Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Potrzeba przegazówki, aby jechać normalnie na gazie

Wszystko co związane z LPG
teko

[B4 ABK] Potrzeba przegazówki, aby jechać normalnie na gazie

Post autor: teko » 22 gru 2012, 13:56

Witam. Zimą zaczął się problem. Po pozbyciu się problemów z gazem(padnięty sterownik, silnik krokowy i namieszane w instalacji) ustawiłem go na śrubie żeby normalnie jeździł. Jak jest średnie spalanie 16L/100km to nie ma żadnego problemu z jazdą, ale jak jest na śrubie skręcony tak na ok. 11L/100km to aby jechać bez zamuły zaraz po przełączeniu na gaz muszę go przegazować. Sonda oscyluje mi w granicach 0,5V przy obrotach do ok.4 tys, więc mieszanka w miarę prawidłowa jest. Czyżby jeszcze parownik padał? Przejechał wg dokumentów 40 tys. dopiero, ale co do przebiegu nie mogę mieć pewności, choć kto by cofał przebieg do 240tys.
Parownik mam Lovato, a sterownik DTGas.
Pozdrawiam.

EDIT: Zapomniałem dodać, że czasami nierówno chodzi na wolnych obrotach na gazie.

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 22 gru 2012, 20:47

Może być zapchany parownik warto także pomyśleć o filtrze gazu.

teko

Post autor: teko » 22 gru 2012, 20:56

Filtr gazu wymieniłem, ale był czysty.

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 22 gru 2012, 22:51

A jaką kolego masz instalacje?zwykła?sekwencja?Spróbuj z przeczyszczeniem parownika tylko nie radzę tego robić samemu ponieważ można zrobić więcej szkód niż korzyści chyba że się na tym dobrze znasz, uczciwe serwisy lpg przeczyszczają parowniki za 20-40 złociszy, a powiedz jeszcze kolego czy przy dość dynamicznym przyspieszaniu autko na lpg Ci zaczyna lekko poszarpywać?

teko

Post autor: teko » 23 gru 2012, 00:19

Jest to instalacja II gen. Chodzi o oczyszczenie go z tego szlamu jaki powstaje z gazu? Dopuki nie przegazuje to szarpie, a potem nic takiego nie wyczuwam. Tylko że gazu nie wciskam do końca, tzn. jeżdżę jak jestem na gazie tylko na tej małej przepustnicy.

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 23 gru 2012, 08:53

Ja bym zaczął właśnie od oczyszczenia parownika (jak nie jesteś w tym całkowicie zielony to śmiało dasz sobie radę sam- w poprzednim autku rozebrałem parownik na części pierwsze, wyczyściłem i złożyłem, różnica była odczuwalna, dużo równiej pracował na wolnych obr. i lepiej przyspieszał WAŻNE ŻEBY UWAŻAĆ NA MEMBRANĘ, MOŻNA JĄ ŁATWO USZKODZIĆ BO JEST DELIKATNA) po tym wszystkim oczywiście wizyta u gaziarza i regulacja parownika- z tym też są cyrki bo każdy gazownik ma swoją teorię na temat regulacji :-/ (żeby ci nie przyszedł do głowy pomysł żeby złożyć parownik na silikon ! Bo tacy agenci też się zdarzają) swoją drogą przy gazie czysty filtr powietrza to też podstawa sprawdź go również ;-)

teko

Post autor: teko » 23 gru 2012, 10:57

Filtr powietrza też został wymieniony. Dzięki za podpowiedzi, z regulacją sam się pobawię, bo to też nie jest trudne. Najlepiej najpierw chyba było by rozebrać jakiś stary parownik i zobaczyć jego budowę? Mam akurat z drugiego auta więc to nie problem a mniejsze prawdopodobieństwo że coś uszkodzę, czy to nie jest aż tak skomplikowane?
A co do silikonu to już w aucie go dużo zostało po poprzednim właścicielu :-/ , więc mi go już starczy <ok>

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 23 gru 2012, 11:04

Ja i tak twierdzę żeby niczego przypadkowo nie spieprzyć warto jechać na serwis zapłacić kilka złotych i niech fachowcy się tym zajmą i od razu wyregulują, a takie pytanie poza tematem gazu kiedy kolego wymieniałeś kable i świece??

teko

Post autor: teko » 23 gru 2012, 11:40

Ja nie wymieniałem, ale wyglądają na nowe choć kiepskiej firmy. Zamierzam to zrobić dopiero na wiosnę razem z kopułką i palcem. Choć wydaje mi się jakby winne były kable czy świece to działo by się tak cały czas.

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 23 gru 2012, 13:22

Jak masz kabelek do sterownika lpg i takowe pojęcie o ustawianiu mieszanki, emulacji sondy, itp. to nikt ci nie broni. Jak wszystko ogarniesz to napisz jak teraz chodzi i co ze spalaniem. A tak na przyszłość jak ktoś będzie robił przegląd i mały remoncik inst. gazowej to polecam przejść na Bingo M. <piwo>

teko

Post autor: teko » 23 gru 2012, 15:22

W sterowniku nic nie muszę zmieniać dopuki go nie zresetuje, bo on steruje tylko otwieraniem elektrozaworów oraz silnikiem krokowym zamiast którego mam śrubę. Parownika jeszcze nie regulowałem, ale jak dla mnie to wszystkiego warto się nauczyć ;-)

[ Dodano: 2012-12-26, 13:58 ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Czyścić mam go gdy będzie ciepły zaraz po jeździe czy jak ostygnie dopiero?

Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 27 gru 2012, 21:06

Jeśli chcesz czyścić reduktor przez rozebranie na części pierwsze to bez różnicy... i tak go przecież rozbierzesz praktycznie łatwiej ci będzie rozebrać zimny ;-) chyba że chodzi o samo spuszczanie oleju który się w środku gromadzi to jasna sprawa że na gorącym.

audina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 sty 2013, 21:19
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: audina » 03 sty 2013, 21:40

teko a spróbuj wyjąć akumulator na noc.
Ojciec miał to samo i borykał się z tym dość długo,
identyczne problemy z tymi którymi Ty opisałeś.
Sposób może dość prymitywny ale jak dla jego 80tki skuteczny.

teko

Post autor: teko » 09 sty 2013, 18:21

Po spuszczeniu oleju na drugi dzień jeździł normalnie, lecz do czasu gdy zatankowałem. Może to nie problem z parownikiem?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 13 sty 2013, 20:30

Może ciśnienie gazu jest za mało, z powodu np. zagiętej 6 . ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl