Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.3 E NG] silnik pracuje nierówno, skacze na obrotach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mariusz9307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:20

[b3 2.3 E NG] silnik pracuje nierówno, skacze na obrotach

Post autor: mariusz9307 » 04 sty 2013, 12:24

Witam! mam problem tego typu iż silnik w moim Audi 90 2.3 E b3 pracuje nierówno, przy wyższych obrotach ok. 4 tyś obrotów traci moc, skacze na tłokach, przygasa. po tym cyklu w końcu gaśnie. aktualnie silnik już nie chce zapalić, zapewne po odczekaniu kilku godzin znowu zapali, ale i tak będzie wariował.. wymieniłem filtr paliwa nic to nie dało, zastanawiam się nad uszkodzonymi wtryskami, moim zdaniem dostaje za mało paliwa, aczkolwiek mogę się mylić. Proszę o wypowiedzenie się, jeśli znacie przyczyny takiej usterki silnika.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 04 sty 2013, 13:16

Usterek może być duuuuuużo :mrgreen: . Może pompa paliwa siada ? Zdejmij na początek gumę z wtrysku, wsadź druta zamiast przekaźnik paliwa i zobacz czy klapa idzie do góry bardzo ciężko, w tym sensie, że palcami naprawdę trudno, a na dół powinna spadać bez oporu .

Awatar użytkownika
mariusz9307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:20

Post autor: mariusz9307 » 10 sty 2013, 13:25

A czy przyczyną opisanych przeze mnie wyżej :roll: skutków może być rozdzielacz paliwa ?? gdy na odpalonym silniku odkręcam pojedynczo przewody paliwowe które prowadzą do wtrysków, prawdo podobnie czwarty przewód (czwarty wtrysk ) nie podaje paliwa dopiero po dłuższej chwili paliwo zaczyna lecieć, zaś na pozostałych paliwo leci od razu gdy poluzuje śruby..

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 10 sty 2013, 14:00

Najlepiej to wyciągnąć wtryskiwacze z kolektora i zrobić test ilościowy . Wtedy będziesz miał pewność i nie będzie trzeba gdybać

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 14 sty 2013, 19:40

Tak jak ci kolega wyzej napisał sprawdz wtryski .Musisz je włozyc do jakiegos słoika przekrecic kluczyk zeby pompa nabiła cisnienie i po koleji sprawdzasz ruszajac talerzem od przeplywki.Oczywiscie po kazdym wtrysku muszisz spwrotem nabic cisnienie przekrecajac kluczyk.Co do nie wkrecania sie na obroty to moze byc padniety czujnik stukowy lub masz jakas nieszczelnosc w dolocie.Przyczyn moze byc naprwde duzo.A pomyliłem sie troche kazdy wtrysk do osobnego pojemniczka oczywiscie.

Awatar użytkownika
mariusz9307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:20

Post autor: mariusz9307 » 14 sty 2013, 19:58

wtryski sprawne :) już prawnie z nią wszystko dobrze tylko teraz dobija do 4 tyś. obrotów i nie ma siły, postawiłem na regulacje CO mam nadzieje że to pomoże :)

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 14 sty 2013, 20:43

Sprawdź ustawienie klapy spiętrzającej

Abbas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 paź 2009, 21:50

Post autor: Abbas » 15 sty 2013, 13:46

Zanim zaczniesz dłubac przy mieszance to podłacz sobie mulimetr do sondy lambda plusa dajesz do czarnego przewodu sygnałowego a mase zbierasz z np nadwozia lub silnika.Napiecie na sadzie powinno byc od ok 0.1-1.1v jak jest za małe wtedy regulujesz skład mieszanki.Oczywiscie napiecie nie moze byc cały czas stałe tylko oscylowac w takim przedziale co napisałem wyzej.Gdy bedzie stałe to najpewniej jest soda do wymiany lub tez do ustawienia mieszanka.Tylko zapamietaj w jakim połozeniu byla sruba od regulacji.Zycze milej zabawy

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 15 sty 2013, 14:03

Proponuje jako pierwsze przeprowadzić diagnostykę silnika. Czyli sprawdzamy kody migowe. Powstało to dlatego żeby nie błądzić po silniku i nie sprawdzać 40 różnych przyczyn. Na forum znajdziesz schemat jak wybłyskać kody. Potem pisz co jest źle. Szczegóły podłączenia Biblia Reguluję i naprawiam strona 82 - To naprawdę proste.

Awatar użytkownika
mariusz9307
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 31 maja 2011, 22:20

Post autor: mariusz9307 » 20 sty 2013, 22:30

już wszystko z moją lalą dobrze, przyczyną okazała się sonda, po wymianie samochód stał się zupełnie inny, ładniej się zbiera, nie traci mocy, ani obrotów. Wszystkim dziękuję za podpowiedzi, życzę szerokości i przyczepności tym bardziej, że pogoda nie zbyt dopisuje :)
<ok> :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl