[All] Termostat a wskazania temperatury
- pawelrybak15
- Forum Audi 80
- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Płyn wywala ze zbiorniczka gdy gdzieś w układzie jest powietrze. Wracając do wadliwej pracy wskaźnika temperatury to mogą być zimne luty, pęknięcia ścieżek na płytce, ewentualnie piny we wtyczce nie stykają za dobrze. Czasami sam wskaźnik może być uszkodzony. Mój zaniżał wskazania temperatury. Ustawiłem go pod wskazanie temp z vag'a i teraz mam bardziej wiarygodne wskazanie.
Witam po dłuższej przerwie. Mój problem został rozwiązany.
Mianowice, na początku wskazania temperatury miałem na jakieś 110 stopni. Po wymianie szarego czujnika na nowy (EPS koszt ok 60 zł) temperatura ciepłego silnika podczas jazdy wynosiła ok 70 stopni. Gdy utknąłem w korkach to wskazówka dochodziła troszkę wyżej 90 i włączał się wentylator. Wymieniłem więc termostat (wahler 25zł) i wszystko wróciło do normy. Temperatura 85-90 stopni.
Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki
Mianowice, na początku wskazania temperatury miałem na jakieś 110 stopni. Po wymianie szarego czujnika na nowy (EPS koszt ok 60 zł) temperatura ciepłego silnika podczas jazdy wynosiła ok 70 stopni. Gdy utknąłem w korkach to wskazówka dochodziła troszkę wyżej 90 i włączał się wentylator. Wymieniłem więc termostat (wahler 25zł) i wszystko wróciło do normy. Temperatura 85-90 stopni.
Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki
No tak, termostat był wahlera z 2005 roku co najdziwniejsze był tam oring a zamiast gumowej uszczelki był osadzony na sylikonie :shock:, który chyba do końca nie spełniał swojej roli. A jak już kupiłem nowy to i założyłem, więcej roboty jak ten termostat kosztował :lol:
No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
No ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.
Dokładniej wyglądało to tak :
Pompa wody - sylikon - termostat - oring - kruciec
We wspomnianym wcześniej wahlerze był oring i uszczelka gumowa
i najlepiej pasowało to tak i tak też założyłem
pompa wody - uszczelka gumowa (pasuje idealnie w otwór) - termostat - oring - kruciec
Nie wiem czy tam powinny być 2 uszczelki czy jedna, etka pokazuje że jedna... a ja sugerowałem się tym sylikonem. No nie wiem, ale ważne że działa i nie leje nic.
pzdr
Pompa wody - sylikon - termostat - oring - kruciec
We wspomnianym wcześniej wahlerze był oring i uszczelka gumowa
i najlepiej pasowało to tak i tak też założyłem
pompa wody - uszczelka gumowa (pasuje idealnie w otwór) - termostat - oring - kruciec
Nie wiem czy tam powinny być 2 uszczelki czy jedna, etka pokazuje że jedna... a ja sugerowałem się tym sylikonem. No nie wiem, ale ważne że działa i nie leje nic.
pzdr
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Bo oring powinno się założyć na termostat od przodu w wyżłobienie, a z tyłu termostat styka się z blokiem silnika metal o metal, i wcale nie zaszkodzi tam dać minimalną, równo rozłożoną warstwę silikonu samochodowego. Ja zawsze tak składam, choć może to nie jest konieczne.alluś pisze:Dokładniej wyglądało to tak :
Pompa wody - sylikon - termostat - oring - kruciec
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Konieczne nie jest, ale zawsze masz pewność i sumienie nie gryziesagem pisze:Bo oring powinno się założyć na termostat od przodu w wyżłobienie, a z tyłu termostat styka się z blokiem silnika metal o metal, i wcale nie zaszkodzi tam dać minimalną, równo rozłożoną warstwę silikonu samochodowego. Ja zawsze tak składam, choć może to nie jest konieczne.alluś pisze:Dokładniej wyglądało to tak :
Pompa wody - sylikon - termostat - oring - kruciec