[B4 1,9 TDI 1Z] Czas grzania świec żarowych
[B4 1,9 TDI 1Z] Czas grzania świec żarowych
Witam,
Ostatnio postanowiłem zmienić czujnik temperatury silnika (od ECU i świec żarowych) miałem podejrzenia że daje błędne informacje i parę razy zdarzyło się ze silnik chodził nierówno przez niego lub poprostu miałem wrażenie ze mimo 85stC na blacie silnik ciągle miał lekko przyspieszony kąt (czujnik do tej pory był oryginalny) teraz tego nie ma. Po wymianie czujnika zauważyłem ze świece żarowe grzeją sie dłużej niż przed wymianą - przy około -2stC grzeją sie około 8sek a poprzednio ok 4sek. Silnik obecnie pali od półobrotu. Nie zdążyłem jeszcze zVAGować auta ale mam Bosha i przeliczanie jednostek nie jest chyba do końca miarodajne.
Jak to wygląda u n was? Czy macie podobne spostrzeżenia odnośnie czasu grzania świec czy wręcz przeciwnie??
PS Auto jak w opisie.
Ostatnio postanowiłem zmienić czujnik temperatury silnika (od ECU i świec żarowych) miałem podejrzenia że daje błędne informacje i parę razy zdarzyło się ze silnik chodził nierówno przez niego lub poprostu miałem wrażenie ze mimo 85stC na blacie silnik ciągle miał lekko przyspieszony kąt (czujnik do tej pory był oryginalny) teraz tego nie ma. Po wymianie czujnika zauważyłem ze świece żarowe grzeją sie dłużej niż przed wymianą - przy około -2stC grzeją sie około 8sek a poprzednio ok 4sek. Silnik obecnie pali od półobrotu. Nie zdążyłem jeszcze zVAGować auta ale mam Bosha i przeliczanie jednostek nie jest chyba do końca miarodajne.
Jak to wygląda u n was? Czy macie podobne spostrzeżenia odnośnie czasu grzania świec czy wręcz przeciwnie??
PS Auto jak w opisie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 406
- Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
- Imię: Mateusz
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik:
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
Wiadomo ze im zimniej tym świece grzeją dłużnej tylko wg mnie we wszystkich 1z w tej samej temp powinny grzać tyle samo. Pytam bo zdarzało się ze nowe czujniki przekłamywały albo przekaźniki nie działają jak powinny, a znając innych użytkowników spostrzeżenia będę miał raczej jasna sytuację - nie chciałbym żeby czujnik przekłamywał (mimo iz nowy) albo przekaźnik źle działał i w finale za długo grzały się świece.
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
co do grzania świec czy jak jedna świeca jest innej firmy może to skutkować nierowna pracą po zapaleniu na zimnym przez kilka sekund??
Swiece sprawdzałem , ale nie wyciagająć , a jedynie czy pobierają prąd i kazda iskrzyła wiec mniemam ze sa sprawne , tylko jedna jest innej firmy..a silnik na zimnym przez chwile chodzi tak jak by nie dopalał na ktorymś cylindrze
Swiece sprawdzałem , ale nie wyciagająć , a jedynie czy pobierają prąd i kazda iskrzyła wiec mniemam ze sa sprawne , tylko jedna jest innej firmy..a silnik na zimnym przez chwile chodzi tak jak by nie dopalał na ktorymś cylindrze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Może ,choć nie musi 8-)lord17_1991 pisze:co do grzania świec czy jak jedna świeca jest innej firmy może to skutkować nierowna pracą po zapaleniu na zimnym przez kilka sekund??
Tylko tak możesz się dowiedzieć czy wszystkie świece tak samo szybko się nagrzewają , a tu naprawdę może być duża różnicalord17_1991 pisze:Swiece sprawdzałem , ale nie wyciagająć ,
Nie czepiaj się szczegółów :mrgreen: większość naszych i im podobnych tdi -ków ,nie odpala idealnie równo na mrozie ...może któryś wtryskiwacz niedomaga ...Jak odpala przy -12 -15 stopniach bez większych problemów ,to tylko sie cieszyć i życzyć żeby mu się nie odmieniłolord17_1991 pisze:a silnik na zimnym przez chwile chodzi tak jak by nie dopalał na ktorymś cylindrze
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
Otóż nie darowałem i wykręciłem wszystkie świece bo kupiłem komplet nowych, okazało się że wszystkie grzeją , lecz jest 3 rodzaje świec , znalazła się jedna Beru która nagrzewała się dwa razy dłużej niż pozostałe, po wymianie na pachnacy nowością komplet auto pali równiutko <ok>MUNIOR pisze:Tylko tak możesz się dowiedzieć czy wszystkie świece tak samo szybko się nagrzewają , a tu naprawdę może być duża różnica
przy okazji zdiagnozowałem dziurawy przewód nadmiaru łaczacy wtryskiwacze , gdzie przez kilka dni miałem wrażenie że czuję woń ON
Odpowiadając na pytanie autora tematu, dorzucam 3 grosze od siebie- moja 80-ka przy temperaturze -15st C grzała świece przez 5 sekund (przez tyle świeciła się lampka kontrolna na desce). Czujnik ori, komputer 16 Bit + Chips od Kostrza, świece wszystkie Beru 1 roczne wykręcane i sprawdzane przed zimą.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- lord17_1991
- Forum Audi 80
- Posty: 133
- Rejestracja: 30 gru 2010, 14:23
- Lokalizacja: Tomaszów Lub/Zamość
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Kwestia kąta wtrysku. Jak jest zimniej to świece dłużej grzeją i lżej ma zapalić, natomiast przy temperaturze bliskiej 0 świece grzeją przez chwilkę i to ma tylko leciutko pomóc przy odpaleniu. U mnie po regulacji kąta wtrysku przy 0 temperaturach samochód może zapalać nawet bez świec i to bez najmniejszego problemu, gdzie wcześniej przy 5 st. bez podgrzania świec nie było opcji żebym auto uruchomił.lord17_1991 pisze:A jak to jest z tym zapalaniem na mrozie czy to normalne , że przy temp. ok -10 odpala od strzała bez problemu a przy temp ok -5 zapala gorzej, trudniej ?