Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[80 b3 1.8] kilka pytań o LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[80 b3 1.8] kilka pytań o LPG

Post autor: hudy » 17 gru 2012, 18:03

Witam.Panowie mam dwa pytanka dotyczące instalacji LPG II generacji:

- Dlaczego podczas przełączania z PB na LPG samochód gaśnie.Dzieje się tak czy silnik jest zimny czy gorący.Jedyna opcja by silnik nie zgasł jest dodanie gazu w momencie gdy usłyszę elektrozawór.Również podczas jazdy,gdy przerzucam na lpg, nie gaśnie.Gaśnie tylko gdy przełączam na postoju podczas dodania gazu.Wygląda to tak jak by LPG jeszcze nie dostał się do silnika a PB już nie było podawane...

- Druga sprawa to czy zbyt uboga lub zbyt bogata mieszanka dają jakieś oznaki?? Czy zbyt duże lub zbyt małe spalanie może świadczyć o takiej lub takiej mieszance?? A może jakieś inne są objawy??

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 17 gru 2012, 21:13

gaśnięcie przy przełączaniu spowodowane jest źle ustawionym czasem opóźnienia wyłączenia benzyny można to skorygować programem , ale może być powodowane zbyt dużym opóźnieniem (będzie się zalewał) i zbyt małym obroty spadają i klops)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 17 gru 2012, 21:45

Właśnie jak wyżej -jedno zasilanie zanika, a drugie się pojawia z opóźnieniem i silnik przez sekundy żyje samym powietrzem.
Rozbieżność mieszanek znaczna powoduje zmianę osiągów i brzmienia auta, również...zapachu za nim.
Uboga -auto się opornie wkręca, może zawyżać obroty(jak ma korekcję z lambdy), strzelanie, kichanie, szybsze nagrzewanie silnika(ciężko wyczuć), puszczanie uszczelnień(potocznie "kwasi uszczelki"), żre uszczelkę głowicy, zawory pali, przyśpieszona korozja wydechu. Silnik na wyższych buczy ale nie jedzie, opornie się wkręca. Z wydechu zapach nie gazowy, a taki...bo ja wiem? Kwaśnawy?

Bogata -auto niby jedzie nieźle, lecz przylewane na zbyt bogato źle znosi duże obciążenia typu wysoki bieg, niewielka prędkość(ale zasadniczo dopuszczalna dla przełożenia) i gaz w podłogę. Może szarpać, zamulać. Silnik jest cichszy niż na zbyt ubogiej. Duuuużo mniejsza szansa na strzelanie, nie przypala zaworów. Zimą błąd w rozruchu, czy przełączeniu zbyt wczesnym na LPG i może zalać na amen, łącznie zamrożeniem reduktora. Z wydechu wali gazem dość mocno, może walić pod maską poprzez dolot i filtr

Dla mnie idealna jest mieszanka w kierunku lekko za bogatej, naprawdę niewiele. Ciut większe spalanie ale spokój i na dłuższą metę ekonomia(mniej problemów)
To tak na szybko, sikać idę :lol:

robercik1974
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 gru 2012, 21:47
Lokalizacja: łuków

Post autor: robercik1974 » 18 gru 2012, 22:40

moze byc wina zbyt długiego przewodu do parownika do miksera lub zle ustawionej mieszanki na parowniku na jałowych obrotach,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl