Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Regulacja obrotów

ODPOWIEDZ
Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

[B4] Regulacja obrotów

Post autor: Jahu » 15 gru 2012, 02:19

Sprawa jest taka: Odpalam i mam około 1100 obrotów- gra gitara. Jak silnik się rozgrzeje to obroty na luzie schodzą do 950. Niby tez gitara, ale wszystko wpada w wibracje, trzęsie mnie nawet w tyłek, jakiś plastik trzeszczy mi koło głowy, a po chwili odzywa się coś w drzwiach pasażera. Wystarczy, że przytrzymam gaz do 1050 obrotów (czyli o 100 więcej) i jak ręką odjął, słychac tylko silnik, a nie klekoczące wnętrze.
Niestety od poprzedniego właściciela (jako, że jeszcze się nie poświęciłem studiowaniu tego co pod machą) usłyszałem, że to normalne i że zawsze tak miał, ale nie da się z tym nic zrobić, bo to jest sterowane elektrycznie, czy cuś. W każdym razie nie ma śrubeczki, którą by można było to sobie w mig ustawić. A wystarczy mi do szczęścia podnieść obroty o 100.
Pytanie: da się to łatwo zrobić czy to faktycznie spory kłopot?


znalazłem to: https://audi80.pl/1z-regulacja-obrotow-vt45166.htm wiec jak mniemam sprawa jest grubsza.
____
dwa kolejne pomysły: wyrobiona poduszka silnika? przecież 950 to chyba spoko wartość i powinno być dobrze.

Teraz zupełnie szalony pomysł (oczywiście jeżeli pozostać przy podwyższaniu obrotów, a nie wymianie poduszki). Może dwa się jakoś ograniczyć pedał gazu, żeby nie odbijał do końca tj. pozostawał zawsze delikatnie wciśnięty. Tam są jakieś cięgna itp?
Ostatnio zmieniony 15 gru 2012, 12:10 przez Jahu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 15 gru 2012, 08:05

Jahu pisze:Pytanie: da się to łatwo zrobić czy to faktycznie spory kłopot?
A jaki masz Panie w tym aucie nastawnik na pompie, ewentualnie który to rok?

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 15 gru 2012, 08:49

Z tego co doczytałem to auto Jahu ma z 93 roku, a więc VAGiem nie podziała nic. Tylko to nie jest normalne, że auto wpada w takie rezonans. Coś nie tak jest z poduchami na silniku. Sprawdź czy to są ori poduszki- nr podaj z nich, chyba że ich nie będzie, to wtedy wiadomo czemu całe auto drży <ok>

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 15 gru 2012, 12:15

Nie odświeżyłem strony i nie wiedziałem, że są odpowiedzi wiec dopisałem swoje pomysły jeszcze do pierwszego postu na końcu.
Zgadza się audiczka jest 93 roku. Ok, dowiem się co to za poduchy. Nie ma jakiegoś strasznego trzęsienia ziemi w środku, więc myślę, że poduchy są tylko coś z nimi nie tak. Da się z tym żyć, może mój pierwszy post sugerował, ze w środku wszystko fruwa, a nie jest tak źle, ale skupiam się zawsze na szczegółach i to one najczęściej mnie irytują. Wiadomo, że byłoby fajnie, gdyby żaden plastik nie gadał jak stoje na światłach :)

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 15 gru 2012, 15:24

Jahu pisze:myślę, że poduchy są tylko coś z nimi nie tak
Źle mnie zrozumiałeś. Chodziło mi o to, żę jak numerów na poduszkach nie będzie tzn. że są nie oryginalne i stąd te drgawki. Nie ma prawa nic brzęczeć w środku.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 gru 2012, 15:57

Jahu pisze:myślę, że poduchy są tylko coś z nimi nie tak
No są są ...gdzie by miały się podziac ;-) ,tyle że pewnie ktoś myslac że to wina poduszek ,zapakował nówki sztuki po 50 zeta :-P A fiksujące obroty na starym boschu to raczej normalka ...nastawnik potencjometryczny daje znać że swoje już zrobił przez te prawie 20 lat i ma już dość :mrgreen: bo ile można tyrać w gorącej ropie ,po tych samych wycierających się ścieżkach ;-) Na nowszym osprzęcie pierburga można się poratować i podciągnąć obroty w adaptacjach sterownika ...na starym nie ma opcji adaptacji czegokolwiek 8-) Wymiana poduszek w audi na nowe podróbki ,to najgorsza rzecz jaką mozna zrobic ...wszystko w środku sie trzepie jak w starym ursusie :-P

Jahu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 29 lis 2012, 17:28

Post autor: Jahu » 18 gru 2012, 01:35

No to dałem popis wiedzy :p Chyba na razie odpuszczę to sobie, bo liczyłem wiecie, na kilka ruchów śrubokrętem. Nie ma tragedii i będę mógł się tym zająć w późniejszym czasie. Nie mniej sprawdzę te poduszki przy okazji czy są ori.

Awatar użytkownika
trewor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 20 mar 2009, 06:40
Lokalizacja: Oława

Post autor: trewor » 22 gru 2012, 09:59

zobacz też napinacz paska wielorowkowego ,jego duze zużycie powoduje trzęsienie np wszystkich plastyków .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl