Witam wszystkich;) planuję obniżyć moja 80tke mam na oku zestaw -60 przód i-40 tył i do tego amorki gazowe całość firmy MTS i teraz moje pytanie czy nie będzie problemu gdy założę alufelgi 15 na oponie 205/50 ? z góry dzięki za odp;)
[ Dodano: 2013-01-05, 21:59 ]
Nikt nie pomoże?
[80b3 1.8s] obniżenie czy nie będzie problemu z tarciem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 gru 2012, 12:01
Cześć,
" zestaw -60 przód i-40 tył i do tego amorki gazowe całość firmy MTS" rozumiem że to kompletny zestaw -60/40 MTS czyli spręzyny i odpowiednio twardsze i o krótszym skoku amortyzatory od MTS,-tak? Jeśli tak to nie nie wiem czemu miałyby być jakieś problemy?,-tym bardziej że 205/50/15 to mniejsze koło niż standardowe 195/65/15... Jak nie przesadzisz z offsetem poprzez dystanse,-nie wypchniesz za bardzo koła na zewnątrz- to nie ma prawa nic się dziać...
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-01-06, 12:19 ]
Poza tym lepsze będą 205/55/15.
Standard w B4 to 195x0,65=126,75
205x0,5=102,5-spora różnica..,-lepiej już jak napisałem zastosować 205x0,55=112,75
Pozdrawiam.
" zestaw -60 przód i-40 tył i do tego amorki gazowe całość firmy MTS" rozumiem że to kompletny zestaw -60/40 MTS czyli spręzyny i odpowiednio twardsze i o krótszym skoku amortyzatory od MTS,-tak? Jeśli tak to nie nie wiem czemu miałyby być jakieś problemy?,-tym bardziej że 205/50/15 to mniejsze koło niż standardowe 195/65/15... Jak nie przesadzisz z offsetem poprzez dystanse,-nie wypchniesz za bardzo koła na zewnątrz- to nie ma prawa nic się dziać...
Pozdrawiam
[ Dodano: 2013-01-06, 12:19 ]
Poza tym lepsze będą 205/55/15.
Standard w B4 to 195x0,65=126,75
205x0,5=102,5-spora różnica..,-lepiej już jak napisałem zastosować 205x0,55=112,75
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 30 gru 2012, 12:01
Opona 205/50/15 będzie tworzyła zbyt małe koło wobec takiego jakie powinno być (będą przekłamania na prędkościomierzu)..,-zresztą to tez zależy na jaką felgę-jakiej szerokości-ją założysz,-bo jeśli więcej niż 7-7,5'' to tym bardziej dojdzie do lekkiego naciągu i będzie jeszcze mniejsze koło. Czyli większe prześwity wobec nadkoli. Trzeba zawsze być możliwie blisko standardowych wymiarów.
Tak jak policzyłem wysokośc 205/50=10,25 a powinno być jak najbliżej 195x0,65= tej wartości tj 12,6. 2,35cm różnicy to jest dużo bo jakieś 20%. Jak chcesz dokładnie policzyć to pomnóż wysokość opony x2 w cm i dodaj średnicę felgi w cm...
10,25x2+15x2,5=57,9cm (205/50)
12,6x2+15x2,5=62,7cm (195/65) różnica w średnicy koła to 4,8cm tj jakieś 8%..,a to dużo.
Poza tym MTS -60/40 jest BARDZO twardym zawieszeniem i jak będzie dodatkowo "mniej" opony to zrobi się jeszcze twardziej,-bo i opona mniej wybierze nierówności.
Pozdrawiam.
Tak jak policzyłem wysokośc 205/50=10,25 a powinno być jak najbliżej 195x0,65= tej wartości tj 12,6. 2,35cm różnicy to jest dużo bo jakieś 20%. Jak chcesz dokładnie policzyć to pomnóż wysokość opony x2 w cm i dodaj średnicę felgi w cm...
10,25x2+15x2,5=57,9cm (205/50)
12,6x2+15x2,5=62,7cm (195/65) różnica w średnicy koła to 4,8cm tj jakieś 8%..,a to dużo.
Poza tym MTS -60/40 jest BARDZO twardym zawieszeniem i jak będzie dodatkowo "mniej" opony to zrobi się jeszcze twardziej,-bo i opona mniej wybierze nierówności.
Pozdrawiam.