[ABC] Czujnik halla
[ABC] Czujnik halla
Witam. Chciał bym poznać wartości napięć na wtyczce od czujnika halla przy 2.6 v6. Konkretnie jakie powinno być napiecie na zasilaniu, i czy na pinie impulsu powinno znajdować się jakiekolwiek napięcie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
a więc u mnie jest przy wyłączonym silniku pomiędzy + a sygnałem około 1v, przy uruchomionym silniku powyżej 2v(oscyluje w zakresie 1,70-2,30)a raz wskoczyło na 10v. pomiędzy + a masa jest przy uruchomionym 12,28, wyłączony 11v
Pomiędzy sygnał a masa przy uruchomionym ponad 10, wyłączony okolice 9
wartości przy wyłączonym silniku takie same przy podpiętej wtyczce i wypiętej
Problem jest tego typu iż samochód z trudem odpala,czasami jest ok, czasami po odpaleniu falują obroty i gaśnie.
Po podpięciu vaga błąd 515 i 514 czyli czujnik halla brak sygnału i czujnik g1 brak sygnału.
Wymieniony czujnik halla na drugi (używany) , rozrząd na znakach ok, wiązka od czujnika halla do ecu sprawdzona( oporność na każdym przewodzie po 1om, brak jakich kol wiek zwarć przebić).
Dalej jest ten sam problem. te same błędy. Pytanie.co może być nie halo dalej? uwalone ecu? drugi czujnik halla też uszkodzony? czujnik magnetyczny na wale raczej odrzucam, wtedy w ogóle by nie zapalił.
Pomiędzy sygnał a masa przy uruchomionym ponad 10, wyłączony okolice 9
wartości przy wyłączonym silniku takie same przy podpiętej wtyczce i wypiętej
Problem jest tego typu iż samochód z trudem odpala,czasami jest ok, czasami po odpaleniu falują obroty i gaśnie.
Po podpięciu vaga błąd 515 i 514 czyli czujnik halla brak sygnału i czujnik g1 brak sygnału.
Wymieniony czujnik halla na drugi (używany) , rozrząd na znakach ok, wiązka od czujnika halla do ecu sprawdzona( oporność na każdym przewodzie po 1om, brak jakich kol wiek zwarć przebić).
Dalej jest ten sam problem. te same błędy. Pytanie.co może być nie halo dalej? uwalone ecu? drugi czujnik halla też uszkodzony? czujnik magnetyczny na wale raczej odrzucam, wtedy w ogóle by nie zapalił.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
G1 nie pomyliło ci się z G4? Co do tych dwóch błędów to u mnie gdy ten czujnik za słabo dokręciłem (G4) to też wywalało błąd halla i czujnika punktu zapłonu G4. Może zajrzyj do tego czujnika, sprawdź czy jest dobrze dokręcony bo gdy będzie luźno to mogą być problemy.
Miernikiem nie sprawdzisz czy czujnik halla dobrze działa podczas pracy silnika. Do jego taniego diagnozowania najlepsza jest dioda LED na 12V. Podpina się ją pod plus i sygnał z halla i patrzy czy miga. Kolejna sprawa że czujnik halla po odpaleniu silnika można odłączyć a silnik będzie dalej pracował.
Silnik źle pracuje tylko tuż po odpaleniu czy podczas jazdy też?
Miernikiem nie sprawdzisz czy czujnik halla dobrze działa podczas pracy silnika. Do jego taniego diagnozowania najlepsza jest dioda LED na 12V. Podpina się ją pod plus i sygnał z halla i patrzy czy miga. Kolejna sprawa że czujnik halla po odpaleniu silnika można odłączyć a silnik będzie dalej pracował.
Silnik źle pracuje tylko tuż po odpaleniu czy podczas jazdy też?
Ostatnio zmieniony 12 cze 2012, 21:57 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
faktycznie może i to jest błąd czujnika g4. ogólnie jest tak samochód odpala jednak po dłuższym kręceniu, cały czas tak jak by próbował załapać aż za którymś razem odpali normalnie. Zaraz pod odpaleniu jest za bogata mieszanka, przy dodawaniu gazu przylewa. Po czasie jak pochodzi praca się normuje(pewne jest to spowodowane tym iż silnik został zalany paliwem w wyniku złej iskry,braku) . Wkręca się do odcięcia tak że problem z niedoborem paliwa raczej odpada. Po odłączeniu kostki od halla oczywiście chodzi ,czyli prawidłowo. Zastanawiają mnie tylko wartości tych napięć czy nie są za niskie podczas pracy pomiędzy sygnałem a plusem.
Dodam to ,że dalej pod czas jazdy nie gaśnie, nie falują obroty, nie brakuje mocy.
Ale idąc za radą z rana jutro wstawię go na podnośnik i posprawdzam przymocowanie czujnika na wale korbowym
Dodam to ,że dalej pod czas jazdy nie gaśnie, nie falują obroty, nie brakuje mocy.
Ale idąc za radą z rana jutro wstawię go na podnośnik i posprawdzam przymocowanie czujnika na wale korbowym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tanim miernikiem na pomiarze napięcia nie zbadasz sygnału z czujnika halla taki pomiar niema większego sensu.
Chyba w książce sam naprawiam audi a4 były wartości oporu między poszczególnymi pinami czujników indukcyjnych i chyba też halla jak dobrze pamiętem.
Patrzyłeś na vagu jakie widzi temperaturę cieczy i powietrza?
Może regulator ciśnienia paliwa zalewa kolektor wężykiem podciśnieniowym. Albo reduktor albo wtryskiwacze zalewa kolektor gazem...
Chyba w książce sam naprawiam audi a4 były wartości oporu między poszczególnymi pinami czujników indukcyjnych i chyba też halla jak dobrze pamiętem.
Patrzyłeś na vagu jakie widzi temperaturę cieczy i powietrza?
Może regulator ciśnienia paliwa zalewa kolektor wężykiem podciśnieniowym. Albo reduktor albo wtryskiwacze zalewa kolektor gazem...
temperatura zasysanego ok, temperatura cieczy ok(nowy czujnik), gaz ok, regulator ciśnienia paliwa ok(nowy oryginał ), wtryskiwacze paliwa też ok(niedawno zmieniane)
czujnik halla najlepiej było by sprawdzić oscyloskopem jednak takowego nie posiadam.
Aczkolwiek nie wydaje mi się aby dwa czujniki halla pod rząd były uszkodzone .
[ Dodano: 2012-07-01, 18:44 ]
Uszkodzony czujnik położenia wału
czujnik halla najlepiej było by sprawdzić oscyloskopem jednak takowego nie posiadam.
Aczkolwiek nie wydaje mi się aby dwa czujniki halla pod rząd były uszkodzone .
[ Dodano: 2012-07-01, 18:44 ]
Uszkodzony czujnik położenia wału
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bierzesz LEDa, który nie spali się przy 12V podłączasz diodę zgodnie z jej polaryzacją. Plusową nóżkę do akumulatora a minus na środkowego styku w kostce czujnika halla. Po odpaleniu albo przy kręceniu rozrusznikiem dioda powinna migać. jeśli tak nie jest to znaczy że hall jest niesprawny albo jest coś nie tak z jego zasilaniem (do sprawdzenia miernikiem).