Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAZ] jaki silnik wrzucić zamiast AAZ ?

Awatar użytkownika
decoo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 lis 2012, 21:30
Lokalizacja: Knurów

[AAZ] jaki silnik wrzucić zamiast AAZ ?

Post autor: decoo89 » 05 sty 2013, 20:36

wiiitam tak jak w opisie koledzy jaki motor polecacie wrzucic w miejsce AAZ-ta tak zeby było najmniej przeróbek ? co polecacie ? jakieś propozycje ciekawe ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 sty 2013, 20:47

Słupek od 1.9 TDI, będzie pasował osprzęt z Twojego AAZ.

Awatar użytkownika
decoo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 02 lis 2012, 21:30
Lokalizacja: Knurów

Post autor: decoo89 » 06 sty 2013, 12:58

tylko ze ja mam ta ECO POMPE wtryskowa ona tez podejdzie ? mowisz o silniku 1Z ?

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 06 sty 2013, 16:29

Musisz wstawić swoją pompę bo żeby wstawić od 1Z to musiałbyś przełożyć całą instalację. A tak wstawiasz swoją pompę do 1Z i będzie działać. Na forum jest dokładnie opisane jak zrobić swap na mTDI

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 06 sty 2013, 21:37

decoo89 pisze:tylko ze ja mam ta ECO POMPE wtryskowa ona tez podejdzie ?
Podejdzie ,choć lepsza by była z LDA 8-) będzie mega oszczędna jazda 4,5 -5l max ...tyle że będzie to gorzej jechać niż twoj ori AAZ ;-) ale to szczegół i inny temat ,bo jest dużo możliwości żeby poprawić to jak się będzie odpychał ...1Z i jemu podobne to genialnie prosty i niezawodny motor ,bez wad fabrycznych ...jeśli założysz silnik w dobrym stanie ,to sterowany mechaniczną pompą ,czyli bez kompa ,zasadniczo nie ma prawa robić niespodzianek

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 06 sty 2013, 22:36

Pompę można za parę stówek przerobić na lepszą i będzie się odpychać elegancko. Jak chcesz to mam słupek na sprzedaż z 1Z, mój własny, bez wtryskiwaczy. Jak jestes zainteresowany to proszę PW.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 07 sty 2013, 14:28

możesz też poszperać po necie, może trafi się 1Z z osprzętem np. z pompą itp. różne okazje się trafiają.

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 07 sty 2013, 15:45

Tak jak koledzy wspominają - 1Z to jedyny rozsądny wybór na miejsce kibla jakim jest AAZ.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 sty 2013, 10:00

MUNIOR pisze:Podejdzie ,choć lepsza by była z LDA będzie mega oszczędna jazda 4,5 -5l max ...tyle że będzie to gorzej jechać niż twoj ori AAZ
to że będzie słabszy to ina sprawa, ale nie powiedziałbym że pompa LDA jest mniej rozwojowa, należy pamiętać że LDA nie dodaje, tylko ogranicza ilość paliwa w zależności od doładowania. czym większe doładowanie, tym mniej pompa ogranicza. po rozblokowaniu, ECOpompa jest trochę bardziej ECO pompa z LDA niż ECO pompa przede wszystkim na ECO pompie po rozblokowaniu z dołu jesli dasz gaz do deski masz mega batorego ponieważ silnik dostaje już max dawkę.
auto będzie słabsze ze względu na małą głowiczkę i przede wszystkim ze względu na małą dźwignię dozownika.

tomek83 pisze:Tak jak koledzy wspominają - 1Z to jedyny rozsądny wybór na miejsce kibla jakim jest AAZ.
osobiście mając dwa auta , czyli jedną "zabawkę" a jedno do jazdy na codzień do to Daily drivera wrzuciłbym TDI szczególnie z pompą mechaniczną, za to mając tylko jedno auto raczej, wrzuciłnym TD i je mocno dłubnął; nie potrafiłbym z jego "ciepłoty" i dynamiki zrezygnować.
normalnie traktowany pali jak seria.

powiem może nieco inaczej jeśli pierwszorzędnym założeniem jest ekonomia, i elastyczność silnika to zdecydowanie M-TDI/ lub TDI z pełną elektroniką.
jesli auto ma być ciepłe i głównie używane po krótkich odcinkach to raczej TD, i to dłubnięte.
tutaj TD szybko sie nagrzewa do temperatury roboczej. i dzieki temu auto na krótkich przebiegach nam będzie mniej palić. jesli auta używamy w dłuższych trasach to również zdecydowanie TDI / M-TDI

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Re: [AAZ] jaki silnik wrzucić zamiast AAZ ?

Post autor: mrozoo » 18 sty 2013, 12:07

decoo89 pisze:wiiitam tak jak w opisie koledzy jaki motor polecacie wrzucic w miejsce AAZ-ta tak zeby było najmniej przeróbek ? co polecacie ? jakieś propozycje ciekawe ?
Proste, jak najmniej roboty 1z z 80b4 z wiazkami, pozniej AFN/AVG i AWX/AVF + worek pieniedzy ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 sty 2013, 14:39

jesli chcesz jak najmniej przerubek to AAZ. znów. do tego skrzynia od TDI dłuższa nawet DHL będzie tutaj pasować jak znalazł do charakteru silnika

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 18 sty 2013, 16:44

tylko to chyba trochę bez sensu zmieniać AAZ na AAZ..

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 sty 2013, 18:00

k3llys, w golfie miałem 3X1.6TD, 1xAAZ, potem 1Z na mechanice, które było bardzo ale to bardzo oszczędne i wcale nie takie słabe, ale do sprintu wogóle to to się nie nadawało. potem mimo że nie iałem wtedy kupca na ten silnik i leżał mi potem 1.5 roku w garażu, zapadła decyzja o powrocie do TD, jak myślisz dlaczego, czyżby to też było posunięcie bez sensu?

wolę do spalania TDI dołożyć 1l na każde 100km i cieszyć się jazdą czy to normalną czy w razie wyprzedzania, czy przy sprincie nie narzekam na brak mocy,
w TDI masz oszczędność i super elastyczność, ale jak dla mnie za nisko ten silnik sie kręcił co go dyskwalifikowało na ćwierć mili.

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 18 sty 2013, 19:07

tylko mi się "wydaje" że nasz kolega ma obecnie pod maską AAZ przypuszczam że działającego bo nie pisze że padł, i pewnie szuka czegoś mocniejszego ale to on musiał by się wypowiedzieć. I jeśli tak jest to może podpowiedz mu co przerobić i w tedy będzie miał fajny sprzęt, i fajnie że masz takie rozeznanie w dieslach wiem do kogo w razie czego się zwrócić ;-)

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 sty 2013, 19:12

k3llys, jeśli chce coś mocniejszego to jeśli ma zdrowy silnik to bym dłubał ten. w porównaniu do TDI koszt samych modyfikacji mechanicznych na powiedzmy 200-220KM będzie mniejszy o jakieś 1500-2000zł
bo tyle mniej więcej kosztująwtryski do TDI 230-stki <ok> dodatkowo nie tracimy jakieś 1200-1500zł na program.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl