Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ng] ciężko pali jak zimny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

[ng] ciężko pali jak zimny

Post autor: papaj » 14 lis 2012, 12:50

witam, czytałem wiele ale na mój problem to nie pomogło, otóż jak autko postoi pare godzin to ciężko go odpalić trzeba krecic ok 15 sek, na ciepłym zawsze na dotyk. wymieniłem roz dzielacz razem z pezepływka, oringi na wtryskach sprawdziłem wtrysk rozruchowy i nadal to samo, zauważyłem tez ze jak rozruchowy jest odpiety to nie ma roznicy a jak auto postoi ze dwa dni to pali od razu i naprawde nie wiem gdzie już rece pchac zeby to zrobić

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 14 lis 2012, 13:33

Witaj, dopiero co to przerabiałem ;) . Jeżeli na zimnym silniku rozruchowy nie poda paliwa to nie zapali za chu... . Najlepiej więc wykręcić rozruchowy z kolektora, położyć go na kolektorze, zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury 2-pinowego i kręcić powinien od razu przy kręceniu kilka razy zapylić paliwem, jeżeli tak będzie, to winny może być czujnik temp. lub ewentualnie jego wtyczka .

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 14 lis 2012, 14:27

Rozruchowy ok. Dziś go wykrecalem na zimnym i podaje paliwo

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 14 lis 2012, 14:43

No to może uboga mieszanka ? . To zmierz czujnik jakie ma oporności pomiędzy pinami a masą . Przy 90 stopniach powinno być na obydwóch pinach około 300-400Ohm . Przy okazji wepnij się amperomierzem szeregowo w nastawnik ciśnienia i napisz jaki prąd na zimnym i ciepłym .

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 14 lis 2012, 23:39

zauważyłem po pracy ze na zimnym po przekreceniu na pozycję zapłon w rozdzielaczu słychać przez ok 2sek dość intensywne tykanie, a i zawsze po jezdzie na lpg jest problem z zapaleniem, jak jezdzi na samej Pb to jest ok i pali od razu. mam blosa auto przełanczam na pb tak z 500m przed zgaszeniem ale to nic nie daje

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 21 gru 2012, 10:55

Wiec moze w tym temacie wpiszę ten problem,
1. czujnik temp dwa piny wymieniony - problem z odpalaniem na cieplo lub wcale, po wymianie zawsze pali od strzała
2. wtrysk rozruchowy dobrze podaje paliwo,
3. swiece wymienione, filtr paliwa wymieniony
dolot jest szczelny
i problem: bo ciezko odpala jak jest zimny, objawy takie:kreci odpali i zgasnie lub odpali i spadaja mu obroty, przez jakies 2 3 minuty nie dotykam gazu bo nie reaguje lub gasnie,
auto gazu nie mialo i nie ma
czy to sonda lambda?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 21 gru 2012, 11:22

Miałem tak samo, raczej winny jest wtryskiwacz rozruchowy sprawdź czy podaje paliwo, musisz go wykręcić, położyć na silniku żebyś go widział z kabiny, odpiąć czujnik temperatury dwu pinowy i przy zapalaniu powinna iść mgiełka kilka razy. U mnie przy temp. koło 0 stopni na podpiętym czujniku ze 3 razy zrobił mgiełkę . Bez podpiętego rozruchowego nie chciał zapalić albo palił jak u Ciebie . Po minucie chodził już normalnie .

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 21 gru 2012, 11:39

ale to jak?, wtryskiwacz rozpylał Ci paliwo kilkukrotnie prawidłowo bo była mgielka, wiec z czym był problem ze ciezko odpalał Tobie? Czy podmieniles i ten dobry juz rozpylał mgiełke a poprzedni lał paliwo? :-)
wtryskiwacz byl sprawdzany przez Łukasza i jest ok

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 21 gru 2012, 11:46

Witam a czy może czujnik położenia wału może mieć jakiś wpływ na takie objawy?

Awatar użytkownika
xxtomek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 20 lut 2007, 20:15
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: xxtomek » 21 gru 2012, 12:40

masz na mysli halla? nie jestem specem ale jest to dziwna sprawa, jakby hall byl cos skopany to by praca silnika czy zimny czy cieply byla niewlasciwa logicznie na to patrzac :roll:

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 21 gru 2012, 12:44

Ja miałem pomieszane w kablach. No to jeśli nie pali na zimnym, to należałoby sprawdzić zawartość CO w spalinach na ciepłym silniku, u mnie ok. 0.5CO . I czy działa regulator ciśnienia na rozdzielaczu. Jeśli nie działa rozruchowy to problemy będą z odpalaniem na zimnym silniku. Po paru minutach od odpalenia ponowne zgaszenie i zapalenie nie powinno sprawić już kłopotu . Czyli gdzieś przy 30 stopniach .

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 23 gru 2012, 22:12

A może to coś banalnego typu sonda lambda, kiedyś jak miałem uwaloną sondę samochód odpalał kiedy mu się chciało.

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 31 gru 2012, 14:17

ja bym sprawdził na twoim miejscu czujnik hala bo podaje paliwo a nie odpala.Skutkiem tego jest czasem brak iskry na swiecach.Miałem kiedys podobny problem , ze auto raz paliło raz nie nie wazne czy był zimny czy ciepły okazało sie ze jak odpiełem kostke poprostu przewodzik w halu był przetarty wymieniłem na nowy i do dzis auto jedzj bez problemu.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 03 sty 2013, 17:30

dzis jeszcze raz wyjołem rozruchowy i na ciepłym nie podawał paliwa a po 3 godzinach poszedłem i na zimnym podaje paliwo, jak rozruchowy był wyjety i przekreculem kluczyk to auto od razu tak jakby chciało załapac, a po poskładaniu to znowu trza krecic i krecic i pali na 800 obrotów, może za mało powietrza dostaje? dodam ze mam blosa i na lpg tak samo ciężko pali

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 03 sty 2013, 18:04

A na pewno masz czujnik temperatury dwu pinowy sprawny ? Z taką dziurą w dolocie nie powinien zapalić . A jak silnik chodzi po rozgrzaniu ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl