Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] jak podniesc moc

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 29 gru 2012, 20:59

lobos pisze:To po co niektórzy wywalają seryjny plastikowy dolot i wstawiają blaszane lub aluminiowe rury z filtrem stożkowym, czy dzięki takiej modyfikacji silnik dostaje więcej powietrza?czy to tylko efekt placebo dla kierowcy?
Oczywiście, że to fake. Może w V6 minimalnie zmieniać efekt dźwiękowy silnika, choć nie dużo, bo ilość zasysanego powietrza i tak jest niska. Ale wiesz, wtedy sobie możesz wpisać ABC ++ :mrgreen:

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 29 gru 2012, 23:19

lobos Jak faktycznie chcesz coś poprawić w dynamice swojego 2.6 to proponuje założyć kolektor ssący od 2.8 i będziesz odczuwał zmiane na plus ;-)

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 29 gru 2012, 23:36

PuSzEk już nad tym myślałem a nawet zasięgałem opinii na forum ale odradzono mi taki manewr ponieważ oba kolektory są przystosowane do odpowiednich pojemności i w sumie nie wiadomo jak się zachowa ssak z 2.8 w 2.6 poza tym chyba trzeba by było przerabiać podstawę pod kolektor z 2.8 ponieważ jest większy, gdyby to było takie proste to pewnie już dawno bym to zrobił choćby z uwagi na to że 2.6 jest wypchany plastikiem a 2.8 już jest metalowy.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 29 gru 2012, 23:47

Poza tym silniczek krokowy stabilizacji wolnych obrotów nie podejdzie do kolektora od AAH gdzie jest zawór stabilizacji wolnych obrotów sterowany sygnałem PWM.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 30 gru 2012, 00:02

a nie wiem dokładnie co i jak ale brat tak ma przełożone, znajomy mechanik i bez większego problemu to zakładali, a do tego auta śmigają aż miło... :roll:

Awatar użytkownika
Marek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 24 lis 2009, 09:40
Lokalizacja: Opole

Post autor: Marek85 » 30 gru 2012, 00:27

majac kiedys dużo wolnego czasu przerabiałem przekladke koolektorow - odpowiem krotko nic to nie daje. Dobra rada (o ile masz gaz) sa dobre wtryski lpg i dobra mapa. A dla lpg i pb jak chcecie ciągnięcie od dołu proponuje montaz tej puszki z językami (wykonanej samemu najlepiej z blachy) chyba ze chcecie podać jeść silnikowi resztki plastików.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 gru 2012, 15:52

Podnoszenie mocy w ABC jak w każdym wolnossaku - rozwiert przepustnicy bo jest jeszcze dużo do zebrania, zmiena wałków na ostrzejsze, obróbka głowic - porting, wywalenie kazdej zwężki z dolotu, remap ECU. Wyjdzie pare tysięcy, oczywiści efekt napewno jakiś bedzie ale czy zbliżysz sie do AAH to nie wiadomo

Skoro AAH wersji ABT ma 193 km czyli +20 do seri to coś tam i z ABC da sie wydłubać. Kwestia poniesionych kosztów. Tanio niewiele da sie zrobić. Ja swojego 2.0 ABT 90 KM podniosłem na około 100 pare za mniej wiecej 400 PLN, dla jednych to duzo dla innych nie bo mocy niewiele wiecej ale tak wygląda tuning jeżeli nie chcesz swapować

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 30 gru 2012, 16:27

Jak na pojemność 2.6 to 150KM jest stosunkowo małą mocą którą wyciśnięto z tej jednostki napędowej ale jednocześnie mała moc przy dużej pojemności jest ich zaletą nie są wyżyłowane przez co są bardzo żywotne tak więc zawsze będzie coś za coś, no i fakt przeróbka V6 wymaga sporego zaplecza finansowego, można również dołożyć dwie turbinki i będziemy mieli bi turbo :mrgreen: prócz wzmocnienia wałów i przeróbki tłoków nie mówiąc o układach hamowania, skrzyni biegów ponieważ seryjną przy tak gwałtownym wzroście mocy by można było zbierać zmiotką z drogi i modyfikacja układu chłodzenia oczywiście po takim manewrze trzeba by było wywrócić ECU do góry nogami :-P a więc podsumowując taniej będzie znaleźć jakąś 2,7 bi T z rs4 na swapa.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 gru 2012, 18:42

Niekoniecznie, głowice od AAH made by ABT na racingforum ktoś kiedys sprzedawał komplet po regeneracji za 1200 chyba do tego remap 1500-2000 i już odczówalny przyrost bedzie. Gorzej ze znaleieniem gratów

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 31 gru 2012, 10:24

Cześć :-) To tak dla ciekawostki bo nie 2.6 a i trzeba trochę kasy wywalić ale pomysł fajny :

A tu na prawdę pięknie piękny silnik w 100-cie:

gregRS2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 29 paź 2011, 23:00
Imię: Grzesiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Krosno

Post autor: gregRS2 » 31 gru 2012, 14:47

z Bikompresorem to powiem Mają rozmach skurw.syny :lol:

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 31 gru 2012, 15:25

Bardzo chętnie bym widział silniczek z tej B4 u siebie ;-)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 31 gru 2012, 23:34

Ja też :-) i to co facet zrobił w 80-tce jest pomysłowe. :idea: Zastanawia mnie tylko maska ori czy tuning? :idea:

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 31 gru 2012, 23:45

wow ciekawe czym odprezyli bikompresorowe V6....drugą parą głowic :)? :shock:

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 31 gru 2012, 23:57

Chłopie żyją na świecie faceci (kobiałki) i wyciągają z silników nie jednokrotnie ponad 1000km to i pomyśleli o wszystkim nawet o lodówce :mrgreen: Szczęśliwego Nowego Roku Heeeej :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl