[B4 ABK] Potrzeba przegazówki, aby jechać normalnie na gazie
[B4 ABK] Potrzeba przegazówki, aby jechać normalnie na gazie
Witam. Zimą zaczął się problem. Po pozbyciu się problemów z gazem(padnięty sterownik, silnik krokowy i namieszane w instalacji) ustawiłem go na śrubie żeby normalnie jeździł. Jak jest średnie spalanie 16L/100km to nie ma żadnego problemu z jazdą, ale jak jest na śrubie skręcony tak na ok. 11L/100km to aby jechać bez zamuły zaraz po przełączeniu na gaz muszę go przegazować. Sonda oscyluje mi w granicach 0,5V przy obrotach do ok.4 tys, więc mieszanka w miarę prawidłowa jest. Czyżby jeszcze parownik padał? Przejechał wg dokumentów 40 tys. dopiero, ale co do przebiegu nie mogę mieć pewności, choć kto by cofał przebieg do 240tys.
Parownik mam Lovato, a sterownik DTGas.
Pozdrawiam.
EDIT: Zapomniałem dodać, że czasami nierówno chodzi na wolnych obrotach na gazie.
Parownik mam Lovato, a sterownik DTGas.
Pozdrawiam.
EDIT: Zapomniałem dodać, że czasami nierówno chodzi na wolnych obrotach na gazie.
A jaką kolego masz instalacje?zwykła?sekwencja?Spróbuj z przeczyszczeniem parownika tylko nie radzę tego robić samemu ponieważ można zrobić więcej szkód niż korzyści chyba że się na tym dobrze znasz, uczciwe serwisy lpg przeczyszczają parowniki za 20-40 złociszy, a powiedz jeszcze kolego czy przy dość dynamicznym przyspieszaniu autko na lpg Ci zaczyna lekko poszarpywać?
- M4teusz
- Forum Audi 80
- Posty: 188
- Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
- Imię: Mateusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Sączów
Ja bym zaczął właśnie od oczyszczenia parownika (jak nie jesteś w tym całkowicie zielony to śmiało dasz sobie radę sam- w poprzednim autku rozebrałem parownik na części pierwsze, wyczyściłem i złożyłem, różnica była odczuwalna, dużo równiej pracował na wolnych obr. i lepiej przyspieszał WAŻNE ŻEBY UWAŻAĆ NA MEMBRANĘ, MOŻNA JĄ ŁATWO USZKODZIĆ BO JEST DELIKATNA) po tym wszystkim oczywiście wizyta u gaziarza i regulacja parownika- z tym też są cyrki bo każdy gazownik ma swoją teorię na temat regulacji (żeby ci nie przyszedł do głowy pomysł żeby złożyć parownik na silikon ! Bo tacy agenci też się zdarzają) swoją drogą przy gazie czysty filtr powietrza to też podstawa sprawdź go również
Filtr powietrza też został wymieniony. Dzięki za podpowiedzi, z regulacją sam się pobawię, bo to też nie jest trudne. Najlepiej najpierw chyba było by rozebrać jakiś stary parownik i zobaczyć jego budowę? Mam akurat z drugiego auta więc to nie problem a mniejsze prawdopodobieństwo że coś uszkodzę, czy to nie jest aż tak skomplikowane?
A co do silikonu to już w aucie go dużo zostało po poprzednim właścicielu , więc mi go już starczy <ok>
A co do silikonu to już w aucie go dużo zostało po poprzednim właścicielu , więc mi go już starczy <ok>
W sterowniku nic nie muszę zmieniać dopuki go nie zresetuje, bo on steruje tylko otwieraniem elektrozaworów oraz silnikiem krokowym zamiast którego mam śrubę. Parownika jeszcze nie regulowałem, ale jak dla mnie to wszystkiego warto się nauczyć
[ Dodano: 2012-12-26, 13:58 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Czyścić mam go gdy będzie ciepły zaraz po jeździe czy jak ostygnie dopiero?
[ Dodano: 2012-12-26, 13:58 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Czyścić mam go gdy będzie ciepły zaraz po jeździe czy jak ostygnie dopiero?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle