"[B4 ABT]"nie grzeje przy wolnych obrotach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 gru 2008, 21:51
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
"[B4 ABT]"nie grzeje przy wolnych obrotach
silnik ABT nie grzeje przy normalnych obrotach na postoju dopiero przy 2000 zaczyna grzać co jest
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Kolego jarekgorski1 po co założyłeś drugi taki sam temat nie lepiej dalej pisać tu nie-grzeje-przy-wolnych-obrotach-t74688.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 gru 2008, 21:51
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Pisałem już w tamtym temacie, jednak został usunięty. Spróbuj odpowietrzyć układ/uzupełnić płyn. Nie wiadomo czy masz szczelny w 100% układ. Ja miałem taki przypadek w A6 C4. W ogóle nie działało ogrzewanie. Po odpowietrzeniu było 3 dni spokoju. Potem znów to samo. Winny był króciec od zbiorniczka, łapał tamtędy powietrze i się zapowietrzał w kółko. Sprawdź to. Jeśli to nie pomoże, to albo termostat jest cały czas otwarty i silnik się nie dogrzewa, albo pompa nie domaga, albo nagrzewnica jest już naprawdę konkretnie zasyfiona, chociaż to ostatnie to raczej sporadyczne przypadki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 gru 2008, 21:51
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Do sprawdzenia termostat silnika. Jeśli jest on otwarty w temperaturze niższej niż 87'C to do wymiany. Silnik pracując cały czas na dużym obiegu jest wiecznie niedogrzany. Sprawny termostat powinien otwierać się przy 87'C (początkowe otwarcie) oraz zamykać się jeśli temperatura spadnie poniżej 87'C. Zazwyczaj uszkodzone termostaty otwierają się na czas, lecz zamykają się dopiero jak temperatura cieczy spadnie nawet poniżej 60'C.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 gru 2008, 21:51
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie
Jak masz zawalony układ, bo np. dużo jest kamienia kotłowego i dodatkowo coś(np. resztki "budyniu" i olejów po wywalonej uszczelce pod głowicą) to ciężki temat -nagrzewnica może już nie wstać z normalną wydajnością.
Są płukanki do układu chłodzenia -często stosuję ale nie przy zawalonych układach. Jakbym to widział u Ciebie?
Płukanka zgodnie z zaleceniami na opakowaniu(np. Prestone), potem KONIECZNIE dokładne wypłukanie układu bieżącą wodą(no wiem -zima itp. cudów jednak nie ma) i przedmuchanie sprężonym powietrzem. Łącznie z blokiem silnika(znowu -KONIECZNIE). Wypięcie centralki i dokładne wypłukanie z niej ciśnieniem w obie strony syfu na ile to możliwe naprzemiennie z dmuchaniem kompresorem. Najlepiej strumieniem "szarpiącym", czyli rytmicznie ściskamy węża z wodą i puszczamy to wtedy szarpnięcia nieco skuteczniej odrywają resztki.
W jednym z droższych aut, gdzie naprawdę wymiana nagrzewnicy to cholerna robota puściliśmy detergenty na wyizolowanym obiegu z dołączoną do niego pompką tzw. obiegową na 12v, oraz załączonym w obieg podgrzewaczem. No i odstojnik dodany. Po iluś tam godzinach było dużo czyściej ale to naprawdę było już z musu.
Oczywiście najpierw sprawdzasz, czy termostat jest ok i czy odpowietrzony. Jaki stan pompy wody -znasz go, czy domniemania tylko?
Są płukanki do układu chłodzenia -często stosuję ale nie przy zawalonych układach. Jakbym to widział u Ciebie?
Płukanka zgodnie z zaleceniami na opakowaniu(np. Prestone), potem KONIECZNIE dokładne wypłukanie układu bieżącą wodą(no wiem -zima itp. cudów jednak nie ma) i przedmuchanie sprężonym powietrzem. Łącznie z blokiem silnika(znowu -KONIECZNIE). Wypięcie centralki i dokładne wypłukanie z niej ciśnieniem w obie strony syfu na ile to możliwe naprzemiennie z dmuchaniem kompresorem. Najlepiej strumieniem "szarpiącym", czyli rytmicznie ściskamy węża z wodą i puszczamy to wtedy szarpnięcia nieco skuteczniej odrywają resztki.
W jednym z droższych aut, gdzie naprawdę wymiana nagrzewnicy to cholerna robota puściliśmy detergenty na wyizolowanym obiegu z dołączoną do niego pompką tzw. obiegową na 12v, oraz załączonym w obieg podgrzewaczem. No i odstojnik dodany. Po iluś tam godzinach było dużo czyściej ale to naprawdę było już z musu.
Oczywiście najpierw sprawdzasz, czy termostat jest ok i czy odpowietrzony. Jaki stan pompy wody -znasz go, czy domniemania tylko?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 gru 2008, 21:51
- Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie