Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI 1Z] Czas grzania świec żarowych

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

[B4 1,9 TDI 1Z] Czas grzania świec żarowych

Post autor: Wostok » 19 gru 2012, 21:56

Witam,

Ostatnio postanowiłem zmienić czujnik temperatury silnika (od ECU i świec żarowych) miałem podejrzenia że daje błędne informacje i parę razy zdarzyło się ze silnik chodził nierówno przez niego lub poprostu miałem wrażenie ze mimo 85stC na blacie silnik ciągle miał lekko przyspieszony kąt (czujnik do tej pory był oryginalny) teraz tego nie ma. Po wymianie czujnika zauważyłem ze świece żarowe grzeją sie dłużej niż przed wymianą - przy około -2stC grzeją sie około 8sek a poprzednio ok 4sek. Silnik obecnie pali od półobrotu. Nie zdążyłem jeszcze zVAGować auta ale mam Bosha i przeliczanie jednostek nie jest chyba do końca miarodajne.

Jak to wygląda u n was? Czy macie podobne spostrzeżenia odnośnie czasu grzania świec czy wręcz przeciwnie??

PS Auto jak w opisie.

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 19 gru 2012, 23:31

ja powiem tak. mam ori czujnik auto po przekladce i przy tej samej temp grzeje mi mniej wiecej tak samo

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 20 gru 2012, 07:05

Tak samo tzn. 4 czy 8 sek??

Nowy czujnik jest firmy FAE.

alluś

Post autor: alluś » 20 gru 2012, 07:43

Im więcej mrozu tym świece grzeją się dłużej, także ten czas raczej normalny, jak auto pali na dyk to nie szukał bym dziury w całym.

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 20 gru 2012, 17:52

Wiadomo ze im zimniej tym świece grzeją dłużnej tylko wg mnie we wszystkich 1z w tej samej temp powinny grzać tyle samo. Pytam bo zdarzało się ze nowe czujniki przekłamywały albo przekaźniki nie działają jak powinny, a znając innych użytkowników spostrzeżenia będę miał raczej jasna sytuację - nie chciałbym żeby czujnik przekłamywał (mimo iz nowy) albo przekaźnik źle działał i w finale za długo grzały się świece.

alluś

Post autor: alluś » 20 gru 2012, 19:22

Spoko, tylko czujniki zamienniki to jest też inna kwestia, także małe jest prawdopodobieństwo żeby działał 100% jak oryginał :roll: powodzenia

Wostok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 22 mar 2011, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Wostok » 21 gru 2012, 20:28

Być może zamienni będzie działa gorzej albo tak samo jak ori tylko nie wiem jak powinien działać ori czujnik nowy bo wiem jak działał 20 letni, stąd moje pytanie.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 23 gru 2012, 21:45

co do grzania świec czy jak jedna świeca jest innej firmy może to skutkować nierowna pracą po zapaleniu na zimnym przez kilka sekund??

Swiece sprawdzałem , ale nie wyciagająć , a jedynie czy pobierają prąd i kazda iskrzyła wiec mniemam ze sa sprawne , tylko jedna jest innej firmy..a silnik na zimnym przez chwile chodzi tak jak by nie dopalał na ktorymś cylindrze :-/

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 gru 2012, 22:11

lord17_1991 pisze:co do grzania świec czy jak jedna świeca jest innej firmy może to skutkować nierowna pracą po zapaleniu na zimnym przez kilka sekund??
Może ,choć nie musi 8-)
lord17_1991 pisze:Swiece sprawdzałem , ale nie wyciagająć ,
Tylko tak możesz się dowiedzieć czy wszystkie świece tak samo szybko się nagrzewają , a tu naprawdę może być duża różnica :-P
lord17_1991 pisze:a silnik na zimnym przez chwile chodzi tak jak by nie dopalał na ktorymś cylindrze
Nie czepiaj się szczegółów :mrgreen: większość naszych i im podobnych tdi -ków ,nie odpala idealnie równo na mrozie ...może któryś wtryskiwacz niedomaga ...Jak odpala przy -12 -15 stopniach bez większych problemów ,to tylko sie cieszyć i życzyć żeby mu się nie odmieniło ;-)

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 27 gru 2012, 17:37

MUNIOR pisze:Tylko tak możesz się dowiedzieć czy wszystkie świece tak samo szybko się nagrzewają , a tu naprawdę może być duża różnica
Otóż nie darowałem i wykręciłem wszystkie świece bo kupiłem komplet nowych, okazało się że wszystkie grzeją , lecz jest 3 rodzaje świec , znalazła się jedna Beru która nagrzewała się dwa razy dłużej niż pozostałe, po wymianie na pachnacy nowością komplet auto pali równiutko <ok>

przy okazji zdiagnozowałem dziurawy przewód nadmiaru łaczacy wtryskiwacze , gdzie przez kilka dni miałem wrażenie że czuję woń ON ;-)

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 28 gru 2012, 22:37

Odpowiadając na pytanie autora tematu, dorzucam 3 grosze od siebie- moja 80-ka przy temperaturze -15st C grzała świece przez 5 sekund (przez tyle świeciła się lampka kontrolna na desce). Czujnik ori, komputer 16 Bit + Chips od Kostrza, świece wszystkie Beru 1 roczne wykręcane i sprawdzane przed zimą.

krzysiek555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55

Post autor: krzysiek555 » 19 sty 2013, 08:15

Panowie jakie polecacie beru,ngk?
Mi wlasnie w te mrozu po odpaleniu przez 10sekund potrzesnie ,wymieniac je czy nie?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 sty 2013, 10:39

Beru, najlepiej sprawdzisz je jak wykrecisz juz, a jak wykrecone to i nowe można pokusić sie założyć jeśli dłuższy czas nie były zmieniane. Moje siedzą z 3 lata juz jak kupione było, a ile poprzedni właściciel jezdził to nie wiem. Latem wykrecać bedę i sprawdzać też.

Awatar użytkownika
lord17_1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość

Post autor: lord17_1991 » 21 sty 2013, 12:51

A jak to jest z tym zapalaniem na mrozie czy to normalne , że przy temp. ok -10 odpala od strzała bez problemu a przy temp ok -5 zapala gorzej, trudniej ?

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 21 sty 2013, 14:05

lord17_1991 pisze:A jak to jest z tym zapalaniem na mrozie czy to normalne , że przy temp. ok -10 odpala od strzała bez problemu a przy temp ok -5 zapala gorzej, trudniej ?
Kwestia kąta wtrysku. Jak jest zimniej to świece dłużej grzeją i lżej ma zapalić, natomiast przy temperaturze bliskiej 0 świece grzeją przez chwilkę i to ma tylko leciutko pomóc przy odpaleniu. U mnie po regulacji kąta wtrysku przy 0 temperaturach samochód może zapalać nawet bez świec i to bez najmniejszego problemu, gdzie wcześniej przy 5 st. bez podgrzania świec nie było opcji żebym auto uruchomił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl