Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 16 gru 2012, 22:05

No to chyba czas się pozbyć starego klamora bo już mi ręce opadają. Oryginalny nastawnik był czyszczony 3 razy i zawsze była lipa. 1 raz po roku zaczęło szarpać, 2 raz po kilku miesiącach, za 3 razem praktycznie od razu. Nastawnik dorwałem inny, został wyczyszczony na cacy i po przekładce od razu szarpanie ale jak pisałem - nie zawsze i albo ok 1400obr, albo 2100-2300obr. Nikt nie wie co w nim siedzi.. A jeszcze co do logów to mniej więcej jak to widać że np. przepływka przycina? Tak jakoś mniej więcej może ktoś napisze :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 gru 2012, 22:13

Grupa 008. Masz podane dawki paliwa. 2 kolumna to dawka, 3 kolumna to ograniczenie ze względu na obroty a 4 kolumna to ograniczenie ze względu na masę powietrza odczytaną przez przepływkę. Dąży się do tego aby wartość 4 kolumny była wyższa niż 3.

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 16 gru 2012, 22:19

Aha, no to u mnie kiepsko. Chociaż auto fajnie śmiga :-P . Co z tym N108? Jakaś poważna sprawa? Dodam bo zapomniałem napisać że auto jest bez kata i ma zaślepiony EGR jak to ma jakieś znaczenie.

krzysiek555
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 09 wrz 2012, 12:55

Post autor: krzysiek555 » 17 gru 2012, 11:39

Dzieki za odpowiedz!!No zmien to padlo,kup cos lepszego najlepiej bmw

Dawidof
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 25 gru 2009, 14:39
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dawidof » 17 gru 2012, 11:49

BMW sie brzydze, ale na jakiegoś VW (bo audi sie za bardzo ceni) z PD pod maską, najlepiej AVF/ASZ to chętnie zamienie :-) Jakby nie było w przyszłym roku 80-ka będzie mieć 19lat więc już najwyższy czas na zmiany. Poza tym nastawnikiem nic się nie psuje ale lata robią swoje, auto jest wytłuczone po naszych drogach, jest głośne i po prostu stare. Tak że kolego Krzysiek555 nie musisz złośliwie dogadywać :-) Jeździmy wszyscy zabytkami i trza się z tym pogodzić :-)

A co do VAG-a to pytasz o interfejs? Bo samego VAG-a ściągasz z neta, a kabel najlepszy od Viakena. Pozdro.

rafal_sz85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 09 lip 2010, 23:08

Post autor: rafal_sz85 » 28 gru 2012, 19:35

Witam

Mam problem z zainstalowaniem Vaga, w programie Vag com wyskakuje mi komunikat Com port status:ok Interface status 3 Not found or not ready. Port com ustawiony w Vagu i menedżerze urządzeń. przeszukałem google ale nigdzie nie mogłem uzyskać jasnej odpowiedzi więc proszę Was o pomoc.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 gru 2012, 20:40

rafal_sz85 pisze:Witam

Mam problem z zainstalowaniem Vaga, w programie Vag com wyskakuje mi komunikat Com port status:ok Interface status 3 Not found or not ready. Port com ustawiony w Vagu i menedżerze urządzeń. przeszukałem google ale nigdzie nie mogłem uzyskać jasnej odpowiedzi więc proszę Was o pomoc.
Uderzaj do Gani'ego https://audi80.pl/ganimadeus,u,29651.htm
ogarnie Ci temat :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 28 gru 2012, 22:56

Jak nie jak tak Walduś? :D Poszło pw. Daj znać czy podziałało czy nie.

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

[Octavia 1.9 TDI ASV] Brak przyspieszenia, ubytki oleju

Post autor: Sagitari » 30 gru 2012, 13:49

Witam

Wczoraj próbowaliśmy razem z kolegą zdiagnozować problem w 10 letniej Octavii - motor to jednostka ASV 1.9 z turbiną o zmiennej geometrii.
Auto zakupione koło lipca bieżącego roku. Po zakupie zero problemów - tylko wymiana rozrządu, korekcja kąta wtrysku, filtry i olej syntetyczny Castrol 5W40.

Problemy:
- auto kolegi od jakiegoś czasu jeździ jak wolnossący 1.9 bez turbiny,
- co tysiąc km pojawiają się ubytki ojeju. Nie widać jednak żadnego nietypowego dymienia, nawet przy mocnym dociśnięciu gazu jest prawie czysto jak w benzyniaku. Sam motor może nie jest idealnie suchy, ale nie ma też na tyle dużych wycieków, które powodowałyby spadek poziomu oleju (mniej więcej 300 ml na 1000km).

Uwagę skupiliśmy na turbinie - podciśnienie w przewodzie dochodzącym do gruszki jest, jednak bardzo trudno poruszać sztangą, udaje się ją przesunąć ledwo o kilka milimetrów. Sama turbina od zewnątrz jest cała sucha.
Co do diagnostyki; zrobiłem dynamicznie tylko grupę 011 (przydałaby się też chyba 003), dodatkowo nieustannie pojawia się błąd:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-10 - - - Intermittent

oraz co jakiś czas:
19560 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Short to Plus
P3104 - 35-10 - - - Intermittent

Log z grupy 011:
Log (0 - 011)

Podsumowanie:
1. Patrząc na tego loga wydaje mi się, że turbo leży, ale nawet jeśli, to skąd tak znaczny ubytek oleju?
2. Ubywający olej - jeśli nawet olej przechodziłby przez turbo to raczej byłoby widać coś po kolorze spalin. Może przyczyną jest właśnie pełny syntetyk ?

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł, proszę o poradę.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 gru 2012, 14:52

Sagitari pisze:Patrząc na tego loga wydaje mi się, że turbo leży
Nie wydaje mi się żeby leżało :-P doładowania nie ma praktycznie wcale ,więc gdzieś musi być mega nieszczelność w dolocie ,albo w turbinie nie ma łopatek :mrgreen: co może i brzmi śmiesznie ,ale się zdarza ...rzadko ale raz już widziałem ;-) To że sztanga ma niewielki ruch świadczy o tym że stoją kierownice spalin ,ale w takim przypadku turbo by ostro przeładowywało, a ono nie ładuje prawie wcale .Co do oliwy, to tak małego ubytku (a 200ml na 1000km to nie jest wielki ubytek ) nie da się zaobserwować po dymieniu ;-) Zwykle olej znika albo przez zużyte pierścienie ,albo zużyte uszczelniacze na trzonkach zaworów i ich prowadnice

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 30 gru 2012, 15:39

Jak policzyliśmy teraz to nawet jest to 300 ml (spóźniłem się z poprawką w poprzednim poście, sorki).
Na mój gust przedmuchów nie ma - nie kopci nawet odrobinę z bagnetu, korekcja dawek na trzech cylindrach jest znikoma, tylko na jednym dolewa +0,5 mg.
Może to zalanie pełnego syntetyku powoduje teraz takie ubytki? Tak naprawdę, to nie wiadomo na czym był jeżdżony wcześniej.
Co do turbo; czy to już wyrok na kompletny remont turbiny, czy też jest jakaś szansa rozruszać sztangę?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 gru 2012, 16:32

Sagitari pisze:Co do turbo; czy to już wyrok na kompletny remont turbiny, czy też jest jakaś szansa rozruszać sztangę?
Wyroki można wydawać po choćby pobieżnym obejrzeniu turbiny ,czyli luzu wirnika i samego wirnika ...a rozruszanie kierownic bez rozbierania ,o ile w ogóle się uda ,w co wątpię ,jest mało skuteczne ,bo w szybkim czasie staną ponownie ;-) Są nawet "magicy " co to próbują rozruszać zastaną geometrię psikając w dolot różne specyfiki <haha> ale chyba nie wiedzą że kierownice są po stronie spalin i działanie takiego specyfiku jest mocno wątpliwe po spaleniu się w cylindrze ;-) Ogólnie to kto posiada w swoim tdi turbinę ze zmienną geometrią ma raczej niefart :-P bo wcześniej czy pużniej bedzie miał ten sam problem <ok> zapieczone kierownice i 110 koni z których połowa jest niedysponowana z powodu notorycznego notlaufu ;-) i nic tu nie pomoże że ktoś ciśnie i jeżdzi dynamicznie...staną i tak ,kwestia czasu. Kto bardziej świadomy jej ''zalet'' omija silniki z tą turbiną szerokim łukiem :mrgreen: A co do syntetyku i zużycia oleju ,to skoro nie wiadomo na czy wcześniej smigał ,ja bym spróbował zmienić na jakiś dobry półsyntetyk ...i zapewne zużycie nie zniknie ,ale może spaść ....trudno wyrokować bo nikt nie wie w jakim stanie jest motorownia ;-) i niech nikt nie pisze że syntetyk jest najlepszy 8-) bo to, to ja wiem ...tyle że nie koniecznie do każdego silnika ;-)

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 30 gru 2012, 17:26

MUNIOR pisze:Wyroki można wydawać po choćby pobieżnym obejrzeniu turbiny ,czyli luzu wirnika i samego wirnika
Próbowałem, ale tak dobrze mamy tylko my posiadacze 80-tek :mrgreen: w autach na płycie golfa TDI jest poprzecznie i dostęp do turbiny jest trudny zarówno z góry jak i z dołu, udało mi się tylko tą sztangą poszarpać. Z tym rozruszaniem to masz rację, nawet jakby się udało, to pewnie na długo nie pomoże.
Munior, dzięki za odzew, wszystkiego najlepszego w nowym roku :)

[ Dodano: 2012-12-30, 17:33 ]
A tak przy okazji, kolega z Octavką jest z okolic Tomaszowa Lubelskiego. Jest tam gdzieś firma godna polecenia, która wykonuje regeneracje takich turbin ?

denzel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 31 gru 2012, 18:56
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: denzel » 31 gru 2012, 20:04

Witam panowie.Czy możecie zerknąć na te logi.Autko strasznie przymula.
Z góry dziękuje i szczęśliwego Nowego Roku życzę.
http://vaglog.rtnet.pl/denzel2_109609.html
http://vaglog.rtnet.pl/denzel2_109610.html

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 gru 2012, 22:43

denzel pisze:Czy możecie zerknąć na te logi.Autko strasznie przymula.
Nie może być inaczej ;-) ,bo masz nieszczelny dolot i doładowanie idzie w większości w atmosferę 8-) a bez doładowania nie ma jazdy ;-) Sprawdż ten krótki kawałek gumowej rury dolotu przy kolanku gdzie jest EGR ...zwykle rozłazi się niezauważalnie od spodu ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl