Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

"[B4 ABT]"nie grzeje przy wolnych obrotach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jarekgorski1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 gru 2008, 21:51
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

"[B4 ABT]"nie grzeje przy wolnych obrotach

Post autor: jarekgorski1 » 16 gru 2012, 09:25

silnik ABT nie grzeje przy normalnych obrotach na postoju dopiero przy 2000 zaczyna grzać co jest

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 gru 2012, 09:31

Kolego jarekgorski1 po co założyłeś drugi taki sam temat nie lepiej dalej pisać tu nie-grzeje-przy-wolnych-obrotach-t74688.html

jarekgorski1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 gru 2008, 21:51
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: jarekgorski1 » 16 gru 2012, 09:33

nie bardzo się tu oriętuje na tej stronie

[ Dodano: 2012-12-16, 09:36 ]
ale w tamtym roku wymieniałem płyn to przez rok by się chyba odpowietrzył

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 16 gru 2012, 15:06

Pisałem już w tamtym temacie, jednak został usunięty. Spróbuj odpowietrzyć układ/uzupełnić płyn. Nie wiadomo czy masz szczelny w 100% układ. Ja miałem taki przypadek w A6 C4. W ogóle nie działało ogrzewanie. Po odpowietrzeniu było 3 dni spokoju. Potem znów to samo. Winny był króciec od zbiorniczka, łapał tamtędy powietrze i się zapowietrzał w kółko. Sprawdź to. Jeśli to nie pomoże, to albo termostat jest cały czas otwarty i silnik się nie dogrzewa, albo pompa nie domaga, albo nagrzewnica jest już naprawdę konkretnie zasyfiona, chociaż to ostatnie to raczej sporadyczne przypadki.

jarekgorski1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 gru 2008, 21:51
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: jarekgorski1 » 17 gru 2012, 08:05

nagrzewnica była płukana jakimś tam środkiem. jak mam to dopowietrzyć ten odpowietrznik jest tam ułamany

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 17 gru 2012, 08:24

Do sprawdzenia termostat silnika. Jeśli jest on otwarty w temperaturze niższej niż 87'C to do wymiany. Silnik pracując cały czas na dużym obiegu jest wiecznie niedogrzany. Sprawny termostat powinien otwierać się przy 87'C (początkowe otwarcie) oraz zamykać się jeśli temperatura spadnie poniżej 87'C. Zazwyczaj uszkodzone termostaty otwierają się na czas, lecz zamykają się dopiero jak temperatura cieczy spadnie nawet poniżej 60'C.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 17 gru 2012, 14:53

Nie dokręcaj na maxa korka na znbiorniku i pojeździj tak pare dni zobaczysz czy jest różnica, żeby odpowitrzyć potrzeba najwyższego punktu a ten odpowietrznik zazwyczaj się urywa, kontroluj poziom plynu na rozgrzanym czy nie jest bardzo wysoko i na zimnym już całkim silniku czy nie za nisko

jarekgorski1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 gru 2008, 21:51
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: jarekgorski1 » 20 gru 2012, 09:19

byłem u mechanika i stwierdził że może być zabrudzony układ chłodzenia czy to możliwe czym by to można przepłukać

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 20 gru 2012, 10:46

Jak masz zawalony układ, bo np. dużo jest kamienia kotłowego i dodatkowo coś(np. resztki "budyniu" i olejów po wywalonej uszczelce pod głowicą) to ciężki temat -nagrzewnica może już nie wstać z normalną wydajnością.
Są płukanki do układu chłodzenia -często stosuję ale nie przy zawalonych układach. Jakbym to widział u Ciebie?
Płukanka zgodnie z zaleceniami na opakowaniu(np. Prestone), potem KONIECZNIE dokładne wypłukanie układu bieżącą wodą(no wiem -zima itp. cudów jednak nie ma) i przedmuchanie sprężonym powietrzem. Łącznie z blokiem silnika(znowu -KONIECZNIE). Wypięcie centralki i dokładne wypłukanie z niej ciśnieniem w obie strony syfu na ile to możliwe naprzemiennie z dmuchaniem kompresorem. Najlepiej strumieniem "szarpiącym", czyli rytmicznie ściskamy węża z wodą i puszczamy to wtedy szarpnięcia nieco skuteczniej odrywają resztki.

W jednym z droższych aut, gdzie naprawdę wymiana nagrzewnicy to cholerna robota puściliśmy detergenty na wyizolowanym obiegu z dołączoną do niego pompką tzw. obiegową na 12v, oraz załączonym w obieg podgrzewaczem. No i odstojnik dodany. Po iluś tam godzinach było dużo czyściej ale to naprawdę było już z musu.

Oczywiście najpierw sprawdzasz, czy termostat jest ok i czy odpowietrzony. Jaki stan pompy wody -znasz go, czy domniemania tylko?

jarekgorski1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 gru 2008, 21:51
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie

Post autor: jarekgorski1 » 21 gru 2012, 08:58

zrobiłem tak jak pisał kolega nie dokręciłem zbiorniczka efekt jeszcze gorszy nie grzał wcale w silniku prawie się gotowało a chłodnica zimna i ten wąż na dole zimny

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl