[b3 2.3 E NG] silnik pracuje nierówno, skacze na obrotach
- mariusz9307
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 31 maja 2011, 22:20
[b3 2.3 E NG] silnik pracuje nierówno, skacze na obrotach
Witam! mam problem tego typu iż silnik w moim Audi 90 2.3 E b3 pracuje nierówno, przy wyższych obrotach ok. 4 tyś obrotów traci moc, skacze na tłokach, przygasa. po tym cyklu w końcu gaśnie. aktualnie silnik już nie chce zapalić, zapewne po odczekaniu kilku godzin znowu zapali, ale i tak będzie wariował.. wymieniłem filtr paliwa nic to nie dało, zastanawiam się nad uszkodzonymi wtryskami, moim zdaniem dostaje za mało paliwa, aczkolwiek mogę się mylić. Proszę o wypowiedzenie się, jeśli znacie przyczyny takiej usterki silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
- mariusz9307
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 31 maja 2011, 22:20
A czy przyczyną opisanych przeze mnie wyżej :roll: skutków może być rozdzielacz paliwa ?? gdy na odpalonym silniku odkręcam pojedynczo przewody paliwowe które prowadzą do wtrysków, prawdo podobnie czwarty przewód (czwarty wtrysk ) nie podaje paliwa dopiero po dłuższej chwili paliwo zaczyna lecieć, zaś na pozostałych paliwo leci od razu gdy poluzuje śruby..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Tak jak ci kolega wyzej napisał sprawdz wtryski .Musisz je włozyc do jakiegos słoika przekrecic kluczyk zeby pompa nabiła cisnienie i po koleji sprawdzasz ruszajac talerzem od przeplywki.Oczywiscie po kazdym wtrysku muszisz spwrotem nabic cisnienie przekrecajac kluczyk.Co do nie wkrecania sie na obroty to moze byc padniety czujnik stukowy lub masz jakas nieszczelnosc w dolocie.Przyczyn moze byc naprwde duzo.A pomyliłem sie troche kazdy wtrysk do osobnego pojemniczka oczywiscie.
- mariusz9307
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 31 maja 2011, 22:20
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
Zanim zaczniesz dłubac przy mieszance to podłacz sobie mulimetr do sondy lambda plusa dajesz do czarnego przewodu sygnałowego a mase zbierasz z np nadwozia lub silnika.Napiecie na sadzie powinno byc od ok 0.1-1.1v jak jest za małe wtedy regulujesz skład mieszanki.Oczywiscie napiecie nie moze byc cały czas stałe tylko oscylowac w takim przedziale co napisałem wyzej.Gdy bedzie stałe to najpewniej jest soda do wymiany lub tez do ustawienia mieszanka.Tylko zapamietaj w jakim połozeniu byla sruba od regulacji.Zycze milej zabawy
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Proponuje jako pierwsze przeprowadzić diagnostykę silnika. Czyli sprawdzamy kody migowe. Powstało to dlatego żeby nie błądzić po silniku i nie sprawdzać 40 różnych przyczyn. Na forum znajdziesz schemat jak wybłyskać kody. Potem pisz co jest źle. Szczegóły podłączenia Biblia Reguluję i naprawiam strona 82 - To naprawdę proste.
- mariusz9307
- Forum Audi 80
- Posty: 17
- Rejestracja: 31 maja 2011, 22:20