Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Problem z odpaleniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
teko

[B4 ABK] Problem z odpaleniem

Post autor: teko » 22 gru 2012, 14:11

Witam.
Nadeszła zima i zaczęły się kolejne problemy:)
Jak zakręcę to szybko odpali, ale zaraz gaśnie. Muszę 3 razy przekręcić kluczyk i dopiero odpali. Obroty rosną do 2000 i spadają na ok 1200. Czy powinno być tak z tymi obrotami? Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Podejrzewam, że gdzieś paliwo ucieka. Tylko teraz zastanawiam się czy to regulator ciśnienia paliwa, czy może pompa, a może jeszcze coś innego? Słynnego przekaźnika nr 30 nie wymieniałem.
Pozdr.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 gru 2012, 16:04

teko, <bylo> jest sporo tematów o podobnej tematyce wystarczy poczytać sprawdzić do radzą koledzy.

teko

Post autor: teko » 22 gru 2012, 16:17

No właśnie czytałem, ale nie znalazłem nic podobnego oprócz tego przekaźnika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 gru 2012, 16:24

teko, chyba żartujesz :-P no to albo niedokładnie lub nie te tematy co trzeba.
ps. A w Twoim przypadku to raczej bym obstawiał na zawór biegu jałowego ewentualnie wtryskiwacz rozruchowy lub regulator ciśnienia paliwa. Troszkę nie precyzyjnie opisałeś problem.
Oczywiście jeśli mowa o zapalaniu na bp, bo czytałem też Twój temat odnośnie problemów z lpg.

teko

Post autor: teko » 22 gru 2012, 17:06

Na gazie, oczywiście jak jest ciepły odpala normalnie. Co jeszcze potrzeba ci wiedzieć, bo nie mam pojęcia co jeszcze opisać mam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 gru 2012, 18:05

teko pisze:Muszę 3 razy przekręcić kluczyk i dopiero odpali.
np. co to znaczy :?:
Czy problem jest tylko z zapaleniem a jak zapalisz to silnik pracuje normalnie czy utrzymuje wolne obr :?:
Czy problemy z zapaleniem występują na zimnym czy ciepłym silniku :?: oczywiście mowa cały czas o bp.
teko pisze: Obroty rosną do 2000 i spadają na ok 1200. Czy powinno być tak z tymi obrotami?
nie nie powinno tak być, kiedy tak się dzieje :?:
I na koniec czy podłączałeś auto pod kompa :?:

teko

Post autor: teko » 22 gru 2012, 21:12

Problem z zapaleniem tak, że muszę przekręcić kluczyk tak żeby pompa podała paliwo i wyłączyć zapłon tak 3 razy bez odpalania a potem odpalić. Dzieje się to na zimnym silniku.
Z obrotami to dzieje się to właśnie przy odpaleniu.
Podłączałem go pod kompa i nic mi nie pokazało.

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 23 gru 2012, 11:26

A jak przekręcasz kolego stacyjkę w pozycję (1) tak aby tylko uruchomić pompę czy wyraźnie słychać jej pracę?

teko

Post autor: teko » 23 gru 2012, 11:45

Pracy pompy nie słychać, ale słychać tylko takie "cyk" jakby jakiś przekaźnik odłączał paliwo do wtryskiwacza rozruchowego. Mam gaz, ale to na pewno nie jest żaden elektrozawór od gazu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 gru 2012, 12:17

teko pisze: Dzieje się to na zimnym silniku.
skoro dzieje Ci się tak na zimnym to w pierwszej kolejności sprawdziłbym wtryskiwacz rozruchowy, często kabelki przy wtyczce się przerywają.

teko

Post autor: teko » 25 kwie 2013, 10:09

Trochę zapomniałem już temacie, ale problem jeszcze nie rozwiązany. Sprawdziłem wtryskiwacz rozruchowy i działał poprawnie, ale wymieniłem regulator ciśnienia. Przez jakiś czas był spokój. Potem samochód stał przez tydzień i znowu to samo się zaczęło. Teraz jak się zrobiło ciepło do tego doszedł co jakiś czas zapach benzyny w aucie, nie ważne czy jadę na PB czy LPG. Na benzynie przy pełnym wciśnięciu pedału gazu potrafi czasem wypaść jeden cykl.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl