[B3]przeróbka na Gaźnik Keihin I b+g problem z benzyna
[B3]przeróbka na Gaźnik Keihin I b+g problem z benzyna
Witam.
Tak jak w temacie mam problem z gaźnikiem Keihin. Wczesniej moja osiemdziesiątka zasilana była wtryskiem mechanicznym JN + LPG. Jednak nie odpalała mi na benzynie i dusiła się czasami na gazie. Mechanicy odsyłali mnie między sobą mowiąc " Tak musi byc" . Póżniej sam zauważyłem że wszystkie wtryski są rozwalone i wpuszczają lewe powietrze. Zdenerwowałem się i zakupiłem gaźnik + dodatki niezbędne do przeróbki. tj.nowa pompa mechaniczna, kolektor,głowica,obudowa filtra itd. Wszystko byłoby fajnie gdyby odpalał mi na benzynie. Po założeniu miksera i wyregulowaniu reduktora na gazie palił na dotyk i bardzo fajnie śmigał. Jenak na benzynie dalej nie. Zrobiłem tak na samym gazie około 300km. Bez żadnych problemów. Schody zaczęły się gdy nastały mrozy. Zamarzł parownik i tutaj wlasnie przydałaby sie benzyna. Dałem wiec auto do mechanika. Trzymał je tydzień. Powiedział ze niesprawna była miedzy innymi pompka przyśpieszacza. Ale zarzekał się, że zrobił wszystko i bedę juz jezdzil. Powiedział tylko ze musze wymienic przelacznik b/g(ktory jest nowy). Otwiera normalnie zawory i zamyka. Zapłaciłem mechanikowi 200zł. Tylko gdy wyjechałem od ów mechanika auto zaczeło sie dziwnie zachowywac nawet na gazie. Szarpało gasło na wolnych obrotach, nie wspominiając o benzynie ktora wgl nie działa. Jestem załamany ponieważ włozylem w to auto duzo pracy, pieniedzy i serca. I nadal nie mogę nim jezdzic. Nie wiem czy mam się poddac czy walczyc dalej.Gdy chce odpalic na gazie musze dac przelacznik na zero i wtedy odpalajac szybko przelaczyc na gaz. Tak jakby go zalewało gazem i benzyną Proszę o pomoc. Może znacie jakiegoś dobrego mechanika w mojej okolicy .
Tak jak w temacie mam problem z gaźnikiem Keihin. Wczesniej moja osiemdziesiątka zasilana była wtryskiem mechanicznym JN + LPG. Jednak nie odpalała mi na benzynie i dusiła się czasami na gazie. Mechanicy odsyłali mnie między sobą mowiąc " Tak musi byc" . Póżniej sam zauważyłem że wszystkie wtryski są rozwalone i wpuszczają lewe powietrze. Zdenerwowałem się i zakupiłem gaźnik + dodatki niezbędne do przeróbki. tj.nowa pompa mechaniczna, kolektor,głowica,obudowa filtra itd. Wszystko byłoby fajnie gdyby odpalał mi na benzynie. Po założeniu miksera i wyregulowaniu reduktora na gazie palił na dotyk i bardzo fajnie śmigał. Jenak na benzynie dalej nie. Zrobiłem tak na samym gazie około 300km. Bez żadnych problemów. Schody zaczęły się gdy nastały mrozy. Zamarzł parownik i tutaj wlasnie przydałaby sie benzyna. Dałem wiec auto do mechanika. Trzymał je tydzień. Powiedział ze niesprawna była miedzy innymi pompka przyśpieszacza. Ale zarzekał się, że zrobił wszystko i bedę juz jezdzil. Powiedział tylko ze musze wymienic przelacznik b/g(ktory jest nowy). Otwiera normalnie zawory i zamyka. Zapłaciłem mechanikowi 200zł. Tylko gdy wyjechałem od ów mechanika auto zaczeło sie dziwnie zachowywac nawet na gazie. Szarpało gasło na wolnych obrotach, nie wspominiając o benzynie ktora wgl nie działa. Jestem załamany ponieważ włozylem w to auto duzo pracy, pieniedzy i serca. I nadal nie mogę nim jezdzic. Nie wiem czy mam się poddac czy walczyc dalej.Gdy chce odpalic na gazie musze dac przelacznik na zero i wtedy odpalajac szybko przelaczyc na gaz. Tak jakby go zalewało gazem i benzyną Proszę o pomoc. Może znacie jakiegoś dobrego mechanika w mojej okolicy .
Ostatnio zmieniony 21 gru 2012, 19:29 przez mazak, łącznie zmieniany 2 razy.
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Po pierwsze poszukaj kogoś kto zajmuje się gaźnikami po drugie odłącz najpierw gaz i wtedy walcz z benzyną. A jeśli auto auto podaje ci benzynę i gaz naraz to możliwe że właśnie zaworek zamykający dopływ paliwa jest walnięty wtedy auto będzie szarpać i się krztusić dwoma paliwami. Najlepiej zakręć gaz na butli i spróbuj odpalić na PB jeśli nie będzie chcial odpalić to odpinaj wężyki od pompy po gaźnik i sprawdź gdzie dochodzi paliwo. Jeśli do gaźnika dochodzi to trzeba go rozkręcić sprawdzić zawór iglicowy i ustawienie pływaka. Jak ogarniesz PB to wtedy jedź do dobrego gazownika na regulację gazu i nie pozwól mu kręcić przy gaźniku regulacja ma być na parowniku i śrubie przy wężu doprowadzającym gaz.
Dzięki za odpowiedź Wino o gazie to wiem, że regulacja parownikiem i zaworem na wężu. Sam to zawsze robiłem, palił i śmigał na gazie idealnie. Co do zaworków to nie przepuszczają, ponieważ sprawdzałem. Cała instalacja moim zdaniem jest sprawna. Ten mechanik też mówił, że zrobił a jednak nie. Moim zdaniem wina stoi po stronie gaźnika. może przepustnica czy coś. Jutro o 8 rano jadę do tego mechanika niech to poprawi albo odda pieniądze bo 200zł piechotą nie chodzi. A jeżeli się orientujesz to przy tych gaźnikach montowane były takie puszki/naczynia wyrównawcze montowanie przy głowicy, ponieważ one nie mają powrotu. Jedna osoba z forum poleciła mi zeby dac po prostu trojnik i odplywa dac mniejszy przekrój. Wiec tak zrobiłem. może to wina tego ze nie mam tego naczynia? Ale co z gazem? Dałem mu auto sprawne w 100% na gazie, a gdy je odebrałem jest do niczego. Mowi ze nie ruszał gazu, tylko gaźnik. Wiec co moze byc w gazniku ze nawet nie jedzie na gazie dobrze?
[ Dodano: 2012-12-16, 22:56 ]
A i jeszcze jedno jak dam na gaz albo pb to albo tym zalewa i musze wypalic albo tym. tak jakby. nie ze tym i tym na raz .
[ Dodano: 2012-12-16, 22:56 ]
A i jeszcze jedno jak dam na gaz albo pb to albo tym zalewa i musze wypalic albo tym. tak jakby. nie ze tym i tym na raz .
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Na dole gaźnika są takie dwie klapki nie wiem jak one się fachowo nazywają możliwe że to właśnie one nie otwierają i nie zamykają się poprawnie bo nie widzę innej możliwości przecież gaz tylko przelatuje przez gaźnik razem z zasysanym powietrzem tak więc w tym przypadku tylko one są odpowiedzialne za dopływ LPG z Powietrzem do kolektora.
Zamiast tego trójnika poszukaj oryginalną puszkę , rozdzielającą benzynę na gaźnik a nadmiar dającą spowrotem do baku . Puszka ta daje powrót paliwa przy odpowiednim ciśnieniu , jeżeli jej nie ma to praktycznie bez oporów paliwo wraca do baku a niewiele z niego może docierać do gaźnika .
Z gazem może być problem z odpowiednim wyregulowaniem ( I generacja - regulacja registrem na rurze + bajpas na parowniku , II generacja - ustawienie odpowiednie w sterowniku zakresu pracy silnika krokowego + regulacja bajpasa , bajpas w dużym stopniu odpowiada za wolne obroty )
Z gazem może być problem z odpowiednim wyregulowaniem ( I generacja - regulacja registrem na rurze + bajpas na parowniku , II generacja - ustawienie odpowiednie w sterowniku zakresu pracy silnika krokowego + regulacja bajpasa , bajpas w dużym stopniu odpowiada za wolne obroty )
Zdjęcie postaram sie zrobic jutro. Tę o to puszkę wyrównującą skołowałem. Kumpel miał taką 80 na części wiec wziąłem. Podłączyłem ją, jednak dalej to samo. Spotkałem starego znajomego i okazało się ze on ma seryjną 80 na gaźniku. rocznik 88. Dał mi namiar na swojego znajomego, który mu regulował i robił wszystko w jego furce. Bardzo go chwalił. Dodam tyle ze w wakacje byl tym autem w Paryżu i nic go nie zawiodło. Umówiłem się z wyżej wymienionym mechanikiem po świętach, powiedział ze powinien to rozwikłać.
Już mam tego dosyć. Myślę że on temu podoła, w innym wypadku będę musiał się pozbyć swojej niuni chociaż bardzo tego nie chce.
Zawsze jak pale auto na gazie. Bo na benzynie nie ma mowy to musze dac przelacznik na gaz, po czym na pozycje 0 czyli wypalanie z komory, krecic rozrusznikiem i jak zalapie resztki gazu to szybko przelaczyc na gaz i wtedy zaskakuje i jedzie chociaz czasami tak jakby sie dusil. Poprzedni mechanik strasznie pomieszal w tym gazniku. Wczesniej po mojej przerobce na gazie jezdzilo i palilo sie wysmienicie nawet w lekkie mrozy.
[ Dodano: 2012-12-19, 19:58 ]
A właśnie mam jeszcze jedno pytanie. Jak nazywa się ta puszka wyrównująca? Wie ktoś może?
Już mam tego dosyć. Myślę że on temu podoła, w innym wypadku będę musiał się pozbyć swojej niuni chociaż bardzo tego nie chce.
Zawsze jak pale auto na gazie. Bo na benzynie nie ma mowy to musze dac przelacznik na gaz, po czym na pozycje 0 czyli wypalanie z komory, krecic rozrusznikiem i jak zalapie resztki gazu to szybko przelaczyc na gaz i wtedy zaskakuje i jedzie chociaz czasami tak jakby sie dusil. Poprzedni mechanik strasznie pomieszal w tym gazniku. Wczesniej po mojej przerobce na gazie jezdzilo i palilo sie wysmienicie nawet w lekkie mrozy.
[ Dodano: 2012-12-19, 19:58 ]
A właśnie mam jeszcze jedno pytanie. Jak nazywa się ta puszka wyrównująca? Wie ktoś może?
- Wino
- Forum Audi 80
- Posty: 1015
- Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
- Imię: Wino
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Ta puszka to po prostu specyficzny filtr paliwa Tak nazwał go kiedyś mój mechanika ale w książce pisze że jest to zasobnik paliwa.
Udało mi się znaleźć Zasobnik
Udało mi się znaleźć Zasobnik
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja znalazłem pod nazwą "Zawór zwrotny paliwa"
http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=1673
http://auto-truck3.pl/product.php?id_product=1673
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków