[B4 80 ALL] Stabilizator napięcia w liczniku
PieterB, manfred19, dzięki za rady. Okazało się, że obaj mieliście rację. Czyszczenie powtórne styków i przelutowanko od wewnętrznej strony rozwiązało mój problem. Mało tego - okazało się, że mam jeszcze całkiem sporo benzynki w baku <rotfl2> a że założyłem niedawno sekwencję to na rozpałkę będzie na dłuuuugo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
manfred, nie spamuj...wszystko ma opisane w temacie swojego auta.
Wrzucam aukcję tego zamiennika - LM7810, z powodu fajnego opisu jego wymiany.
http://archi.inosak.org/db/item2919561548_1.html
Wrzucam aukcję tego zamiennika - LM7810, z powodu fajnego opisu jego wymiany.
http://archi.inosak.org/db/item2919561548_1.html
IC69 spoko luz
Co do stabilizatora to fajny opis. Nie wiem jak jest z jego grzaniem się podczas pracy....lepiej by było jak by był normalnie przykręcony a nie przodem. Środkowa nóżka to masa więc może zostać. Skrajne można obciąć i wlutować je przez przewody
[ Dodano: 2013-01-06, 00:08 ]
W sklepie elektronicznym kupi się taki stabilizator za 1,5zł
Co do stabilizatora to fajny opis. Nie wiem jak jest z jego grzaniem się podczas pracy....lepiej by było jak by był normalnie przykręcony a nie przodem. Środkowa nóżka to masa więc może zostać. Skrajne można obciąć i wlutować je przez przewody
[ Dodano: 2013-01-06, 00:08 ]
W sklepie elektronicznym kupi się taki stabilizator za 1,5zł
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Ja to w ogóle mam cuda.
Po pierwsze temperatury głupoty pokazuje (non stop niedogrzanie albo np tak że po włączeniu wiatraka jeżeli wskazówka w ogóle dojdzie do 90*C to spada momentalnie na pozycję "śpiącą" czyli spada tak jakbym silnik i zapłon wyłączył).
Wskaźnik paliwa też pokazuje głupoty odkąd mam auto.
Albo spada zbyt leniwie (np mam wg wskaźnika mam ponad pół baku a auto staje z powodu braku paliwa).
Albo zaleję pod korek a wskazówka wypada aż ze skali.
Pomyślałbym że przekręcona regulacja wskaźnika (rezerwy) w liczniku ale czasami pokazuje poprawnie więc to nie to.
Co zrobiłem?
Wymieniłem chyba z garść regulatorów (mam kilka liczników w piwnicy). Jeden na pewno był dobry bo licznik był z mojego srebrnego sedana a tam wszystko było OK. Poza tym dziwny zbieg okoliczności by był aby 5 czy 6 regulatorów było walniętych czyli uszkodzony regulator odrzuciłem.
Przelutowałem luty gdzie przykręca się wskaźniki. Nie pomogło.
Wymieniłem całą płytę licznika (też na pewno ze sprawnego licznika z poprzedniego auta). Nie pomogło.
Sprawdziłem oporność pływaka w pozycji PUSTY i PEŁNY i płynność zmiany przy przesuwania pływakiem. Wynik wyszedł porównywalny z wynikiem który konsultowałem z ludźmi którzy na moją prośbę sprawdzili na sprawnym pływaku (min świstak).
Wynik wyszedł poprawny czyli uszkodzony pływak odrzuciłem.
Wymieniłem sam wskaźnik paliwa w liczniku. Na początku wydawało mi się że pomogło natomiast czasami widzę że raz wskazuje że bak ma np 1/4 paliwa (czyli poprawnie) a czasami ponad 1/2 czyli tez głupoty.
Nie wiem już gdzie szukać.
Co do wskaźnika temperatury to podejrzewam że czujnik jest uwalony. W NG wiem gdzie był ale w AAH nie wiem gdzie go szukać.
[ Dodano: 2013-01-06, 17:02 ]
http://www.lewandowscy.pl/sklep/product ... _id/179931
Po pierwsze temperatury głupoty pokazuje (non stop niedogrzanie albo np tak że po włączeniu wiatraka jeżeli wskazówka w ogóle dojdzie do 90*C to spada momentalnie na pozycję "śpiącą" czyli spada tak jakbym silnik i zapłon wyłączył).
Wskaźnik paliwa też pokazuje głupoty odkąd mam auto.
Albo spada zbyt leniwie (np mam wg wskaźnika mam ponad pół baku a auto staje z powodu braku paliwa).
Albo zaleję pod korek a wskazówka wypada aż ze skali.
Pomyślałbym że przekręcona regulacja wskaźnika (rezerwy) w liczniku ale czasami pokazuje poprawnie więc to nie to.
Co zrobiłem?
Wymieniłem chyba z garść regulatorów (mam kilka liczników w piwnicy). Jeden na pewno był dobry bo licznik był z mojego srebrnego sedana a tam wszystko było OK. Poza tym dziwny zbieg okoliczności by był aby 5 czy 6 regulatorów było walniętych czyli uszkodzony regulator odrzuciłem.
Przelutowałem luty gdzie przykręca się wskaźniki. Nie pomogło.
Wymieniłem całą płytę licznika (też na pewno ze sprawnego licznika z poprzedniego auta). Nie pomogło.
Sprawdziłem oporność pływaka w pozycji PUSTY i PEŁNY i płynność zmiany przy przesuwania pływakiem. Wynik wyszedł porównywalny z wynikiem który konsultowałem z ludźmi którzy na moją prośbę sprawdzili na sprawnym pływaku (min świstak).
Wynik wyszedł poprawny czyli uszkodzony pływak odrzuciłem.
Wymieniłem sam wskaźnik paliwa w liczniku. Na początku wydawało mi się że pomogło natomiast czasami widzę że raz wskazuje że bak ma np 1/4 paliwa (czyli poprawnie) a czasami ponad 1/2 czyli tez głupoty.
Nie wiem już gdzie szukać.
Co do wskaźnika temperatury to podejrzewam że czujnik jest uwalony. W NG wiem gdzie był ale w AAH nie wiem gdzie go szukać.
[ Dodano: 2013-01-06, 17:02 ]
http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/stabil/1774manfred19 pisze:W sklepie elektronicznym kupi się taki stabilizator za 1,5zł
http://www.lewandowscy.pl/sklep/product ... _id/179931
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Włala https://audi80.pl/b4-aah-wszystkie-i ... t24900.htmeSPe pisze:w AAH nie wiem gdzie go szukać.
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Dobra dobra wujek, ale co z paliwem.IC69 pisze:Włala https://audi80.pl/b4-aah-wszystkie-i ... t24900.htmeSPe pisze:w AAH nie wiem gdzie go szukać.
Coś czuję że chyba zainwestuję w te nowe regulatory (zamienniki). W końcu 3 sztuki z wysyłką wyjdą jakieś 11zł więc to nie majątek a wezmę sobie na zapas.
Swoją drogą nieźle upchali ten czujnik w AAH. W NG miałem go pod ręką od razu po otwarci maski przy zamku maski. Teraz trzeba by go sprawdzić. To chyba drogi gips aby go wymienić z tego co kojarzę.
eSPe, spróbuj jak ja poczyścić od środka i przelutować. Ja też byłem pewien na zabój, że wszystko lśni (mosiężne styki) , a tu proszę - teraz wszystko kaczajet jak należy po przelutowaniu od środka. Objawy według Twojego opisu są niemal identyczne jak w moim klamocie. Dla pewności - jeżeli będziesz stabilizator wymieniał to go polutuj, jak na tym zdjęciu z alledrogo. Ja tego nie zrobiłem, bo ożył po samym przelutowaniu czytaj miałem lenia i chmiel :mrgreen:
Jak wyciągniesz licznik na zewnątrz to po odkręceniu śrubek mocujących zegar od paliwa i temperatury zobaczysz mosiężne styki. Problem u mnie polegał na tym, że z tej strony się świecił, ale trzeba było rozbebeszyć licznik, bo po drugiej stronie płytki są styki zaśniedziałe z normalnego lutu cynowego, ale skoro to zrobiłeś... w tym drugim zmienionym też?
To może wskaźniki się popsuły.
A co na to VAG widzi dobrze temperatury???
Może po prostu padł wskaźnik od paliwa a do wymiany jest tylko czujnik chłodziwa. Z racji wieku auta różne cuda się zdarzają
Jest też opcja sprawdzenia wskaźników. Post manfred19 stronę wyżej
To może wskaźniki się popsuły.
A co na to VAG widzi dobrze temperatury???
Może po prostu padł wskaźnik od paliwa a do wymiany jest tylko czujnik chłodziwa. Z racji wieku auta różne cuda się zdarzają
Jest też opcja sprawdzenia wskaźników. Post manfred19 stronę wyżej
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Wskaźnik paliwa też zmieniłem na taki który w poprzednim aucie chodził bez zarzutu.To może wskaźniki się popsuły.
Nie mam gdzie za bardzo podpiąć. Nie mam kabla ani oprogramowania.A co na to VAG widzi dobrze temperatury???
Poza tym VAG będzie widział temperaturę z czujnika 2 pinowego a na zegary idzie sygnał z czujnika 4 pinowego.