
[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.
No to chyba czas się pozbyć starego klamora bo już mi ręce opadają. Oryginalny nastawnik był czyszczony 3 razy i zawsze była lipa. 1 raz po roku zaczęło szarpać, 2 raz po kilku miesiącach, za 3 razem praktycznie od razu. Nastawnik dorwałem inny, został wyczyszczony na cacy i po przekładce od razu szarpanie ale jak pisałem - nie zawsze i albo ok 1400obr, albo 2100-2300obr. Nikt nie wie co w nim siedzi.. A jeszcze co do logów to mniej więcej jak to widać że np. przepływka przycina? Tak jakoś mniej więcej może ktoś napisze 

-
- Forum Audi 80
- Posty: 45
- Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55
BMW sie brzydze, ale na jakiegoś VW (bo audi sie za bardzo ceni) z PD pod maską, najlepiej AVF/ASZ to chętnie zamienie
Jakby nie było w przyszłym roku 80-ka będzie mieć 19lat więc już najwyższy czas na zmiany. Poza tym nastawnikiem nic się nie psuje ale lata robią swoje, auto jest wytłuczone po naszych drogach, jest głośne i po prostu stare. Tak że kolego Krzysiek555 nie musisz złośliwie dogadywać
Jeździmy wszyscy zabytkami i trza się z tym pogodzić 
A co do VAG-a to pytasz o interfejs? Bo samego VAG-a ściągasz z neta, a kabel najlepszy od Viakena. Pozdro.



A co do VAG-a to pytasz o interfejs? Bo samego VAG-a ściągasz z neta, a kabel najlepszy od Viakena. Pozdro.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 38
- Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5506
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Uderzaj do Gani'ego https://audi80.pl/ganimadeus,u,29651.htmrafal_sz85 pisze:Witam
Mam problem z zainstalowaniem Vaga, w programie Vag com wyskakuje mi komunikat Com port status:ok Interface status 3 Not found or not ready. Port com ustawiony w Vagu i menedżerze urządzeń. przeszukałem google ale nigdzie nie mogłem uzyskać jasnej odpowiedzi więc proszę Was o pomoc.
ogarnie Ci temat :mrgreen:
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 223
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
[Octavia 1.9 TDI ASV] Brak przyspieszenia, ubytki oleju
Witam
Wczoraj próbowaliśmy razem z kolegą zdiagnozować problem w 10 letniej Octavii - motor to jednostka ASV 1.9 z turbiną o zmiennej geometrii.
Auto zakupione koło lipca bieżącego roku. Po zakupie zero problemów - tylko wymiana rozrządu, korekcja kąta wtrysku, filtry i olej syntetyczny Castrol 5W40.
Problemy:
- auto kolegi od jakiegoś czasu jeździ jak wolnossący 1.9 bez turbiny,
- co tysiąc km pojawiają się ubytki ojeju. Nie widać jednak żadnego nietypowego dymienia, nawet przy mocnym dociśnięciu gazu jest prawie czysto jak w benzyniaku. Sam motor może nie jest idealnie suchy, ale nie ma też na tyle dużych wycieków, które powodowałyby spadek poziomu oleju (mniej więcej 300 ml na 1000km).
Uwagę skupiliśmy na turbinie - podciśnienie w przewodzie dochodzącym do gruszki jest, jednak bardzo trudno poruszać sztangą, udaje się ją przesunąć ledwo o kilka milimetrów. Sama turbina od zewnątrz jest cała sucha.
Co do diagnostyki; zrobiłem dynamicznie tylko grupę 011 (przydałaby się też chyba 003), dodatkowo nieustannie pojawia się błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
oraz co jakiś czas:
19560 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Short to Plus
P3104 - 35-10 - - - Intermittent
Log z grupy 011:
Log (0 - 011)
Podsumowanie:
1. Patrząc na tego loga wydaje mi się, że turbo leży, ale nawet jeśli, to skąd tak znaczny ubytek oleju?
2. Ubywający olej - jeśli nawet olej przechodziłby przez turbo to raczej byłoby widać coś po kolorze spalin. Może przyczyną jest właśnie pełny syntetyk ?
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, proszę o poradę.
Wczoraj próbowaliśmy razem z kolegą zdiagnozować problem w 10 letniej Octavii - motor to jednostka ASV 1.9 z turbiną o zmiennej geometrii.
Auto zakupione koło lipca bieżącego roku. Po zakupie zero problemów - tylko wymiana rozrządu, korekcja kąta wtrysku, filtry i olej syntetyczny Castrol 5W40.
Problemy:
- auto kolegi od jakiegoś czasu jeździ jak wolnossący 1.9 bez turbiny,
- co tysiąc km pojawiają się ubytki ojeju. Nie widać jednak żadnego nietypowego dymienia, nawet przy mocnym dociśnięciu gazu jest prawie czysto jak w benzyniaku. Sam motor może nie jest idealnie suchy, ale nie ma też na tyle dużych wycieków, które powodowałyby spadek poziomu oleju (mniej więcej 300 ml na 1000km).
Uwagę skupiliśmy na turbinie - podciśnienie w przewodzie dochodzącym do gruszki jest, jednak bardzo trudno poruszać sztangą, udaje się ją przesunąć ledwo o kilka milimetrów. Sama turbina od zewnątrz jest cała sucha.
Co do diagnostyki; zrobiłem dynamicznie tylko grupę 011 (przydałaby się też chyba 003), dodatkowo nieustannie pojawia się błąd:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent
oraz co jakiś czas:
19560 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Short to Plus
P3104 - 35-10 - - - Intermittent
Log z grupy 011:
Log (0 - 011)
Podsumowanie:
1. Patrząc na tego loga wydaje mi się, że turbo leży, ale nawet jeśli, to skąd tak znaczny ubytek oleju?
2. Ubywający olej - jeśli nawet olej przechodziłby przez turbo to raczej byłoby widać coś po kolorze spalin. Może przyczyną jest właśnie pełny syntetyk ?
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, proszę o poradę.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie wydaje mi się żeby leżałoSagitari pisze:Patrząc na tego loga wydaje mi się, że turbo leży



- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 223
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Jak policzyliśmy teraz to nawet jest to 300 ml (spóźniłem się z poprawką w poprzednim poście, sorki).
Na mój gust przedmuchów nie ma - nie kopci nawet odrobinę z bagnetu, korekcja dawek na trzech cylindrach jest znikoma, tylko na jednym dolewa +0,5 mg.
Może to zalanie pełnego syntetyku powoduje teraz takie ubytki? Tak naprawdę, to nie wiadomo na czym był jeżdżony wcześniej.
Co do turbo; czy to już wyrok na kompletny remont turbiny, czy też jest jakaś szansa rozruszać sztangę?
Na mój gust przedmuchów nie ma - nie kopci nawet odrobinę z bagnetu, korekcja dawek na trzech cylindrach jest znikoma, tylko na jednym dolewa +0,5 mg.
Może to zalanie pełnego syntetyku powoduje teraz takie ubytki? Tak naprawdę, to nie wiadomo na czym był jeżdżony wcześniej.
Co do turbo; czy to już wyrok na kompletny remont turbiny, czy też jest jakaś szansa rozruszać sztangę?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wyroki można wydawać po choćby pobieżnym obejrzeniu turbiny ,czyli luzu wirnika i samego wirnika ...a rozruszanie kierownic bez rozbierania ,o ile w ogóle się uda ,w co wątpię ,jest mało skuteczne ,bo w szybkim czasie staną ponownieSagitari pisze:Co do turbo; czy to już wyrok na kompletny remont turbiny, czy też jest jakaś szansa rozruszać sztangę?






- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 223
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Próbowałem, ale tak dobrze mamy tylko my posiadacze 80-tek :mrgreen: w autach na płycie golfa TDI jest poprzecznie i dostęp do turbiny jest trudny zarówno z góry jak i z dołu, udało mi się tylko tą sztangą poszarpać. Z tym rozruszaniem to masz rację, nawet jakby się udało, to pewnie na długo nie pomoże.MUNIOR pisze:Wyroki można wydawać po choćby pobieżnym obejrzeniu turbiny ,czyli luzu wirnika i samego wirnika
Munior, dzięki za odzew, wszystkiego najlepszego w nowym roku

[ Dodano: 2012-12-30, 17:33 ]
A tak przy okazji, kolega z Octavką jest z okolic Tomaszowa Lubelskiego. Jest tam gdzieś firma godna polecenia, która wykonuje regeneracje takich turbin ?
Witam panowie.Czy możecie zerknąć na te logi.Autko strasznie przymula.
Z góry dziękuje i szczęśliwego Nowego Roku życzę.
http://vaglog.rtnet.pl/denzel2_109609.html
http://vaglog.rtnet.pl/denzel2_109610.html
Z góry dziękuje i szczęśliwego Nowego Roku życzę.
http://vaglog.rtnet.pl/denzel2_109609.html
http://vaglog.rtnet.pl/denzel2_109610.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie może być inaczejdenzel pisze:Czy możecie zerknąć na te logi.Autko strasznie przymula.


