Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.8] kilka pytań o LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[80 b3 1.8] kilka pytań o LPG

Post autor: hudy » 17 gru 2012, 18:03

Witam.Panowie mam dwa pytanka dotyczące instalacji LPG II generacji:

- Dlaczego podczas przełączania z PB na LPG samochód gaśnie.Dzieje się tak czy silnik jest zimny czy gorący.Jedyna opcja by silnik nie zgasł jest dodanie gazu w momencie gdy usłyszę elektrozawór.Również podczas jazdy,gdy przerzucam na lpg, nie gaśnie.Gaśnie tylko gdy przełączam na postoju podczas dodania gazu.Wygląda to tak jak by LPG jeszcze nie dostał się do silnika a PB już nie było podawane...

- Druga sprawa to czy zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka dają jakieś oznaki?? Czy zbyt duże lub zbyt małe spalanie może świadczyć o takiej lub takiej mieszance?? A może jakieś inne są objawy??

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 17 gru 2012, 21:13

gaśnięcie przy przełączaniu spowodowane jest źle ustawionym czasem opóźnienia wyłączenia benzyny można to skorygować programem , ale może być powodowane zbyt dużym opóźnieniem (będzie się zalewał) i zbyt małym obroty spadają i klops)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 17 gru 2012, 21:45

Właśnie jak wyżej -jedno zasilanie zanika, a drugie się pojawia z opóźnieniem i silnik przez sekundy żyje samym powietrzem.
Rozbieżność mieszanek znaczna powoduje zmianę osiągów i brzmienia auta, również...zapachu za nim.
Uboga -auto się opornie wkręca, może zawyżać obroty(jak ma korekcję z lambdy), strzelanie, kichanie, szybsze nagrzewanie silnika(ciężko wyczuć), puszczanie uszczelnień(potocznie "kwasi uszczelki"), żre uszczelkę głowicy, zawory pali, przyśpieszona korozja wydechu. Silnik na wyższych buczy ale nie jedzie, opornie się wkręca. Z wydechu zapach nie gazowy, a taki...bo ja wiem? Kwaśnawy?

Bogata -auto niby jedzie nieźle, lecz przylewane na zbyt bogato źle znosi duże obciążenia typu wysoki bieg, niewielka prędkość(ale zasadniczo dopuszczalna dla przełożenia) i gaz w podłogę. Może szarpać, zamulać. Silnik jest cichszy niż na zbyt ubogiej. Duuuużo mniejsza szansa na strzelanie, nie przypala zaworów. Zimą błąd w rozruchu, czy przełączeniu zbyt wczesnym na LPG i może zalać na amen, łącznie zamrożeniem reduktora. Z wydechu wali gazem dość mocno, może walić pod maską poprzez dolot i filtr

Dla mnie idealna jest mieszanka w kierunku lekko za bogatej, naprawdę niewiele. Ciut większe spalanie ale spokój i na dłuższą metę ekonomia(mniej problemów)
To tak na szybko, sikać idę :lol:

robercik1974
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2012, 21:47
Lokalizacja: łuków

Post autor: robercik1974 » 18 gru 2012, 22:40

moze byc wina zbyt długiego przewodu do parownika do miksera lub zle ustawionej mieszanki na parowniku na jałowych obrotach,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl