Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Termostat a wskazania temperatury

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 01 sty 2013, 16:58

Na zgaszonym silniku nic nie powinno wyskoczyć ze zbiorniczka po powolnym odkręceniu celem upuszczenia ciśnienia. Zanim włoży się ten termometr można odczekać kilka minut na lekko odkręconym korku aby mieć 100% pewności że nic się nie stanie <ok>

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 02 sty 2013, 10:11

Płyn wywala ze zbiorniczka gdy gdzieś w układzie jest powietrze. Wracając do wadliwej pracy wskaźnika temperatury to mogą być zimne luty, pęknięcia ścieżek na płytce, ewentualnie piny we wtyczce nie stykają za dobrze. Czasami sam wskaźnik może być uszkodzony. Mój zaniżał wskazania temperatury. Ustawiłem go pod wskazanie temp z vag'a i teraz mam bardziej wiarygodne wskazanie.

alluś

Post autor: alluś » 02 sty 2013, 18:48

Witam po dłuższej przerwie. Mój problem został rozwiązany.

Mianowice, na początku wskazania temperatury miałem na jakieś 110 stopni. Po wymianie szarego czujnika na nowy (EPS koszt ok 60 zł) temperatura ciepłego silnika podczas jazdy wynosiła ok 70 stopni. Gdy utknąłem w korkach to wskazówka dochodziła troszkę wyżej 90 i włączał się wentylator. Wymieniłem więc termostat (wahler 25zł) i wszystko wróciło do normy. Temperatura 85-90 stopni.


Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 02 sty 2013, 20:34

Czyli dwa elementy miałeś wadliwe, czujnik i termostat. Najważniejsze że teraz wszystko gada. Termostat pewnie jeszcze oryginalny siedział ;-)

alluś

Post autor: alluś » 02 sty 2013, 20:55

No tak, termostat był wahlera z 2005 roku co najdziwniejsze był tam oring a zamiast gumowej uszczelki był osadzony na sylikonie :shock:, który chyba do końca nie spełniał swojej roli. A jak już kupiłem nowy to i założyłem, więcej roboty jak ten termostat kosztował :lol:

No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. :-)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 03 sty 2013, 09:21

Widać jakiś fachowiec stwierdził że oring nie jest potrzebny....pod ścianę takiego.

alluś

Post autor: alluś » 03 sty 2013, 18:43

Dokładniej wyglądało to tak :

Pompa wody - sylikon - termostat - oring - kruciec

We wspomnianym wcześniej wahlerze był oring i uszczelka gumowa

i najlepiej pasowało to tak i tak też założyłem

pompa wody - uszczelka gumowa (pasuje idealnie w otwór) - termostat - oring - kruciec

Nie wiem czy tam powinny być 2 uszczelki czy jedna, etka pokazuje że jedna... a ja sugerowałem się tym sylikonem. No nie wiem, ale ważne że działa i nie leje nic.


pzdr

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 03 sty 2013, 20:13

To u mnie tylko oring był....a jak wyjmowałem stary oryginalny to też tylko oring był. Może to różnie było składane.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 03 sty 2013, 20:27

alluś pisze:Dokładniej wyglądało to tak :

Pompa wody - sylikon - termostat - oring - kruciec
Bo oring powinno się założyć na termostat od przodu w wyżłobienie, a z tyłu termostat styka się z blokiem silnika metal o metal, i wcale nie zaszkodzi tam dać minimalną, równo rozłożoną warstwę silikonu samochodowego. Ja zawsze tak składam, choć może to nie jest konieczne.

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 03 sty 2013, 21:21

sagem pisze:
alluś pisze:Dokładniej wyglądało to tak :

Pompa wody - sylikon - termostat - oring - kruciec
Bo oring powinno się założyć na termostat od przodu w wyżłobienie, a z tyłu termostat styka się z blokiem silnika metal o metal, i wcale nie zaszkodzi tam dać minimalną, równo rozłożoną warstwę silikonu samochodowego. Ja zawsze tak składam, choć może to nie jest konieczne.
Konieczne nie jest, ale zawsze masz pewność i sumienie nie gryzie :P

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 03 sty 2013, 21:24

Jak to się mówi lepiej zapobiegać niż leczyć.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 03 sty 2013, 21:25

manfred19 pisze:Jak to się mówi lepiej zapobiegać niż leczyć.
Tak, ale trzeba, ze tak powiem, wiedzieć co nie co na ten temat. Jak przesadzisz, kawałki zaschniętego silikonu mogą nieźle narobić bałaganu ;-)

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 03 sty 2013, 21:45

Właśnie ja się zawsze tych luźnych kawałków obawiam i rzadko stosuje silikon.....wolę dobrze wyczyścić, wyskrobać czy wyszorować i dopiero poskładać ;-)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 03 sty 2013, 22:05

manfred19 pisze:Właśnie ja się zawsze tych luźnych kawałków obawiam i rzadko stosuje silikon.....wolę dobrze wyczyścić, wyskrobać czy wyszorować i dopiero poskładać ;-)
To prawda, ja nie stosuje nigdy ale w przypadku połączeń z kanałami olejowymi.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 03 sty 2013, 22:37

Do oleju na uszczelki to czarny jak już....nie lubię widoku czerwonego silikonu na uszczelkach ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl