Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Temperatura silnika w okresie zimowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
zukreator

Post autor: zukreator » 01 sty 2013, 23:39

itor pisze:
hopek03 pisze:Ja też miałem NG jeździłem nim 7 lat i mi nigdy temperatura w czasie jazdy nie spadała poniżej 85 stopni oczywiście po wymianie termostatu a w zasadzie dwóch bo na pierwszym było gorzej jak na starym czyli długo się grzał i temperaturę trzymał w okolicy 70 , 80 stopni mimo tego ogrzewanie grzało dobrze , jeśli ogrzewanie słabo grzeje to morze klapy w nagrzewnicy się nie domykają
dla mnie pisanie ze mi podczas jazdy temperatura nie schodzi ponizej jakiejs tam wartosci to przy silniku na mechanicznym wtrysku nieporozumienie, do dyspozycji masz tylko dwie metody sprawdzenia temperatury: odczyt na zegarze i odczyt na czujniku dwupinowym poprzez pomierzenie rezystencji, oba pomiary moga byc obarczone duzyn bledem, podam na swoim przykladzie, mam C4 100 z klimatyzacja, jest mozliwosc podpiecia sie vagiem pod klimatronik i sprawdzenie temperatury plynu bo na wezu nagrzewnicy jest trzeci czujnik mierzacy temperature cieczy, u mnie podczas jazdy zegra pokazywa caly czas 90 st, a silnik palil jak smok, podlaczylem sie pod vaga i okazalo sie ze czujnik od klimy pokazuje 71 stopni, wyjalem termostat - zablokowany na otwarciu, wymienilem, auto mniej pali, wskazowka na wskazniku jak wczesniej pokazuje 90 stopni, to samo czujnik od klimy, takze reasumujaca przy mechawtrysku pisanie ze mam 85 albo 86 stopni moze byc mocno zludne...
zgadzam się z tym w 90% ;)

dodał bym jeszcze "ochładzanie" czujnika przy niskich temepraturach otoczenia - zimne powietrze wwiewane pod maskę dmucha na czujnik temp na krućcu wodnym - powodując przekłamianie odczytu. spotyka się niekiedy takie przypadki, czasem sie to dzieje, chyba jak pod maską nie ma fabrycznie dodanych osłon, albo czujnik jest innej budowy niż fabryczny. owinięcie go jakąś izolacją pozwoli zweryfikować czy to "to"

z 10 % sie nie zgodze bo nie widzę co ma mechaniczny wtrysk do pomiaru temperatury cieczy chłodzącej :)

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 02 sty 2013, 07:28

zukreator pisze:
itor pisze:
hopek03 pisze:Ja też miałem NG jeździłem nim 7 lat i mi nigdy temperatura w czasie jazdy nie spadała poniżej 85 stopni oczywiście po wymianie termostatu a w zasadzie dwóch bo na pierwszym było gorzej jak na starym czyli długo się grzał i temperaturę trzymał w okolicy 70 , 80 stopni mimo tego ogrzewanie grzało dobrze , jeśli ogrzewanie słabo grzeje to morze klapy w nagrzewnicy się nie domykają
dla mnie pisanie ze mi podczas jazdy temperatura nie schodzi ponizej jakiejs tam wartosci to przy silniku na mechanicznym wtrysku nieporozumienie, do dyspozycji masz tylko dwie metody sprawdzenia temperatury: odczyt na zegarze i odczyt na czujniku dwupinowym poprzez pomierzenie rezystencji, oba pomiary moga byc obarczone duzyn bledem, podam na swoim przykladzie, mam C4 100 z klimatyzacja, jest mozliwosc podpiecia sie vagiem pod klimatronik i sprawdzenie temperatury plynu bo na wezu nagrzewnicy jest trzeci czujnik mierzacy temperature cieczy, u mnie podczas jazdy zegra pokazywa caly czas 90 st, a silnik palil jak smok, podlaczylem sie pod vaga i okazalo sie ze czujnik od klimy pokazuje 71 stopni, wyjalem termostat - zablokowany na otwarciu, wymienilem, auto mniej pali, wskazowka na wskazniku jak wczesniej pokazuje 90 stopni, to samo czujnik od klimy, takze reasumujaca przy mechawtrysku pisanie ze mam 85 albo 86 stopni moze byc mocno zludne...
zgadzam się z tym w 90% ;)

dodał bym jeszcze "ochładzanie" czujnika przy niskich temepraturach otoczenia - zimne powietrze wwiewane pod maskę dmucha na czujnik temp na krućcu wodnym - powodując przekłamianie odczytu. spotyka się niekiedy takie przypadki, czasem sie to dzieje, chyba jak pod maską nie ma fabrycznie dodanych osłon, albo czujnik jest innej budowy niż fabryczny. owinięcie go jakąś izolacją pozwoli zweryfikować czy to "to"

z 10 % sie nie zgodze bo nie widzę co ma mechaniczny wtrysk do pomiaru temperatury cieczy chłodzącej :)
hehe chodzi mi o to ze przy mechanicznym wtrysku w autach bez dodatkowego czujnika elektronicznego nie da sie dokladnie odczytac temperatury czyli powiedziec/napisac ze jest np.85 stopni bo z rezystencji dwupinowego czujnika nie da sie tego odczytaca:)

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 02 sty 2013, 08:07

Masz rację jeżeli chodzi o jakiś błąd pomiarowy, który występuje zawsze i wszędzie tylko jest mniejszy albo większy. Ale zasada czujników jest zawsze taka sama zmienna rezystancja . Jak auto ma 20 lat to błąd może być większy, jeżeli części są oryginalne. Producent Audi nie przewidział, że te auta tak długo będa :D

zukreator

Post autor: zukreator » 02 sty 2013, 12:57

zborek_k-kozle pisze:Masz rację jeżeli chodzi o jakiś błąd pomiarowy, który występuje zawsze i wszędzie tylko jest mniejszy albo większy. Ale zasada czujników jest zawsze taka sama zmienna rezystancja . Jak auto ma 20 lat to błąd może być większy, jeżeli części są oryginalne. Producent Audi nie przewidział, że te auta tak długo będa :D
dokładnie tak jak kolega pisze

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 02 sty 2013, 14:47

zukreator pisze:
zborek_k-kozle pisze:Masz rację jeżeli chodzi o jakiś błąd pomiarowy, który występuje zawsze i wszędzie tylko jest mniejszy albo większy. Ale zasada czujników jest zawsze taka sama zmienna rezystancja . Jak auto ma 20 lat to błąd może być większy, jeżeli części są oryginalne. Producent Audi nie przewidział, że te auta tak długo będa :D
dokładnie tak jak kolega pisze
mi caly czas chodzi o to ze w mechatroniku pomiar rezystencji mozesz sprawdzic tylko mierzac opornosc miernikiem a podane przedzialy nie pozwalaja na wysnucie teorii ze temperatura cieczy ma np 85 lub 86 stopni, pozostaje tylko domniemanie w nowszych autach gdzie sygnal ten mozna "obejrzec" dzieki przetwozeniu go na konkretna warosc liczbowa jest juz inna sprawa...

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 02 sty 2013, 15:44

Dla mnie cała ta dyskusja jest zbędna ;) . Po prostu w nowszych ECU masz ładnie pokazane liczbowo np. 30 stopni. A u nas chcąc sprawdzić dokładnie temperaturę płynu co nie jest trudne wystarczy zmierzyć rezystancję np. 300 Ohm dla 90 stopni . Pomiar nie jest obarczony dużym błędem ze względu niskiej oporności, co innego by było dla dużych oporności . W nowym aucie po prostu widać to dokładnie prosto bez wysiłku na kompie, a tu trzeba sobie zmierzyć . Powiem więcej w audi jest to precyzyjny stabilizowany układ pomiarowy, i podejrzewam, że jest mniejszy błąd pomiarowy niż we fiatach nowych czy francuzach ...

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 02 sty 2013, 17:08

zborek_k-kozle pisze:Dla mnie cała ta dyskusja jest zbędna ;) . Po prostu w nowszych ECU masz ładnie pokazane liczbowo np. 30 stopni. A u nas chcąc sprawdzić dokładnie temperaturę płynu co nie jest trudne wystarczy zmierzyć rezystancję np. 300 Ohm dla 90 stopni . Pomiar nie jest obarczony dużym błędem ze względu niskiej oporności, co innego by było dla dużych oporności . W nowym aucie po prostu widać to dokładnie prosto bez wysiłku na kompie, a tu trzeba sobie zmierzyć . Powiem więcej w audi jest to precyzyjny stabilizowany układ pomiarowy, i podejrzewam, że jest mniejszy błąd pomiarowy niż we fiatach nowych czy francuzach ...
wyluszczyles o co dokladnie mi chodzi, a chodzilo mi o bezsens pisania ze ktos ma 85 albo 87 stopni w mechawtrysku bo wlasnie jest to niemierzalne...

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 02 sty 2013, 17:35

Hehe a Ty dalej ciągniesz za sobą ten mechaniczny wtrysk. Pisanie, że ktoś ma 85 czy 87 stopni w jakimkolwiek pojeździe to byłoby sensowne .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl