dokładnie ten smar? bo jakoś nie jarzę
A póki się nie wyłączy to przekaźnik popycha wycieraczkę gdzieś o 2/3 cyklu, czyli wycieraczka zatrzymuję się w różnych miejscach szyby.
A gdzie miałbym dać dokładnie ten smar? bo jakoś nie jarzę
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
Bardzo tam nie ma gdzie wcisnąć smaru.
Miałem w rękach wyciągnięty cały mechanizm wycieraczki, jest nierozbieralny.
Poczyszczę jeszcze styki manetki. Napięcia nie mierzyłem na silniku, chociaż myślę że będzie dobre bo cisnęło zawsze brutalnie wycieraczkę nawet po suchej szybie. Musiałbym znów ściągnąć tapicerkę z klapy. Może przy okazji.
Miałem w rękach wyciągnięty cały mechanizm wycieraczki, jest nierozbieralny.
Poczyszczę jeszcze styki manetki. Napięcia nie mierzyłem na silniku, chociaż myślę że będzie dobre bo cisnęło zawsze brutalnie wycieraczkę nawet po suchej szybie. Musiałbym znów ściągnąć tapicerkę z klapy. Może przy okazji.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ty niemasz go wciskac, a jedynie sprawdzic czy ciezko sie obraca wszystko , jesli nie ma mechanizm ciezko to w porzadku
przeciez sa tam oski, jezeli czujesz ze sie cos zaciera tam na sucho to tam smaru daj, dawno juz w rekach tego mechanizmu niemialem wiec dokladnie ci szczegolow nie podam gdzie co powinno miec smar
przeciez sa tam oski, jezeli czujesz ze sie cos zaciera tam na sucho to tam smaru daj, dawno juz w rekach tego mechanizmu niemialem wiec dokladnie ci szczegolow nie podam gdzie co powinno miec smar