Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABT] Jak podniesc moc - sens ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

[b4 2.0 ABT] Jak podniesc moc - sens ?

Post autor: homer » 29 paź 2007, 22:25

witam <piwo> na poczatek, ani sie nie smiac ani nie marudzic , ze niewarto..bo moj cyrk i moje malpki...
a wiec od poczatku mam silniczek ABT, slaby bo slaby ale nic, byl plan swapa ale to 4 cyl inne rozsadne sa 5 a to juz wieksza rzezba...
narazie tak: silnik doprowadzam do stanu prawie fabrycznego(kpl remont, mechaniczny +elektryka), pisze prawie poniewaz modom ulgal glowica (planowanie o 1mm poleowane kanaly dolotowe i wylotowe i gniazda zaworow :mrgreen:
ukl wydechowy to tylko zmiana koncowego tlumika na KM malone (na wiosne kat idzie do kosza) + sportowy wklad powietrza K&N (poniewaz nie widzialem zadnych adapterow profi na przebudowe dolotu),wiec zostaje tylko w.w wklad...
i tu zaczynaja sie moje pytania
czy da sie gdzies dostac sportowy waleczek to tego silnika?
czy podejdzie walek od jakiegos innego mocniejszego audi?
czy ktos znajdzie sie zeby napisac mi puznije pod to mape wtryskowa (jezeli jest to mozliwe)
i czy macie jakies inne sugestie do modow( swap badz zamian na mocniejszy nie wchodzi w gre, chce miec po prostu mocne ABT) :mrgreen: pozdro <piwo>
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 22:16 przez homer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 paź 2007, 15:09

ABT to jednopunktowy wtrysk sterowany elektronicznie Bosch Mono Motronic.
W zależności od rocznika autka wersja 1.2.1 (do 92r) lub 1.2.3 (93-95)
Czy się komuś będzie chciało "bawić" w pisanie mapy do tego to inna bajka.
Nawet jeśli, to podejrzewam, że to będzie "trochę" kosztowało.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 22:12 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 30 paź 2007, 15:28

W kompie można przesunąć wyżej odcięcie zapłonu, jednak to zbyt wiele nie da, po prostu dalej bedzie się ciął.
Co do wałka, to od inżyniera Świątka dostaniesz trochę koni, ale niestety zabrane zostaną równe wolne obroty na biegu jałowym.
Turbiny nie proponuję, bo wizja remontu silnika znów powróci.
Planując głowicę zrobiłeś jak najbardziej ok.
Pozostaje tylko założenie podtlenku i też w niedużej dawce, do ustalenia na reduktorze :mrgreen: To jedyne sensowne rozwiązanie, bo owszem możesz jeszcze staczać walki, ale to już tylko o pojedyńcze konie. A podtlenku sobie użyjesz wtedy kiedy będziesz chciał. Uważam, że przy odpowiednim ustawieniu powinno dodać te 30KM
Nie mówię o jakiejś oryginalnej instalacji cholernie drogiej tylko samoróbka: reduktor robiony na zamówienie- 250 zł ( pod warszawą) butla duża z N2O 150zł + gaz coś około 300zł( łódż) , przewód miedziany pod autem 50zł, elektrozawór i wyłacznik. Cała filozofia, ja taką instalację skompletowałem sobie cztery lata temu. Dziś boję się jej użyć ze względu na cztery zawory na cylinder ponieważ te silniki już są wyżyłowane. Ale u Ciebie jak najbardziej :mrgreen:

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 30 paź 2007, 21:31

Danek, dzieki o to mi wlasnie chodzilo,a koszta ...no coz z tym sie licze przy tej zabawie
pajak100, to ja prosim o namiar na Wałki Swiatkowe :mrgreen: a tak pozatym to p[rzyznam ze naz podtlenkiem sie nie zastanwailem .... <cieszy>

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 30 paź 2007, 21:39

Jeszcze sportowy układ wydechowy.
Nad małym turbem też mógbyś sie zastanowić.

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 30 paź 2007, 22:14

http://www.swiatek.com.pl/walkisportowe.php#audi

Tylko, że jak wałek to raczej nie podtlenek, a jak już wałek to przeróbka wydechu
( sportowe barany, czy ośmiornica) jeżeli to było do tego modelu i przeróbka dolotu. Jednak do podtlenku będzie i tak daleko. No i wałek nie najostrzejszy, bo może być problem.

