Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe ABC] Swap na 7A

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Tomasz_T
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 03 kwie 2011, 16:40
Lokalizacja: Białystok

[Coupe ABC] Swap na 7A

Post autor: Tomasz_T » 28 gru 2012, 00:28

witam

szukałem lecz nie znalazłem przymierzam się do swapa 2.6 v6 na 2.3 20v
mam cale audi 90 jako dawce które elementy poza wiązką silnika chłodnica i samym silnikiem jeszcze dochodzą do wymiany

każda sugestia będzie mile widziana i jak to z licznikiem czy mój obecny licznik z ac/bc podejdzie do r5 poza obrokiem bo to wiadomo do wymiany

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 28 gru 2012, 00:35

a jaki jest sens tej zamianki ?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 gru 2012, 00:42

Licznik kolego bedzie dzialal, ale zle, musisz miec od R5/4.

Warto sie bawic i meczyc dla 20KM i jedynej jak dla mnie rzeczy na plus, dzwieku ?

Awatar użytkownika
Tomasz_T
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 03 kwie 2011, 16:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomasz_T » 28 gru 2012, 01:13

a no warto bo mam te 90 z idealnym motorem za którego se rękę dam urżnąć a buda jest uszkodzona a moje obecne v6 powiedziało stop i właśnie dla tego dźwięku chce mieć tam te r5 a ze przy okazji 20 koni więcej to tez na plus

co do licznika ktoś mi właśnie wspomniał ze tam z tylu są jakieś przełączniki w tym module z wyświetlaczem do przełączenia jaki to silnik czy to prawda bo obecnie auto stoi na wiosce nie mam do niego dostępu i spokoju mi to nie daje bo tak bym wyciągnął i widział jak jest

kolejne co gdzieś wyczytałem ze niby sanki są inne czy to racja?

kolejna sprawa dlaczego warto bo nic mnie to nie kosztuje poza czasem który temu poświecę

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 gru 2012, 01:18

Tomasz_T pisze:kolejne co gdzieś wyczytałem ze niby sanki są inne czy to racja?
W b3 każde R5 mocowano do podłużnic. Twoje V6 tez wisi na łapach podłuznic, ale te z V6 sa przykręcane i nie pasują. Musisz przerobic.
Tomasz_T pisze:co do licznika ktoś mi właśnie wspomniał ze tam z tylu są jakieś przełączniki w tym module z wyświetlaczem do przełączenia jaki to silnik czy to prawda
Prawda, ale nie sluża do zmiany na V6 > r4/5 i odwrotnie, tylko o zmiany na US i EU bądz diesel.

Awatar użytkownika
Tomasz_T
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 03 kwie 2011, 16:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomasz_T » 28 gru 2012, 01:22

oki to licznik caly potrzebny od r5
a co do mocowania to nie wiem czy dobrze rozumiem

oba auta na wiosce jak w swoim v6 pamiętam to aluminiowa łapa przykręcona jest do podłożnicy a w b3 jest spawana do podłużnicy czy tez przykręcana ?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 gru 2012, 01:35

w b3 spawana.

Awatar użytkownika
Tomasz_T
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 03 kwie 2011, 16:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomasz_T » 28 gru 2012, 19:19

kolejny mankament mały jakieś ciekawe miejsce na aku w bagażniku czy może pod kanapa ? ma ktoś jakieś foty jak wygląda to pod kanapa w s2?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 gru 2012, 20:05

Tomasz_T, ori miales pod kanapa, ale do takiego zabiegu musisz wyciac podloge w tym miejscu i wspawac kwadrat z blacha.

Ja osobiscie przenioslem z gory silnika na prawy dolny rog jak w V6, wiem ze w 7A to nie przejdzie, dla mnie najlepszym rozwiazaniem jest bagaznik.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 28 gru 2012, 20:24

Zadam to pytanie ponownie, jak jest sens?
Ja rozumiem że dla dźwięku ale czy słyszałeś V6 na dobrze zrobionym wydechu

Ja bym wsadził zdrowe AAH lub jakieś mocniejsze V6 a to jest wiele łatwiejsze, mocowania, chłodnice, osprzęt czy chociazby klime,
Akumulator zostaje w orginalnym miejscu

R5 są fajne ale decydowałbym sie jedynie na niego gdybym miał jakiś głoy 2.0 ABT lub 2.3 NG

Jak masz V6 i do tego quattro to zrób piękne 2.8 coupe quattro to chociaż bedzie wygladało jak seria
Sprzedaj 7A za dobre pieniądze i szykuj V6

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 gru 2012, 20:33

marszall, wiele rzeczy które robimy, nie maja sensu, ale co z tego?

Najwazniejsze jest to, ze kolega ma checi i zapal, a reszta to juz szczegoly tak na prawde, i jak sie chce to mozna.

7A po czesci tez jest pewnego rodzaju klasykiem, i posiadanie takiego silnika, zdrowego, ladnie zrobionego jak dla mnie nie jest niczym zlym, a V6 ktorym jezdze na codzien jakos nie zachwyca i jest ich pelno.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 28 gru 2012, 21:05

jakby miał coupe B3 to ok ale do B4 lepiej V6 takie moje zdnie.
Zresztą znam jednego gościa który mase czasu i pieniędzy włożył w swap z 2.3 NG na 7A i na koncu powiedział że jakoś 2.8 jednak fajniej jedzie a z 7A miał zawsze jakies problemy

Wg. mnie silniki do B3 - 2.2T 10V, 2.2T 20V 3B, 6A/ACE po modach, NM, 7A
Silniki do B4 - 2.2T 20V ABY, V6 AAH ew. ACK, 4.2 ABH

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 28 gru 2012, 21:23

marszall pisze:jakby miał coupe B3 to ok ale do B4 lepiej V6 takie moje zdnie.
Zresztą znam jednego gościa który mase czasu i pieniędzy włożył w swap z 2.3 NG na 7A i na koncu powiedział że jakoś 2.8 jednak fajniej jedzie a z 7A miał zawsze jakies problemy

Wg. mnie silniki do B3 - 2.2T 10V, 2.2T 20V 3B, 6A/ACE po modach, NM, 7A
Silniki do B4 - 2.2T 20V ABY, V6 AAH ew. ACK, 4.2 ABH
No to idę się rzucić z klifu.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 28 gru 2012, 21:43

Nikt nie musi mnie słuchac ale ja poprostu lubie silniki z epoki w autach z epoki

dźwięk 7A nie podważalny ale wolałbym miec takie 7A w B3, B2 lub w cygarze niż w B4]

każdy robi jak chce

Awatar użytkownika
Tomasz_T
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 03 kwie 2011, 16:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomasz_T » 29 gru 2012, 01:05

sagem pisze:Tomasz_T, ori miales pod kanapa, ale do takiego zabiegu musisz wyciac podloge w tym miejscu i wspawac kwadrat z blacha.

Ja osobiscie przenioslem z gory silnika na prawy dolny rog jak w V6, wiem ze w 7A to nie przejdzie, dla mnie najlepszym rozwiazaniem jest bagaznik.
w bagażniku w coupe nie widzę sensownego miejsca wiec prosił bym o foty jak wygląda to w s2 i ku temu bym się skłonił szukałem ale nie mogę znalesc fotek aku w s2
marszall pisze:Zadam to pytanie ponownie, jak jest sens?
Ja rozumiem że dla dźwięku ale czy słyszałeś V6 na dobrze zrobionym wydechu

Ja bym wsadził zdrowe AAH lub jakieś mocniejsze V6 a to jest wiele łatwiejsze, mocowania, chłodnice, osprzęt czy chociazby klime,
Akumulator zostaje w orginalnym miejscu......................................................
nie żebym był niegrzeczny ale czy ja do h..a nędzy pytam o sens nie, wiecznie na forum każdy z jakimś sensem wyjeżdża lub opłacalnością w gwoli wyjaśnienia żaden swap nie ma opłacalnosci

mówisz o v8 pokaz mi seryjne v8 w b4 skoro mówisz o epoce raz że to nie jedzie dwa nie sprawdza się, chyba że jesteś mistrzem prostej to spoko bo do niczego więcej się nie nadaje taka masa na przedniej osi a raczej przed nią.

mój silnik 7a już nie jest seria i seria nie pozostanie obecnie silnik ma zmienione wtryski na 315ccm przy 3 barach walki rozrządu zmienione na jakieś sportowe, jak będę robić porządek z uszczelka to się dowiem co to lub chociaż pomierzę, ecu przestrojone pod zmiany, wydech 2.5 calakwasiak zakończony rm motorsport specjalnie do tego silnika obrobiona głowica w jakim stopniu nie wiem, jeszcze ale się okaże, pomiar robiony był 2 lata temu po tych zabiegach to oscylowało to w okolicy 185-190 koni ponoć,
jaka prawda się okaże jak wsadzę w swoja budę i sam sprawdzę co do wtrysków pewna zmiana co do walków tez bo dostałem seryjne walki do zestawu a i odczucia z jazdy dużo lepsze od 2.8 aah nie jednego.


praca v6 co kto woli mi nigdy nie dorowna do r5

w trakcie swapa dojedzie na powitanie kolo zamachowe aluminiowe oraz powoli beda cyklicznie szly zmiany

nie sztuka robic cos co zrobila fabryka sztuka zrobic cos czego nie bylo a nie to co ma kazdy

ps nie miałem zamiaru nikogo obrażać i niech nikt się tak nie czuje zwyczajnie pisze co myślę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl