Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Czujnik halla

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
marcobass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 30 lis 2010, 22:00
Lokalizacja: Wipsowo

[ABC] Czujnik halla

Post autor: marcobass » 12 cze 2012, 17:27

Witam. Chciał bym poznać wartości napięć na wtyczce od czujnika halla przy 2.6 v6. Konkretnie jakie powinno być napiecie na zasilaniu, i czy na pinie impulsu powinno znajdować się jakiekolwiek napięcie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 cze 2012, 18:26

Między skrajnymi ma być 12V po włączeniu zapłonu.
A między środkowym a plusem powinno być 12V albo nic (zależy jak ustawiony jest wałek rozrządu).
Na odłączonej wtyczce chyba na środkowym będzie 5V albo 12V względem masy.

Awatar użytkownika
marcobass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 30 lis 2010, 22:00
Lokalizacja: Wipsowo

Post autor: marcobass » 12 cze 2012, 21:21

a więc u mnie jest przy wyłączonym silniku pomiędzy + a sygnałem około 1v, przy uruchomionym silniku powyżej 2v(oscyluje w zakresie 1,70-2,30)a raz wskoczyło na 10v. pomiędzy + a masa jest przy uruchomionym 12,28, wyłączony 11v
Pomiędzy sygnał a masa przy uruchomionym ponad 10, wyłączony okolice 9
wartości przy wyłączonym silniku takie same przy podpiętej wtyczce i wypiętej


Problem jest tego typu iż samochód z trudem odpala,czasami jest ok, czasami po odpaleniu falują obroty i gaśnie.
Po podpięciu vaga błąd 515 i 514 czyli czujnik halla brak sygnału i czujnik g1 brak sygnału.
Wymieniony czujnik halla na drugi (używany) , rozrząd na znakach ok, wiązka od czujnika halla do ecu sprawdzona( oporność na każdym przewodzie po 1om, brak jakich kol wiek zwarć przebić).
Dalej jest ten sam problem. te same błędy. Pytanie.co może być nie halo dalej? uwalone ecu? drugi czujnik halla też uszkodzony? czujnik magnetyczny na wale raczej odrzucam, wtedy w ogóle by nie zapalił.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 cze 2012, 21:51

G1 nie pomyliło ci się z G4? Co do tych dwóch błędów to u mnie gdy ten czujnik za słabo dokręciłem (G4) to też wywalało błąd halla i czujnika punktu zapłonu G4. Może zajrzyj do tego czujnika, sprawdź czy jest dobrze dokręcony bo gdy będzie luźno to mogą być problemy.

Miernikiem nie sprawdzisz czy czujnik halla dobrze działa podczas pracy silnika. Do jego taniego diagnozowania najlepsza jest dioda LED na 12V. Podpina się ją pod plus i sygnał z halla i patrzy czy miga. Kolejna sprawa że czujnik halla po odpaleniu silnika można odłączyć a silnik będzie dalej pracował.

Silnik źle pracuje tylko tuż po odpaleniu czy podczas jazdy też?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2012, 21:57 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marcobass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 30 lis 2010, 22:00
Lokalizacja: Wipsowo

Post autor: marcobass » 13 cze 2012, 23:32

faktycznie może i to jest błąd czujnika g4. ogólnie jest tak samochód odpala jednak po dłuższym kręceniu, cały czas tak jak by próbował załapać aż za którymś razem odpali normalnie. Zaraz pod odpaleniu jest za bogata mieszanka, przy dodawaniu gazu przylewa. Po czasie jak pochodzi praca się normuje(pewne jest to spowodowane tym iż silnik został zalany paliwem w wyniku złej iskry,braku) . Wkręca się do odcięcia tak że problem z niedoborem paliwa raczej odpada. Po odłączeniu kostki od halla oczywiście chodzi ,czyli prawidłowo. Zastanawiają mnie tylko wartości tych napięć czy nie są za niskie podczas pracy pomiędzy sygnałem a plusem.

Dodam to ,że dalej pod czas jazdy nie gaśnie, nie falują obroty, nie brakuje mocy.
Ale idąc za radą z rana jutro wstawię go na podnośnik i posprawdzam przymocowanie czujnika na wale korbowym

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 cze 2012, 23:52

Tanim miernikiem na pomiarze napięcia nie zbadasz sygnału z czujnika halla taki pomiar niema większego sensu.
Chyba w książce sam naprawiam audi a4 były wartości oporu między poszczególnymi pinami czujników indukcyjnych i chyba też halla jak dobrze pamiętem.

Patrzyłeś na vagu jakie widzi temperaturę cieczy i powietrza?
Może regulator ciśnienia paliwa zalewa kolektor wężykiem podciśnieniowym. Albo reduktor albo wtryskiwacze zalewa kolektor gazem...

Awatar użytkownika
marcobass
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 30 lis 2010, 22:00
Lokalizacja: Wipsowo

Post autor: marcobass » 14 cze 2012, 18:13

temperatura zasysanego ok, temperatura cieczy ok(nowy czujnik), gaz ok, regulator ciśnienia paliwa ok(nowy oryginał ), wtryskiwacze paliwa też ok(niedawno zmieniane)
czujnik halla najlepiej było by sprawdzić oscyloskopem jednak takowego nie posiadam.
Aczkolwiek nie wydaje mi się aby dwa czujniki halla pod rząd były uszkodzone .

[ Dodano: 2012-07-01, 18:44 ]
Uszkodzony czujnik położenia wału

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 05 sty 2013, 12:57

A ja się dolepię z drobnym pytaniem żeby nie zaśmiecać, ile kosztuje nowy czujnik halla (jeśli jeszcze można dostać nowe).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 sty 2013, 19:17


Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 06 sty 2013, 15:19

A czy czujnik punktu zapłonu ma coś wspólnego z czujnikiem halla?tzn. chodzi mi o to jeśli któryś z nich jest walnięty to wysyła błędne informacje do drugiego a tamten podaje błąd dalej do kompa

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sty 2013, 20:32

U mnie szwankował czujnik punktu zapłonu to wtedy też lubiło czasami pokazać dodatkowo błąd czujnika halla. Sprawdziłem diodą LED że czujnik halla działa a czujnik punktu zapłonu dało się uruchomić stukając w niego. Po wymianie czujnika punktu zapłonu błąd halla się nie pojawia.

Awatar użytkownika
lobos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 27 lis 2012, 23:24
Lokalizacja: PL

Post autor: lobos » 06 sty 2013, 21:59

He może to głupie pytanie kolego ale jak sprawdzić diodą led poprawność działania czujnika halla??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sty 2013, 22:03

Bierzesz LEDa, który nie spali się przy 12V podłączasz diodę zgodnie z jej polaryzacją. Plusową nóżkę do akumulatora a minus na środkowego styku w kostce czujnika halla. Po odpaleniu albo przy kręceniu rozrusznikiem dioda powinna migać. jeśli tak nie jest to znaczy że hall jest niesprawny albo jest coś nie tak z jego zasilaniem (do sprawdzenia miernikiem).

rimas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 30 mar 2011, 21:16

Post autor: rimas » 06 sty 2013, 22:56

Jak byscie potrzebowali to mam czujnik Halla i czujnik G4 i daje gwarancje rozruchowa iz mam caly silnik na czesci lacznie z ECU

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl