[B4 1.9 tdi 1z] za wysokie spalanie
[B4 1.9 tdi 1z] za wysokie spalanie
Witam, mój avancik pali około 1 litr za dużo, a teraz może i więcej, bo jak ostatnio tankowałem i zmierzyłem spalanie to wyszło 7,9. Jak nie było mrozów to palił 6,9. Całe to zwiększone spalanie zaczęło się od zmiany wtrysków na AFN, wtedy wyszło 7,5 wiec wróciłem do ori 1z ale spalanie nie spadło do takich wartości jak przed zmianą i tak pali coraz więcej. Zakładając ori 1z wytarłem końcówki, czy to mogło coś zaszkodzić?? Dodam jeszcze żę jak zmieniałem świece żarowe (wszystkie były spalone) to 3 były mokre. Uklad paliwowy jest szczelny, temperaturę łapie tak jak zawsze wiec termostat chyba ok. Czy z wtryskami jest coś nie tak, czy może macie jakieś inne propozycje bo to spalanie jest już denerwujące.
Tu są moje logi dynamiczne i korekcje:https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... 69,435.htm
Tu są moje logi dynamiczne i korekcje:https://audi80.pl/19tdi-1z-diagnosty ... 69,435.htm
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Po zmianie wtrysków na afn'y trzeba podłączyć pod vaga autko i sprawdzic dawke i ewentualnie dokonać korekty. Litr w jedna czy druga strone to nie jest aż tak dużo, tym bardziej ze silnik teraz grzeje sie troche dłużej niz latem. Mając chipa to nie patrzy sie az tak na spalanie, bo albo oszczednosc albo frajda z jazdy, turbo zeby dmuchneło tez musi miec odpowiednia ilość spalin.
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Kąt i dawka w normie, sprężanie nie ucieka, ale czy syf się nie dostał to tego właśnie pewny być nie mogę, jak i tego że gniazda na 100% dobrze wyczyściłem.a po zmianie sprawdziles kat i dawke? U mnie kat troche zszedl a dawka z 15 wlazla na 10 l;p do wtryskow sie zaden syf nie dostal bo mogly sie przez to przytrzec;p
sprezanie nie ucieka Ci? dobrze wyczysciles gniazda?
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Być może o paliwo. Mój też różnie pali. Tylko, że u mnie są nieco subtelniejsze różnice. Rzędu 0,5 L na 100 km. Tyle tylko, że zauważyłem to po całym zbiorniku paliwa. Raz do rezerwy zrobię 700 lub nawet 800 km (prawie samo miasto). Spróbuj kupić Castrol TDA wlej i zatankuj do pełna zgodnie z instrukcją. Do połowy się zorientujesz jak się sprawy mają.
Dla pewności możesz zobaczyć korekcje wtrysków przed wlaniem TDA i po przejechaniu połowy zbiornika. Powinny być małe zmiany.
Dla pewności możesz zobaczyć korekcje wtrysków przed wlaniem TDA i po przejechaniu połowy zbiornika. Powinny być małe zmiany.
Tankuje zawsze na statoilByć może o paliwo.
Ja do rezerwy robie 600 pare, tylko że mi wskaźnik przekłamuje dlatego tankuje do pełna, a zanim zaczęły się te całe cyrki to z połowy wskażnika do rezerwy robiłem zawsze co najmniej 500, jest różnica?Raz do rezerwy zrobię 700 lub nawet 800 km (prawie samo miasto).
SpróbujeSpróbuj kupić Castrol TDA wlej i zatankuj do pełna zgodnie z instrukcją. Do połowy się zorientujesz jak się sprawy mają.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Co do wskaźnika u mnie też kłamie jak z nut. Z pełnego nim drgnie bywało że zrobiłem prawie 100 km. Potem wskaźnik włącza turbo i niknie paliwo w oczach by w okolicach 3-ciej kreski znów stanie i już nieco wolniej do połowy. Najwolniej znika mi paliwo jak jest w okolicach 1/4 baku. Potem spokój i po kilkudziesięciu kilometrach dotykam rezerwy na lewych zakrętach.
I bądź tu mądry i pisz wiersze jak ten układ działa :shock:
I bądź tu mądry i pisz wiersze jak ten układ działa :shock:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Co do spalania przypomniało mi się. Masz chipsa i lepsze wtryski. Być może dolot gdzieś coś dostaje lub bardziej sterowanie podciśnieniem. Czyli te małe wężyki fi 4 lub 5 mm. Najważniejszy to wąż IC-ECU - podejrzewam, że masz pierburga bo nie słyszałem by w Boschu przeszła gładko zamiana samego ECU i wtrysków.
To niewiele kosztuje ale ja u siebie powymieniałem wszystko (zresztą jest to w linku u mnie w opisie). Udało mi się przywrócić nieco do życia styrany przez pseudomechanika silnik.
Być może to zbieg okoliczności ale dolot zawsze można zobaczyć.
To niewiele kosztuje ale ja u siebie powymieniałem wszystko (zresztą jest to w linku u mnie w opisie). Udało mi się przywrócić nieco do życia styrany przez pseudomechanika silnik.
Być może to zbieg okoliczności ale dolot zawsze można zobaczyć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Kalibracja kalibracją ,a działanie w czasie jazdy to inna bajka ...wskażnik działa jak działa ,wszyscy wiemy dlatego posługiwanie się nim do wyliczania spalania jest że tak powiem ,bez sensu Jedynie na postoju pokazuje wiarygodnie ,przynajmniej u mnie ...i chodzi tu o to że wskazówka stoi ...a skalibrowany mam tak że na ostatniej malutkiej czerwonej kresce mam 5 litrów ,a musiałem skalibrować ,bo ktoś przede mną wsadził tam rączki i kręcąc na pałę "skalibrował "tak że na wskażniku paliwo było ,a w zbiorniku już nie :roll:mateusz11 pisze:było gdzieś na forum że można wskaźnik wykalibrowac i powinien dobrze pokazywac