Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80b3 1.8s] obniżenie czy nie będzie problemu z tarciem

ODPOWIEDZ
TheGamer92x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 gru 2012, 12:01

[80b3 1.8s] obniżenie czy nie będzie problemu z tarciem

Post autor: TheGamer92x » 05 sty 2013, 14:06

Witam wszystkich;) planuję obniżyć moja 80tke mam na oku zestaw -60 przód i-40 tył i do tego amorki gazowe całość firmy MTS i teraz moje pytanie czy nie będzie problemu gdy założę alufelgi 15 na oponie 205/50 ? z góry dzięki za odp;)

[ Dodano: 2013-01-05, 21:59 ]
Nikt nie pomoże?

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 06 sty 2013, 12:08

Cześć,
" zestaw -60 przód i-40 tył i do tego amorki gazowe całość firmy MTS" rozumiem że to kompletny zestaw -60/40 MTS czyli spręzyny i odpowiednio twardsze i o krótszym skoku amortyzatory od MTS,-tak? Jeśli tak to nie nie wiem czemu miałyby być jakieś problemy?,-tym bardziej że 205/50/15 to mniejsze koło niż standardowe 195/65/15... Jak nie przesadzisz z offsetem poprzez dystanse,-nie wypchniesz za bardzo koła na zewnątrz- to nie ma prawa nic się dziać...

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-01-06, 12:19 ]
Poza tym lepsze będą 205/55/15.

Standard w B4 to 195x0,65=126,75

205x0,5=102,5-spora różnica..,-lepiej już jak napisałem zastosować 205x0,55=112,75

Pozdrawiam.

TheGamer92x
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 gru 2012, 12:01

Post autor: TheGamer92x » 06 sty 2013, 13:51

Dzięki za odp:) tak, ten zestaw jest cały MTS amorki i sprężyny, napisałeś też że lepiej dać wyższy profil, a z tymi oponami co mam teraz to będzie duża przerwa między nadkolem a oponą?

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 06 sty 2013, 20:12

Opona 205/50/15 będzie tworzyła zbyt małe koło wobec takiego jakie powinno być (będą przekłamania na prędkościomierzu)..,-zresztą to tez zależy na jaką felgę-jakiej szerokości-ją założysz,-bo jeśli więcej niż 7-7,5'' to tym bardziej dojdzie do lekkiego naciągu i będzie jeszcze mniejsze koło. Czyli większe prześwity wobec nadkoli. Trzeba zawsze być możliwie blisko standardowych wymiarów.
Tak jak policzyłem wysokośc 205/50=10,25 a powinno być jak najbliżej 195x0,65= tej wartości tj 12,6. 2,35cm różnicy to jest dużo bo jakieś 20%. Jak chcesz dokładnie policzyć to pomnóż wysokość opony x2 w cm i dodaj średnicę felgi w cm...
10,25x2+15x2,5=57,9cm (205/50)
12,6x2+15x2,5=62,7cm (195/65) różnica w średnicy koła to 4,8cm tj jakieś 8%..,a to dużo.
Poza tym MTS -60/40 jest BARDZO twardym zawieszeniem i jak będzie dodatkowo "mniej" opony to zrobi się jeszcze twardziej,-bo i opona mniej wybierze nierówności.


Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga