Oczywiście, że to fake. Może w V6 minimalnie zmieniać efekt dźwiękowy silnika, choć nie dużo, bo ilość zasysanego powietrza i tak jest niska. Ale wiesz, wtedy sobie możesz wpisać ABC ++ :mrgreen:lobos pisze:To po co niektórzy wywalają seryjny plastikowy dolot i wstawiają blaszane lub aluminiowe rury z filtrem stożkowym, czy dzięki takiej modyfikacji silnik dostaje więcej powietrza?czy to tylko efekt placebo dla kierowcy?
[ABC] jak podniesc moc
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
PuSzEk już nad tym myślałem a nawet zasięgałem opinii na forum ale odradzono mi taki manewr ponieważ oba kolektory są przystosowane do odpowiednich pojemności i w sumie nie wiadomo jak się zachowa ssak z 2.8 w 2.6 poza tym chyba trzeba by było przerabiać podstawę pod kolektor z 2.8 ponieważ jest większy, gdyby to było takie proste to pewnie już dawno bym to zrobił choćby z uwagi na to że 2.6 jest wypchany plastikiem a 2.8 już jest metalowy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
majac kiedys dużo wolnego czasu przerabiałem przekladke koolektorow - odpowiem krotko nic to nie daje. Dobra rada (o ile masz gaz) sa dobre wtryski lpg i dobra mapa. A dla lpg i pb jak chcecie ciągnięcie od dołu proponuje montaz tej puszki z językami (wykonanej samemu najlepiej z blachy) chyba ze chcecie podać jeść silnikowi resztki plastików.
Podnoszenie mocy w ABC jak w każdym wolnossaku - rozwiert przepustnicy bo jest jeszcze dużo do zebrania, zmiena wałków na ostrzejsze, obróbka głowic - porting, wywalenie kazdej zwężki z dolotu, remap ECU. Wyjdzie pare tysięcy, oczywiści efekt napewno jakiś bedzie ale czy zbliżysz sie do AAH to nie wiadomo
Skoro AAH wersji ABT ma 193 km czyli +20 do seri to coś tam i z ABC da sie wydłubać. Kwestia poniesionych kosztów. Tanio niewiele da sie zrobić. Ja swojego 2.0 ABT 90 KM podniosłem na około 100 pare za mniej wiecej 400 PLN, dla jednych to duzo dla innych nie bo mocy niewiele wiecej ale tak wygląda tuning jeżeli nie chcesz swapować
Skoro AAH wersji ABT ma 193 km czyli +20 do seri to coś tam i z ABC da sie wydłubać. Kwestia poniesionych kosztów. Tanio niewiele da sie zrobić. Ja swojego 2.0 ABT 90 KM podniosłem na około 100 pare za mniej wiecej 400 PLN, dla jednych to duzo dla innych nie bo mocy niewiele wiecej ale tak wygląda tuning jeżeli nie chcesz swapować
Jak na pojemność 2.6 to 150KM jest stosunkowo małą mocą którą wyciśnięto z tej jednostki napędowej ale jednocześnie mała moc przy dużej pojemności jest ich zaletą nie są wyżyłowane przez co są bardzo żywotne tak więc zawsze będzie coś za coś, no i fakt przeróbka V6 wymaga sporego zaplecza finansowego, można również dołożyć dwie turbinki i będziemy mieli bi turbo :mrgreen: prócz wzmocnienia wałów i przeróbki tłoków nie mówiąc o układach hamowania, skrzyni biegów ponieważ seryjną przy tak gwałtownym wzroście mocy by można było zbierać zmiotką z drogi i modyfikacja układu chłodzenia oczywiście po takim manewrze trzeba by było wywrócić ECU do góry nogami a więc podsumowując taniej będzie znaleźć jakąś 2,7 bi T z rs4 na swapa.