Niektórzy pewnie kojarzą mnie z tego forum sprzed pewnie jakiś 2 lat kiedy jeździłem A80 1.6TD: https://audi80.pl/b3-80-16td-16td-ka ... t25472.htm
Później byłą przesiadka na Seata Ibizę GT TDI, którą wspominam bardzo dobrze mimo, że sprzedałem po pół roku : https://audi80.pl/seat-ibiza-gt-tdi- ... t53984.htm
Następny był seat Toledo 1.9TDI AFN - typowe wozidło. Pełne wyposażenie, klima itp, ale jedna wada dyskwalifikująca to auto - rdza. progów nie było już do czego spawać więc po roku poszło w świat.
Wiec z sentymentu postanowiłem wrócić do czegoś co nigdy nie zardzewieje wybór padł na A6 C4 2.5TDI - samochód praktycznie niezniszczalny no i pewna namiastka A8 do której strasznie mnie ciągnie. A6 udało się nabyć w bardzo okazyjnej cenie. Rzec można prawie za darmo Silnik 2.5TDI AAT 115KM z problemami tzn. lejące wtryski, nastawnik pompy do czyszczenia. Wszystko objawia się falującymi obrotami jałowymi, trudnym odpalaniem na zimnym i ciepłym oraz dymieniem. Druga sprawa to blacharka - do pomalowania blotnik prawy przedni, maska, kawałek słupka oraz oba zderzaki. Niestety była drobna przygoda. Na koniec polerka bo lakier dość zaniedbany. Kolejny problem to elektryka - nie działa gniazdo OBD - brak napiecia na linii K, nie działające wskaźniki temperatury oleju i płynu chlodzniczego - ale o tym w osobnych tematach. Z wyposażenia klimatronic - sprawny, elektrycznie szyby, szyberdach, lusterka, soczewki, abs, poduchy, podlokietnik, alu z A4. Generalnie auto bardzo przyjemne, wygodne i ten dzwiek silnika w ktorym jestem zakochany :mrgreen: Przeszkadza mi jeszcze wysoko stojacy przod - sprezyny ori. planuje zalozyc od benzyny ktora jest lzejsza zeby troche siadlo. Tylu ruszac nie bede. W auto juz troche zainwestowalem: tuleje wahaczy, tuleje sanek, oslony przegubow, pasek rozrzadu i rolki (idiotyczne rozwiazanie z kolkiem pasowym skreconym sruba walu przez co trzeba ruszac kolko rozrzadu na wale) pasek pompy wtryskowej i rowniez rolki, wtrysk sterujacy (bylo podjerzenie ze to przez niego faluja obroty oraz trudno odpala). W Audi jest jeszcze do zainwestowania troche monety ale auto mi pasuje wiec sie nie poddaje. Mysle ze cos z niego jeszcze bedzie
[A6 C4] Audi A6 C4 2.5TDI sedan
Widzę, że pierwsze auto które nie jest czerwone :mrgreen:
Stoi na komforcie, więc jakość przemieszczania się chyba na najlepszym jak dotąd poziomie. Jest kilka rzeczy do poprawy, ale wszystko z czasem! Po B3 wiem, że zrobisz z niej lalunie <ok>
W dźwięku silnika można się zakochać, to fakt - zwłaszcza jak wszystko jest na tip top w silniku.
Jak będziesz wkładał sprężyny z benzyny to nie boisz się, że będzie strasznie miękki ten przód?
Stoi na komforcie, więc jakość przemieszczania się chyba na najlepszym jak dotąd poziomie. Jest kilka rzeczy do poprawy, ale wszystko z czasem! Po B3 wiem, że zrobisz z niej lalunie <ok>
W dźwięku silnika można się zakochać, to fakt - zwłaszcza jak wszystko jest na tip top w silniku.
Jak będziesz wkładał sprężyny z benzyny to nie boisz się, że będzie strasznie miękki ten przód?
Urok tego zawieszenia
Ja też lubię kanapy, ale kilka sytuacji na drodze zmieniło moje podejście i uznałem, że musi być niżej i twardziej, bo w krytycznych sytuacjach auto zamiast jechać tam gdzie chcesz to leci bokiem - tylko zaciskasz palce na kierownicy i czekasz.
Ale poza tym wszelkie nierówności jakie inni czują dość mocno, Ty nad nimi "latasz" :mrgreen:
AAT były w A6 na początku produkcji? Rzadko się zdarza widzieć A6 z tym silnikiem właśnie (skrzynie masz już 6gang?)
Ja też lubię kanapy, ale kilka sytuacji na drodze zmieniło moje podejście i uznałem, że musi być niżej i twardziej, bo w krytycznych sytuacjach auto zamiast jechać tam gdzie chcesz to leci bokiem - tylko zaciskasz palce na kierownicy i czekasz.
Ale poza tym wszelkie nierówności jakie inni czują dość mocno, Ty nad nimi "latasz" :mrgreen:
AAT były w A6 na początku produkcji? Rzadko się zdarza widzieć A6 z tym silnikiem właśnie (skrzynie masz już 6gang?)
moj jest grudzień 1996 i ma AAT. Silnik szedl przez caly okres produkcji w A6 i zdarza sie nawet czesciej niz AEL. generalnie mam wsadzone wtryski od AEL wiec bedzie porownywalny jedynie koncowki musze zmienic bo leja tragicznie. skrzynie mam 5 biegowa i w sumie o wiele czesciej 6`tka zdarza sie niestety w AEL:)