Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.8S JN Pb+LPG] Pogorszyło się odpalanie auta

Wszystko co związane z LPG
szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 05 sty 2013, 12:22

Jak już pisałem wcześniej robiłem próby przy odpiętym elektrozaworze przed(!) reduktorem i wypalonym gazie i było ok.

zborek_k-kozle a powiedz mi jeszcze jak to dokładnie jest. Po wyłączeniu silnika (praca na lpg) zamykają się wszystkie elektrozawory nie? A co dzieje się z gazem który pozostał w przewodzie doprowadzającym i tym w reduktorze? Elektrozawór na reduktorze jest fazy ciekłej czy lotnej?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 05 sty 2013, 12:49

No więc elektrozawór w reduktorze jest oczywiście w fazie ciekłej, tak po zgaszeniu się zamykają. Kiedyś miałem taką sytuację, że puszczał zawór na reduktorze ale w sekwencji, i wtedy był problem z odpalaniem auta po jeździe, np. po godzinie jazdy, zgaszeniu auta i paru kilkunastu minutach bardzo ciężko było je odpalić . W twojej instalacji musiałbyś mieć strzeloną membranę na reduktorze i/lub elektrozawór . Ile ma lat ?

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 05 sty 2013, 12:59

Reduktor wymieniałem w sierpniu 2011. Czyli rozumiem, że gaz pozostały w reduktorze jest puszczany przez nie do końca sprawną membramę co powoduje przedostawanie się do silnika? A co się dzieje z gazem w przewodzie doprowadzającym po zgaszeniu silnika?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 sty 2013, 13:12

Ja mam zrobione tak zapalam na zimnym na benzynie jadę po 2000 obrotów przełącza na gaz.Gasze i jeśli np po wyjściu ze sklepu zapalam to jest na benzynie ale nie zapali od razu.Pozbywa się resztek LPG.Po ponownym rozruchu zapala od sztycha jadę i po 2000 znowu przełącza na LPG.Po godzinie np pali od razu bo pewnikiem ulatnia się.
Mam tak w V6 druga generacja z blosem.Zobacz na opis postu ze zdjęciem

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 05 sty 2013, 13:15

Slawo777 pisze:Ja mam zrobione tak zapalam na zimnym na benzynie jadę po 2000 obrotów przełącza na gaz.Gasze i jeśli np po wyjściu ze sklepu zapalam to jest na benzynie ale nie zapali od razu.Pozbywa się resztek LPG.Po ponownym rozruchu zapala od sztycha jadę i po 2000 znowu przełącza na LPG.Po godzinie np pali od razu bo pewnikiem ulatnia się.
Mam tak w V6 druga generacja z blosem
To ja mam odwrotnie. Jak jest ciepły to pali bez problemu. Tylko jak dłużej postoi to są problemy.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 sty 2013, 13:21

Zobacz na opis zdjęcia z mojego poprzedniego postu.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 05 sty 2013, 13:27

Slawo777 pisze:Zobacz na opis zdjęcia z mojego poprzedniego postu.
On ma mechaniczny wtrysk i nie można za bardzo ingerować w podciśnienia .

Teoretycznie, jeżeli pracuje na lpg i zwiększysz obroty na np. 2000 i ściągniesz przewód z cewki na reduktorze to musi momentalnie zgasnąć sprawdź .

[ Dodano: 2013-01-05, 13:28 ]
I jeżeli tak jest jak Ci napisałem i zgaśnie to wina jest po stronie układu benzynowego .

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 sty 2013, 13:40

Odma to nie podciśnienie tylko syf pchany po olejowy niepotrzebnie do układu paliwowego z silnika.W silnikach nowszej generacji nie stosuje się tego rozwiązania.Mam brata mechanika i on mnie tej sztuczki nauczył i układ paliwowy mam czyściutki :-) Cześć

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 05 sty 2013, 13:49

Slawo777 pisze:Zobacz na opis zdjęcia z mojego poprzedniego postu.
Patrzę, tyle że mój ma mechaniczny wtrysk i wygląda to wszystko trochę inaczej, zrobię fotę mojego silnika i wrzucę.
zborek_k-kozle pisze:Teoretycznie, jeżeli pracuje na lpg i zwiększysz obroty na np. 2000 i ściągniesz przewód z cewki na reduktorze to musi momentalnie zgasnąć sprawdź .
Sprawdzę. Rozumiem, że po odłączeniu cewki powinien się przełączyć na benzynę.

[ Dodano: 2013-01-05, 21:14 ]
Zrobiłem fotki
Obrazek
Gdzie jest ta odma?

Podłączyłem, też sterownik pod komputer i mam takie ustawienia... możecie na nie popatrzeć.
Obrazek
Obrazek

Co to jest ten czas nakładania faz benzyna/gaz?
I widzę, że przełączanie zależne od temperatury też mam wyłączone, a myślałem że czujnik mam walnięty.

[ Dodano: 2013-01-05, 22:47 ]
Zastanawiam się czasem czy nie zresetowały mi się ustawienia sterownika. Jak kiedyś podłączałem auto pod kompa to wydaje mi się, że obroty przełączenia były wyższe niż to 1500 i nie miałem ustawionego typu jazdy normalny tylko ekonomiczny (na obrazku jest już po zmianie, po podłączeniu był normalny).
Ma ktoś może fajny opis poszczególnych parametrów?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 07 sty 2013, 19:46

Czas nakładania faz to chodzi o to, żeby było odpowiednie opóźnienie, żeby nie szły oba paliwa na raz . Minimalną też ustaw na 30 stopni . Wejdź w zakładkę odczyty, i zobacz jak zachowuje się sonda. Dziwne jest ustawienie progu zadziałania TPS . Zazwyczaj jest tam około 1V masz tps w aucie ?

szymo324
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 27 wrz 2010, 19:24

Post autor: szymo324 » 07 sty 2013, 21:13

zborek_k-kozle pisze:
zborek_k-kozle pisze: Zazwyczaj jest tam około 1V masz tps w aucie ?
Szczerze mówiąc... nie wiem :-? Mogę też to sprawdzić w tej zakładce odczyty?
Jestem prawie pewien, że mi się zresetowały ustawienia. Jak dałem ten tryb ekonomiczny (co miałem wcześniej ustawiony) to chodzi lepiej.

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 07 sty 2013, 21:21

To wejdź na odczyty i tam jest sonda i tps, zobacz czy jak dajesz gazu to tps się zmienia i w jakich wartościach .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl