[b4 2.0 ABT] Jak podniesc moc - sens ?
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
[b4 2.0 ABT] Jak podniesc moc - sens ?
witam na poczatek, ani sie nie smiac ani nie marudzic , ze niewarto..bo moj cyrk i moje malpki...
a wiec od poczatku mam silniczek ABT, slaby bo slaby ale nic, byl plan swapa ale to 4 cyl inne rozsadne sa 5 a to juz wieksza rzezba...
narazie tak: silnik doprowadzam do stanu prawie fabrycznego(kpl remont, mechaniczny +elektryka), pisze prawie poniewaz modom ulgal glowica (planowanie o 1mm poleowane kanaly dolotowe i wylotowe i gniazda zaworow :mrgreen:
ukl wydechowy to tylko zmiana koncowego tlumika na KM malone (na wiosne kat idzie do kosza) + sportowy wklad powietrza K&N (poniewaz nie widzialem zadnych adapterow profi na przebudowe dolotu),wiec zostaje tylko w.w wklad...
i tu zaczynaja sie moje pytania
czy da sie gdzies dostac sportowy waleczek to tego silnika?
czy podejdzie walek od jakiegos innego mocniejszego audi?
czy ktos znajdzie sie zeby napisac mi puznije pod to mape wtryskowa (jezeli jest to mozliwe)
i czy macie jakies inne sugestie do modow( swap badz zamian na mocniejszy nie wchodzi w gre, chce miec po prostu mocne ABT) :mrgreen: pozdro
a wiec od poczatku mam silniczek ABT, slaby bo slaby ale nic, byl plan swapa ale to 4 cyl inne rozsadne sa 5 a to juz wieksza rzezba...
narazie tak: silnik doprowadzam do stanu prawie fabrycznego(kpl remont, mechaniczny +elektryka), pisze prawie poniewaz modom ulgal glowica (planowanie o 1mm poleowane kanaly dolotowe i wylotowe i gniazda zaworow :mrgreen:
ukl wydechowy to tylko zmiana koncowego tlumika na KM malone (na wiosne kat idzie do kosza) + sportowy wklad powietrza K&N (poniewaz nie widzialem zadnych adapterow profi na przebudowe dolotu),wiec zostaje tylko w.w wklad...
i tu zaczynaja sie moje pytania
czy da sie gdzies dostac sportowy waleczek to tego silnika?
czy podejdzie walek od jakiegos innego mocniejszego audi?
czy ktos znajdzie sie zeby napisac mi puznije pod to mape wtryskowa (jezeli jest to mozliwe)
i czy macie jakies inne sugestie do modow( swap badz zamian na mocniejszy nie wchodzi w gre, chce miec po prostu mocne ABT) :mrgreen: pozdro
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 22:16 przez homer, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
ABT to jednopunktowy wtrysk sterowany elektronicznie Bosch Mono Motronic.
W zależności od rocznika autka wersja 1.2.1 (do 92r) lub 1.2.3 (93-95)
Czy się komuś będzie chciało "bawić" w pisanie mapy do tego to inna bajka.
Nawet jeśli, to podejrzewam, że to będzie "trochę" kosztowało.
W zależności od rocznika autka wersja 1.2.1 (do 92r) lub 1.2.3 (93-95)
Czy się komuś będzie chciało "bawić" w pisanie mapy do tego to inna bajka.
Nawet jeśli, to podejrzewam, że to będzie "trochę" kosztowało.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 22:12 przez Danek, łącznie zmieniany 1 raz.
W kompie można przesunąć wyżej odcięcie zapłonu, jednak to zbyt wiele nie da, po prostu dalej bedzie się ciął.
Co do wałka, to od inżyniera Świątka dostaniesz trochę koni, ale niestety zabrane zostaną równe wolne obroty na biegu jałowym.
Turbiny nie proponuję, bo wizja remontu silnika znów powróci.
Planując głowicę zrobiłeś jak najbardziej ok.
Pozostaje tylko założenie podtlenku i też w niedużej dawce, do ustalenia na reduktorze :mrgreen: To jedyne sensowne rozwiązanie, bo owszem możesz jeszcze staczać walki, ale to już tylko o pojedyńcze konie. A podtlenku sobie użyjesz wtedy kiedy będziesz chciał. Uważam, że przy odpowiednim ustawieniu powinno dodać te 30KM
Nie mówię o jakiejś oryginalnej instalacji cholernie drogiej tylko samoróbka: reduktor robiony na zamówienie- 250 zł ( pod warszawą) butla duża z N2O 150zł + gaz coś około 300zł( łódż) , przewód miedziany pod autem 50zł, elektrozawór i wyłacznik. Cała filozofia, ja taką instalację skompletowałem sobie cztery lata temu. Dziś boję się jej użyć ze względu na cztery zawory na cylinder ponieważ te silniki już są wyżyłowane. Ale u Ciebie jak najbardziej :mrgreen:
Co do wałka, to od inżyniera Świątka dostaniesz trochę koni, ale niestety zabrane zostaną równe wolne obroty na biegu jałowym.
Turbiny nie proponuję, bo wizja remontu silnika znów powróci.
Planując głowicę zrobiłeś jak najbardziej ok.
Pozostaje tylko założenie podtlenku i też w niedużej dawce, do ustalenia na reduktorze :mrgreen: To jedyne sensowne rozwiązanie, bo owszem możesz jeszcze staczać walki, ale to już tylko o pojedyńcze konie. A podtlenku sobie użyjesz wtedy kiedy będziesz chciał. Uważam, że przy odpowiednim ustawieniu powinno dodać te 30KM
Nie mówię o jakiejś oryginalnej instalacji cholernie drogiej tylko samoróbka: reduktor robiony na zamówienie- 250 zł ( pod warszawą) butla duża z N2O 150zł + gaz coś około 300zł( łódż) , przewód miedziany pod autem 50zł, elektrozawór i wyłacznik. Cała filozofia, ja taką instalację skompletowałem sobie cztery lata temu. Dziś boję się jej użyć ze względu na cztery zawory na cylinder ponieważ te silniki już są wyżyłowane. Ale u Ciebie jak najbardziej :mrgreen:
http://www.swiatek.com.pl/walkisportowe.php#audi
Tylko, że jak wałek to raczej nie podtlenek, a jak już wałek to przeróbka wydechu
( sportowe barany, czy ośmiornica) jeżeli to było do tego modelu i przeróbka dolotu. Jednak do podtlenku będzie i tak daleko. No i wałek nie najostrzejszy, bo może być problem.
[ Dodano: 2007-10-30, 22:17 ]
Na moje oko to już wszystko co możesz uczynić, by zachować jako taką trwałość silnika.
Tylko, że jak wałek to raczej nie podtlenek, a jak już wałek to przeróbka wydechu
( sportowe barany, czy ośmiornica) jeżeli to było do tego modelu i przeróbka dolotu. Jednak do podtlenku będzie i tak daleko. No i wałek nie najostrzejszy, bo może być problem.
[ Dodano: 2007-10-30, 22:17 ]
Na moje oko to już wszystko co możesz uczynić, by zachować jako taką trwałość silnika.
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
hmm no to sam juz nie wiem
niby podtlenek wiecej mocy ale nie korzystam z tego na codzien i podczas stalej jazdy
a walek jednak mam ciagle i nie potrzebuje strzalow....
nad burbo tez sie zastanawialem ale nie wiem czy jest ktos w okolicy kto by mi to poskladal do kupyPawelG, a znasz kogos kto by sie w razie koniecznosci zajal kompem?
i czy jest ktos na PKA80 kto dlubal ABT czy przecieram szlak?? myslac o dalszych modach :oops:
niby podtlenek wiecej mocy ale nie korzystam z tego na codzien i podczas stalej jazdy
a walek jednak mam ciagle i nie potrzebuje strzalow....
nad burbo tez sie zastanawialem ale nie wiem czy jest ktos w okolicy kto by mi to poskladal do kupyPawelG, a znasz kogos kto by sie w razie koniecznosci zajal kompem?
i czy jest ktos na PKA80 kto dlubal ABT czy przecieram szlak?? myslac o dalszych modach :oops:
Załóż turbo i zwróć się do moderatora by utworzył nowy dział pt. "Jak wyrzuciłem pieniądze w błoto"
Prawda byłaby taka, że przez pół roku silnik by pochodził, ale nie dłużej
No chyba, że ktoś zamierza założyć turbo i jeżdzić do 4000tys. obrotów, ale wtedy zakładanie turbo mija się z celem.
Najlepsze wyjście to podtlenek, a instalację zawsze można sprzedać jak się nie spodoba. Silnik wytrzyma pod warunkiem, że ma odcięcie i podtlenek nie będzie używany na pierwszym biegu. Raz zabiłem silnik podtlenkiem, ale dlatego że nie było odcinki :mrgreen:
Prawda byłaby taka, że przez pół roku silnik by pochodził, ale nie dłużej
No chyba, że ktoś zamierza założyć turbo i jeżdzić do 4000tys. obrotów, ale wtedy zakładanie turbo mija się z celem.
Najlepsze wyjście to podtlenek, a instalację zawsze można sprzedać jak się nie spodoba. Silnik wytrzyma pod warunkiem, że ma odcięcie i podtlenek nie będzie używany na pierwszym biegu. Raz zabiłem silnik podtlenkiem, ale dlatego że nie było odcinki :mrgreen:
każda profesjonalna firma tunerska (zajmująca się chiptuningiem), mająca dobrego programiste, hamownie i całe zaplecze zajmie się tym bez problemiu, kwestia ceny... stawiam na ok. 2 klocki.homer pisze:a znasz kogos kto by sie w razie koniecznosci zajal kompem?
nie chce nikogo reklamować, więc poszukaj na jakiś tunerskich forach opini i na nich się oprzyj kogo ewentualnie wybrać, a w polszcze wybór nie jest zbyt wielki
turbo bym odradzał... chociaż to chyba najmniej wyżyłowany silnik i miałby wieksze szanse wytrzymać niż choćby ABK - jak dla mnie koszta przewyższą efekt.
no i wygląda na to, że jeśli faktycznie weźmiesz się do roboty to będziesz pionierem
pozdrawiam
- homer
- Forum Audi 80
- Posty: 392
- Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
- Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
- Kontakt:
zastanawialem sie przemyslalem i przegadalem kilka spraw i na 99% robie mody N/A bez burbo i innych wsysaczy.... opcjonalnie na koncu mala inst "gazu radosci" ale to jescze wyjdzie w praniu....
nic na dzien dzisiejszy mam w pelni obrobiona glowice
czekam na kontakt w sprawie walka
a znajomy mechanior kmini inne mozliwosci
pajak100, ty cos pisales o tym ze masz NOS'a ale nie uzywasz... nie chcesz zchandlowac?? jak co?? :mrgreen:
nic na dzien dzisiejszy mam w pelni obrobiona glowice
czekam na kontakt w sprawie walka
a znajomy mechanior kmini inne mozliwosci
pajak100, ty cos pisales o tym ze masz NOS'a ale nie uzywasz... nie chcesz zchandlowac?? jak co?? :mrgreen:
Niestety NOSa zostawiam sobie na jazdę ostatniej szansy :mrgreen:
[ Dodano: 2007-10-31, 22:06 ]
wszystko jest dla ludzi...
Reszta nie wnosi nic konstruktywnego do tematu. Danek
[ Dodano: 2007-10-31, 22:06 ]
wszystko jest dla ludzi...
Reszta nie wnosi nic konstruktywnego do tematu. Danek
Ostatnio zmieniony 31 paź 2007, 22:13 przez pajak100, łącznie zmieniany 1 raz.