[ Dodano: 2007-10-30, 22:17 ]
Na moje oko to już wszystko co możesz uczynić, by zachować jako taką trwałość silnika.

bybus1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 07 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: bybus1 » 31 paź 2007, 08:20

Witam ,jak dla mnie około 800 pln za sportowy wałek żeby uzyskać marne kilka kucy więcej to stanowczo za drogo. Podtlenek ok

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 31 paź 2007, 16:55

hmm no to sam juz nie wiem
niby podtlenek wiecej mocy ale nie korzystam z tego na codzien i podczas stalej jazdy
a walek jednak mam ciagle i nie potrzebuje strzalow....
nad burbo tez sie zastanawialem ale nie wiem czy jest ktos w okolicy kto by mi to poskladal do kupyPawelG, a znasz kogos kto by sie w razie koniecznosci zajal kompem?
i czy jest ktos na PKA80 kto dlubal ABT czy przecieram szlak?? myslac o dalszych modach :oops:

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 31 paź 2007, 17:32

Załóż turbo i zwróć się do moderatora by utworzył nowy dział pt. "Jak wyrzuciłem pieniądze w błoto"
Prawda byłaby taka, że przez pół roku silnik by pochodził, ale nie dłużej ;-)
No chyba, że ktoś zamierza założyć turbo i jeżdzić do 4000tys. obrotów, ale wtedy zakładanie turbo mija się z celem.
Najlepsze wyjście to podtlenek, a instalację zawsze można sprzedać jak się nie spodoba. Silnik wytrzyma pod warunkiem, że ma odcięcie i podtlenek nie będzie używany na pierwszym biegu. Raz zabiłem silnik podtlenkiem, ale dlatego że nie było odcinki :mrgreen:

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 31 paź 2007, 19:59

homer pisze:a znasz kogos kto by sie w razie koniecznosci zajal kompem?
każda profesjonalna firma tunerska (zajmująca się chiptuningiem), mająca dobrego programiste, hamownie i całe zaplecze zajmie się tym bez problemiu, kwestia ceny... stawiam na ok. 2 klocki.

nie chce nikogo reklamować, więc poszukaj na jakiś tunerskich forach opini i na nich się oprzyj kogo ewentualnie wybrać, a w polszcze wybór nie jest zbyt wielki

turbo bym odradzał... chociaż to chyba najmniej wyżyłowany silnik i miałby wieksze szanse wytrzymać niż choćby ABK - jak dla mnie koszta przewyższą efekt.

no i wygląda na to, że jeśli faktycznie weźmiesz się do roboty to będziesz pionierem ;-)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 31 paź 2007, 21:05

zastanawialem sie przemyslalem i przegadalem kilka spraw i na 99% robie mody N/A bez burbo i innych wsysaczy.... opcjonalnie na koncu mala inst "gazu radosci" ale to jescze wyjdzie w praniu....
nic na dzien dzisiejszy mam w pelni obrobiona glowice
czekam na kontakt w sprawie walka
a znajomy mechanior kmini inne mozliwosci


pajak100, ty cos pisales o tym ze masz NOS'a ale nie uzywasz... nie chcesz zchandlowac?? jak co?? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 paź 2007, 21:06

PawelG pisze:kwestia ceny... stawiam na ok. 2 klocki.
Oj. obawiam się, że trochę więcej :-( .

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 31 paź 2007, 22:02

Niestety NOSa zostawiam sobie na jazdę ostatniej szansy :mrgreen:

[ Dodano: 2007-10-31, 22:06 ]
wszystko jest dla ludzi...




Reszta nie wnosi nic konstruktywnego do tematu. Danek
Ostatnio zmieniony 31 paź 2007, 22:13 przez pajak100, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 01 lis 2007, 11:22

PawelG napisał/a:
kwestia ceny... stawiam na ok. 2 klocki.
Oj. obawiam się, że trochę więcej :-( .
nie jest aż tak źle, sprawdziłem... ;-)

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 01 lis 2007, 11:58

z tego co ja sie orientowalem to wlanis egdzies w KRK chcieli ok 15oo zl ale moglo to ulec zmianie :roll:

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl