Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABT] Urwany gwint sondy lambda, co zrobić?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
marekkk4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2006, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

[80 B4 ABT] Urwany gwint sondy lambda, co zrobić?

Post autor: marekkk4 » 31 paź 2007, 20:33

Witam wszystkich mam taki problem odkręcając sonde zerwał się gwint w kolektorze. Czy istnieje możliwość naprawy i jak to zrobić może ktoś z was już to robił więc wszystkich prosze o odpowiedź. aha i czy można jeździć z dziurą po sondzie bo niewiem czy wogulw odpalać z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2007, 21:16 przez marekkk4, łącznie zmieniany 1 raz.

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 31 paź 2007, 20:56

Siemka, zaraz dostaniesz od władz za złe nazywanie tematów:)
Trzeba wykręcić kolektor i w miejsce zerwanego gwintu po sondzie wspawać tulejkę gwintowaną (czytaj nakrętkę o odpowiedniej wielkości i skoku gwintu) i wkręcić starą lub nową sondę. Będzie zył. Z dziurą po sondzie lepiej nie jeżdzić, będzie dużo palił i hałasował. Ewentualnie krótki podjazd do spawacza.

Awatar użytkownika
homer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 392
Rejestracja: 29 mar 2007, 21:45
Lokalizacja: Sosnowiec Śląsk
Kontakt:

Post autor: homer » 31 paź 2007, 20:57

tz tak ze nie mozesz wlozyc sondy?? dobrze rozumiem?? ze masz dziure w kolektorze wydechowym?? no niby mozna tak jezdzic ale pamietaj ze spaliny beda ci bic do srodka komory silnika...
komp zlapie zly sygnal spowodowany brakiem sondy
spalanie auta wzrosnie diametralnie....
ogulnie ja odradzam :shock:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 paź 2007, 21:21

No właśnie, następny źle nazwany wątek wyląduje w koszu. Przeczytaj regulamin i zasady nazywania tematów.

A co do Twojego problemu, to Madazaw już Ci napisał co i jak. Zdjąć kolektor, zeszlifować stare gniazdo, usunąć stare resztki gwintu (np. rozwiertakiem) dospawać odpowiednią nakrętkę i założyć z powrotem kolektor. Z otworem nie jeździć, ja bym nawet do spawacza nie pojechał (chyba, że na holu)

Awatar użytkownika
marekkk4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2006, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marekkk4 » 31 paź 2007, 22:30

Witam ponownie i przepraszam za złe nazewnictwo. Ale mam pytania gdzie takową tulejke kupić i z jakiego materiału i jaki rozmiar i skok. najpierw spróbuje nagwintować ponownie i niewiem jaki to musi być gwintownik z góry dzięki za odp.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 31 paź 2007, 22:40

ja bym poradził inaczej, rozwiercić wkręcić tulejkę np. mosiężną, ciasno wkręcić..., nagwintować od nowa na gwint sondy, wkręcić sonde... powinno obejść sie bez spawania...

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 01 lis 2007, 00:02

Żenujące pomysły. Po prostu włóż to gdzie było. Podjedż do ziomka co to dospawa i z bańki.
Po co tu nowe teorie tworzyć??????????????

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 lis 2007, 09:40

a umnie zeż się gwint popitolił posmarowałem dość grubo pastą do uszczelniania tłumików i wkręciłem z czuciem w stary uszkodzony gwint. Po jakiś dwóch godzinach ja to podeschło odpaliłem i tak jeżdżę już prawie rok.

Awatar użytkownika
marekkk4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2006, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marekkk4 » 01 lis 2007, 15:20

Witam mam jeszcze parę pytań np. o gwint jeki to rozmiar i skok bo chcialbym spróbować nagwintować ale niewiem jaki gwintownik. I jaką tulejke z góry dzięki za wszelkie odp.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 01 lis 2007, 15:40

Z tego co pamiętam to jest tam gwint M18x1,5. Pozdrawiam.
Nie mam grzebienia ale właśnie zmierzyłem napewno M18 i na 99%1.5.

Awatar użytkownika
marekkk4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2006, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marekkk4 » 01 lis 2007, 16:06

Dzięki kokolino1 za tak szybką odpowiedź ratujesz mi życie

Awatar użytkownika
Jasiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 200
Rejestracja: 03 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Jasiu » 01 lis 2007, 21:15

Witam.
Pajak 100 a może młotkiem i przecinakiem?
Jakby tak mocno popukać to kto wie?
Jasiu.

Awatar użytkownika
marekkk4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2006, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marekkk4 » 05 lis 2007, 16:02

Witam jednak postanowilem wymienić kolektor ich ceny nie są wysokie jeśli macie jeszcze jakieś podpowiedzi bardzo proszę o pisanie z góry dzięki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl