[AAZ] jaki silnik wrzucić zamiast AAZ ?
[AAZ] jaki silnik wrzucić zamiast AAZ ?
wiiitam tak jak w opisie koledzy jaki motor polecacie wrzucic w miejsce AAZ-ta tak zeby było najmniej przeróbek ? co polecacie ? jakieś propozycje ciekawe ?
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Podejdzie ,choć lepsza by była z LDA 8-) będzie mega oszczędna jazda 4,5 -5l max ...tyle że będzie to gorzej jechać niż twoj ori AAZ ale to szczegół i inny temat ,bo jest dużo możliwości żeby poprawić to jak się będzie odpychał ...1Z i jemu podobne to genialnie prosty i niezawodny motor ,bez wad fabrycznych ...jeśli założysz silnik w dobrym stanie ,to sterowany mechaniczną pompą ,czyli bez kompa ,zasadniczo nie ma prawa robić niespodzianekdecoo89 pisze:tylko ze ja mam ta ECO POMPE wtryskowa ona tez podejdzie ?
to że będzie słabszy to ina sprawa, ale nie powiedziałbym że pompa LDA jest mniej rozwojowa, należy pamiętać że LDA nie dodaje, tylko ogranicza ilość paliwa w zależności od doładowania. czym większe doładowanie, tym mniej pompa ogranicza. po rozblokowaniu, ECOpompa jest trochę bardziej ECO pompa z LDA niż ECO pompa przede wszystkim na ECO pompie po rozblokowaniu z dołu jesli dasz gaz do deski masz mega batorego ponieważ silnik dostaje już max dawkę.MUNIOR pisze:Podejdzie ,choć lepsza by była z LDA będzie mega oszczędna jazda 4,5 -5l max ...tyle że będzie to gorzej jechać niż twoj ori AAZ
auto będzie słabsze ze względu na małą głowiczkę i przede wszystkim ze względu na małą dźwignię dozownika.
osobiście mając dwa auta , czyli jedną "zabawkę" a jedno do jazdy na codzień do to Daily drivera wrzuciłbym TDI szczególnie z pompą mechaniczną, za to mając tylko jedno auto raczej, wrzuciłnym TD i je mocno dłubnął; nie potrafiłbym z jego "ciepłoty" i dynamiki zrezygnować.tomek83 pisze:Tak jak koledzy wspominają - 1Z to jedyny rozsądny wybór na miejsce kibla jakim jest AAZ.
normalnie traktowany pali jak seria.
powiem może nieco inaczej jeśli pierwszorzędnym założeniem jest ekonomia, i elastyczność silnika to zdecydowanie M-TDI/ lub TDI z pełną elektroniką.
jesli auto ma być ciepłe i głównie używane po krótkich odcinkach to raczej TD, i to dłubnięte.
tutaj TD szybko sie nagrzewa do temperatury roboczej. i dzieki temu auto na krótkich przebiegach nam będzie mniej palić. jesli auta używamy w dłuższych trasach to również zdecydowanie TDI / M-TDI
Re: [AAZ] jaki silnik wrzucić zamiast AAZ ?
Proste, jak najmniej roboty 1z z 80b4 z wiazkami, pozniej AFN/AVG i AWX/AVF + worek pieniedzydecoo89 pisze:wiiitam tak jak w opisie koledzy jaki motor polecacie wrzucic w miejsce AAZ-ta tak zeby było najmniej przeróbek ? co polecacie ? jakieś propozycje ciekawe ?
k3llys, w golfie miałem 3X1.6TD, 1xAAZ, potem 1Z na mechanice, które było bardzo ale to bardzo oszczędne i wcale nie takie słabe, ale do sprintu wogóle to to się nie nadawało. potem mimo że nie iałem wtedy kupca na ten silnik i leżał mi potem 1.5 roku w garażu, zapadła decyzja o powrocie do TD, jak myślisz dlaczego, czyżby to też było posunięcie bez sensu?
wolę do spalania TDI dołożyć 1l na każde 100km i cieszyć się jazdą czy to normalną czy w razie wyprzedzania, czy przy sprincie nie narzekam na brak mocy,
w TDI masz oszczędność i super elastyczność, ale jak dla mnie za nisko ten silnik sie kręcił co go dyskwalifikowało na ćwierć mili.
wolę do spalania TDI dołożyć 1l na każde 100km i cieszyć się jazdą czy to normalną czy w razie wyprzedzania, czy przy sprincie nie narzekam na brak mocy,
w TDI masz oszczędność i super elastyczność, ale jak dla mnie za nisko ten silnik sie kręcił co go dyskwalifikowało na ćwierć mili.
tylko mi się "wydaje" że nasz kolega ma obecnie pod maską AAZ przypuszczam że działającego bo nie pisze że padł, i pewnie szuka czegoś mocniejszego ale to on musiał by się wypowiedzieć. I jeśli tak jest to może podpowiedz mu co przerobić i w tedy będzie miał fajny sprzęt, i fajnie że masz takie rozeznanie w dieslach wiem do kogo w razie czego się zwrócić
k3llys, jeśli chce coś mocniejszego to jeśli ma zdrowy silnik to bym dłubał ten. w porównaniu do TDI koszt samych modyfikacji mechanicznych na powiedzmy 200-220KM będzie mniejszy o jakieś 1500-2000zł
bo tyle mniej więcej kosztująwtryski do TDI 230-stki <ok> dodatkowo nie tracimy jakieś 1200-1500zł na program.
bo tyle mniej więcej kosztująwtryski do TDI 230-stki <ok> dodatkowo nie tracimy jakieś 1200-1500zł na program.