Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
allegro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 11 gru 2012, 18:39

Post autor: allegro » 29 gru 2012, 20:40

Wskaznik paliwa pokazuje dobrze. Wskazowka po przekreceniu kluczykow podnosi sie i pokazuje faktycznie tyle, ile jest paliwa

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 gru 2012, 20:56

allegro pisze:Wskaznik paliwa pokazuje dobrze. Wskazowka po przekreceniu kluczykow podnosi sie i pokazuje faktycznie tyle, ile jest paliwa
Czyli mozna wykluczyc stabilizator napiecia zegarów w takim razie.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2012, 21:15

Nie koniecznie prąd właściwy, płytka ma wadę fabryczna w jednym miejscu jest zbyt licha wystarczy źle wkładanie zegarów i ścieżka pęka ( koło niebieskiej kostki)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 29 gru 2012, 21:31

Krzysiek 84 pisze:
allegro pisze:Wskaznik paliwa pokazuje dobrze. Wskazowka po przekreceniu kluczykow podnosi sie i pokazuje faktycznie tyle, ile jest paliwa
Czyli mozna wykluczyc stabilizator napiecia zegarów w takim razie.
Sciezka do wskaznika paliwa, a wskaznika temperatury jest calkiem inna, czesto wali sie sam wskaznik.

Zagrzej dobrze auto, odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego i wsadz tam termometr, potem sobie mniej wiecej moze porownac ze wskaznikiem w liczniku. Ja stawiam wlasnie na niego, skoro czujniki pozmieniales.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 29 gru 2012, 21:57

Zalezy jakiej jakości jeszcze te czujniki, czasem jak widze na allegro promocja przedmiot taki i taki renomowanej niemieckiej firmy Topran / HansPries to aż smiać sie chce.
Mam zmieniony szary czujnik 3 pin z tylu głowicy na EPS'a i ten akurat dobrze wskazuje u mnie temperature. Koszt 60 zł.

allegro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 11 gru 2012, 18:39

Post autor: allegro » 29 gru 2012, 22:18

Szary czujnik EPS 59zl
Niebieski czujnik kosztowal 30zł

Mam tez kupiony czujnik wlaczania wentylatorow, ale przeczytalem ze wymiana nie pomoze w tym przypadku, bo czujnik ten nie odpowiada za niedogrzanie silnika.

Wskaznik temperatury oleju dziala dobrze. Tutaj mam pytanie, czy olej ma zawsze ta sama temperature co woda?

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 29 gru 2012, 22:20

Nie ma najmniejszego sensu kupowanie czujników zamienników, wszystko to jeden wielki oszukujący syf. Tylko ori z ASO, wiem że drogo, ale przynajmniej działają prawidłowo...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 gru 2012, 22:40

allegro pisze:Tutaj mam pytanie, czy olej ma zawsze ta sama temperature co woda?

Nie

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 29 gru 2012, 23:21

dokładnie tylko Ori czujniki albo Bosha! Ori niebieski kosztuje ok 75zł

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 gru 2012, 15:41

sagem pisze:Zagrzej dobrze auto, odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego i wsadz tam termometr, potem sobie mniej wiecej moze porownac ze wskaznikiem w liczniku.
zapomniałeś tylko dodać, że robiąc taki numer można po pierwsze: poparzyć się gorącą parą jeśli nie ma się wprawy, a po drugie: może zacząć wywalać płyn z układu. Jeśli już koniecznie chcemy pakować tam termometr, to o wiele rozsądniej byłoby odkręcić korek na zimnym silniku i z odkręconym rozgrzać silnik.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 31 gru 2012, 12:40

grze pisze:
sagem pisze:Zagrzej dobrze auto, odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego i wsadz tam termometr, potem sobie mniej wiecej moze porownac ze wskaznikiem w liczniku.
zapomniałeś tylko dodać, że robiąc taki numer można po pierwsze: poparzyć się gorącą parą jeśli nie ma się wprawy, a po drugie: może zacząć wywalać płyn z układu. Jeśli już koniecznie chcemy pakować tam termometr, to o wiele rozsądniej byłoby odkręcić korek na zimnym silniku i z odkręconym rozgrzać silnik.
Tak tak, ale chyba każdy ma głowę i trochę myśli więc takich rzeczy nie wypisuje. Dodatkowo jeśli wszystko jest ok to woda nie ma prawa wylecieć ;-)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 31 gru 2012, 12:43

sagem pisze:grze napisał/a:
sagem napisał/a:
Zagrzej dobrze auto, odkrec korek od zbiorniczka wyrownawczego i wsadz tam termometr, potem sobie mniej wiecej moze porownac ze wskaznikiem w liczniku.

zapomniałeś tylko dodać, że robiąc taki numer można po pierwsze: poparzyć się gorącą parą jeśli nie ma się wprawy, a po drugie: może zacząć wywalać płyn z układu. Jeśli już koniecznie chcemy pakować tam termometr, to o wiele rozsądniej byłoby odkręcić korek na zimnym silniku i z odkręconym rozgrzać silnik.


Tak tak, ale chyba każdy ma głowę i trochę myśli więc takich rzeczy nie wypisuje. Dodatkowo jeśli wszystko jest ok to woda nie ma prawa wylecieć ;-)
no dobra ale nie napisałeś tego więc skąd ta pewność... poza tym skoro ktoś szuka porady na forum, to niekoniecznie musi być biegły w mechanice pojazdowej więc lepiej go uprzedzić, co może go spotkać gdy odkręci korek na gorącym układzie.

allegro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 11 gru 2012, 18:39

Post autor: allegro » 31 gru 2012, 16:21

Wymienilem szary czujnik i teraz wskaznik lezy.
Raz tylko zadzialal i szybko pokazal 90stopni, po czym wlaczyly sie wentylatory. Potem wskaznik znowu schodzil.

Czy dobrze mysle, ze wina za to sa zimne luty w liczniku?
Dziekuje za wszelkie rady i pomoc

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 31 gru 2012, 22:55

Jaknajbardziej można odkręcić korek na gorącym układzie ale trzeba zachować ostrożnośc i należy to zrobić bardzo, bardzo powoli aby ciśnienie zeszło.
Najlepiej jest owinąć korek szmatą i przez szmatę bardzo, bardzo powoli go odkręcać aby ciśnienie uszło. Jak już ciśnienie uleci można korek odkręcić do końca i wpakować do zbiorniczka termometr :P

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 01 sty 2013, 12:42

Ale płyn też może wypierdzielić mimo wszystko jeśli jest coś nie tak z układem.

Ps. u mnie temperatura teraz utrzymuje się w okolicy 83st. jak przegonię dojdzie do 90st. więc u mnie chyba termostat za szybko otwiera...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl