Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 80 ALL] Stabilizator napięcia w liczniku

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 05 sty 2013, 20:47

PieterB, manfred19, dzięki za rady. Okazało się, że obaj mieliście rację. Czyszczenie powtórne styków i przelutowanko od wewnętrznej strony rozwiązało mój problem. Mało tego - okazało się, że mam jeszcze całkiem sporo benzynki w baku <wazuuuup> <rotfl2> a że założyłem niedawno sekwencję to na rozpałkę będzie na dłuuuugo :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 05 sty 2013, 21:38

Jaką sekwencją zapodałeś?? Jakie podzespoły??

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 05 sty 2013, 22:07

manfred, nie spamuj...wszystko ma opisane w temacie swojego auta.

Wrzucam aukcję tego zamiennika - LM7810, z powodu fajnego opisu jego wymiany.
:arrow: http://archi.inosak.org/db/item2919561548_1.html

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 06 sty 2013, 00:07

IC69 spoko luz ;-)
Co do stabilizatora to fajny opis. Nie wiem jak jest z jego grzaniem się podczas pracy....lepiej by było jak by był normalnie przykręcony a nie przodem. Środkowa nóżka to masa więc może zostać. Skrajne można obciąć i wlutować je przez przewody ;-)

[ Dodano: 2013-01-06, 00:08 ]
W sklepie elektronicznym kupi się taki stabilizator za 1,5zł ;-)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 06 sty 2013, 16:58

Ja to w ogóle mam cuda.

Po pierwsze temperatury głupoty pokazuje (non stop niedogrzanie albo np tak że po włączeniu wiatraka jeżeli wskazówka w ogóle dojdzie do 90*C to spada momentalnie na pozycję "śpiącą" czyli spada tak jakbym silnik i zapłon wyłączył).

Wskaźnik paliwa też pokazuje głupoty odkąd mam auto.
Albo spada zbyt leniwie (np mam wg wskaźnika mam ponad pół baku a auto staje z powodu braku paliwa).
Albo zaleję pod korek a wskazówka wypada aż ze skali.
Pomyślałbym że przekręcona regulacja wskaźnika (rezerwy) w liczniku ale czasami pokazuje poprawnie więc to nie to.

Co zrobiłem?

Wymieniłem chyba z garść regulatorów (mam kilka liczników w piwnicy). Jeden na pewno był dobry bo licznik był z mojego srebrnego sedana a tam wszystko było OK. Poza tym dziwny zbieg okoliczności by był aby 5 czy 6 regulatorów było walniętych czyli uszkodzony regulator odrzuciłem.

Przelutowałem luty gdzie przykręca się wskaźniki. Nie pomogło.

Wymieniłem całą płytę licznika (też na pewno ze sprawnego licznika z poprzedniego auta). Nie pomogło.

Sprawdziłem oporność pływaka w pozycji PUSTY i PEŁNY i płynność zmiany przy przesuwania pływakiem. Wynik wyszedł porównywalny z wynikiem który konsultowałem z ludźmi którzy na moją prośbę sprawdzili na sprawnym pływaku (min świstak).
Wynik wyszedł poprawny czyli uszkodzony pływak odrzuciłem.

Wymieniłem sam wskaźnik paliwa w liczniku. Na początku wydawało mi się że pomogło natomiast czasami widzę że raz wskazuje że bak ma np 1/4 paliwa (czyli poprawnie) a czasami ponad 1/2 czyli tez głupoty.

Nie wiem już gdzie szukać.

Co do wskaźnika temperatury to podejrzewam że czujnik jest uwalony. W NG wiem gdzie był ale w AAH nie wiem gdzie go szukać.

[ Dodano: 2013-01-06, 17:02 ]
manfred19 pisze:W sklepie elektronicznym kupi się taki stabilizator za 1,5zł ;-)
http://www.laro.com.pl/index.php5/sklep/stabil/1774
http://www.lewandowscy.pl/sklep/product ... _id/179931

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 06 sty 2013, 17:05

Mi tez po zakupie audika swirowały temperatura i paliwo, znalazłem temat na forum i tylko stabilizator zmieniłem i działaja poprawnie.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 06 sty 2013, 17:06

kurna ale to aż kilka stabilizatorów bym miał uwalonych. Tym bardziej że jestem pewny jednego licznika na 100% bo pracował bez problemów w poprzednim aucie.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 06 sty 2013, 17:10

eSPe pisze:w AAH nie wiem gdzie go szukać.
Włala :arrow: https://audi80.pl/b4-aah-wszystkie-i ... t24900.htm

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 06 sty 2013, 17:11

IC69 pisze:
eSPe pisze:w AAH nie wiem gdzie go szukać.
Włala :arrow: https://audi80.pl/b4-aah-wszystkie-i ... t24900.htm
Dobra dobra wujek, ale co z paliwem.
Coś czuję że chyba zainwestuję w te nowe regulatory (zamienniki). W końcu 3 sztuki z wysyłką wyjdą jakieś 11zł więc to nie majątek a wezmę sobie na zapas.

Swoją drogą nieźle upchali ten czujnik w AAH. W NG miałem go pod ręką od razu po otwarci maski przy zamku maski. Teraz trzeba by go sprawdzić. To chyba drogi gips aby go wymienić z tego co kojarzę.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 06 sty 2013, 23:11

eSPe pisze:ale co z paliwem.
Skoro jesteś pewien licznika i pływaka, to zostaje teraz to co jest pomiędzy, czyli instalacja - tak mi się przynajmniej wydaje. :roll:

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 06 sty 2013, 23:49

kupiłem 3szt tych regulatorów. Spróbuję z nimi jeszcze jak dojdą. Jak nie pomoże to będę dumał nad instalacją.

Najpierw to trzeba by sprawdzić jej oporność (instalacji) albo się nie bawić i od razu położyć nowe kable.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 07 sty 2013, 10:07

eSPe, spróbuj jak ja poczyścić od środka i przelutować. Ja też byłem pewien na zabój, że wszystko lśni (mosiężne styki) , a tu proszę - teraz wszystko kaczajet jak należy po przelutowaniu od środka. Objawy według Twojego opisu są niemal identyczne jak w moim klamocie. Dla pewności - jeżeli będziesz stabilizator wymieniał to go polutuj, jak na tym zdjęciu z alledrogo. Ja tego nie zrobiłem, bo ożył po samym przelutowaniu czytaj miałem lenia i chmiel :mrgreen:

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 07 sty 2013, 10:21

Satar pisze:bo ożył po samym przelutowaniu czytaj miałem lenia i chmiel :mrgreen:
Co przelutowałeś?

Luty na płycie wskaźnika paliwa i temp polutowałem i nic to nie dało.
Zmieniłem potem płytę na taką która na 100% banglała poprawnie i też nic.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 07 sty 2013, 10:33

Jak wyciągniesz licznik na zewnątrz to po odkręceniu śrubek mocujących zegar od paliwa i temperatury zobaczysz mosiężne styki. Problem u mnie polegał na tym, że z tej strony się świecił, ale trzeba było rozbebeszyć licznik, bo po drugiej stronie płytki są styki zaśniedziałe z normalnego lutu cynowego, ale skoro to zrobiłeś... w tym drugim zmienionym też?

To może wskaźniki się popsuły.
A co na to VAG widzi dobrze temperatury???
Może po prostu padł wskaźnik od paliwa a do wymiany jest tylko czujnik chłodziwa. Z racji wieku auta różne cuda się zdarzają

Jest też opcja sprawdzenia wskaźników. Post manfred19 stronę wyżej

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 07 sty 2013, 11:02

To może wskaźniki się popsuły.
Wskaźnik paliwa też zmieniłem na taki który w poprzednim aucie chodził bez zarzutu.
A co na to VAG widzi dobrze temperatury???
Nie mam gdzie za bardzo podpiąć. Nie mam kabla ani oprogramowania.
Poza tym VAG będzie widział temperaturę z czujnika 2 pinowego a na zegary idzie sygnał z czujnika 4 pinowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl