[1.8s PM] Zmiana skrzyni
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lip 2012, 16:07
- Lokalizacja: Trześniów
[1.8s PM] Zmiana skrzyni
Witam na początku chciał bym zaznaczyć że jest to mój pierwszy post i jeżeli źle go umieściłem to proszę mówić.
Zacznę od tego że niedawno jadąc a4 koło Krakowa padło mi łożysko w skrzyni co spowodowało wpadnięciem śrutów między tryby i uszkodzeniem chodzi o to że posiadam starą skrzynię od audi 80 b4 td skrzynia nie różni się niczym od mojej starej ale chciał bym wiedzieć czy coś się zmieni po jej założenie proszę o posty na ten temat ponieważ nie orientuje się w tym temacie z góry dzięki.
Zacznę od tego że niedawno jadąc a4 koło Krakowa padło mi łożysko w skrzyni co spowodowało wpadnięciem śrutów między tryby i uszkodzeniem chodzi o to że posiadam starą skrzynię od audi 80 b4 td skrzynia nie różni się niczym od mojej starej ale chciał bym wiedzieć czy coś się zmieni po jej założenie proszę o posty na ten temat ponieważ nie orientuje się w tym temacie z góry dzięki.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2013, 21:03 przez grzesiekkaczor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Zależy jaką masz skrzynie bo są skrzynie o różnych przełożeniach.
tu wyposazenie/skrzynie-biegow-i-przelozenia-t107632.html
ps a temat faktycznie nie w tym miejscu :!: i nie poprawnie nazwany
tu wyposazenie/skrzynie-biegow-i-przelozenia-t107632.html
ps a temat faktycznie nie w tym miejscu :!: i nie poprawnie nazwany
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lip 2012, 16:07
- Lokalizacja: Trześniów
Koledzy już wszystko wujaśnili powyżej
Wysłany: Dzisiaj 18:30
Zależy jaką masz skrzynie bo są skrzynie o różnych przełożeniach.
tu http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/
ps a temat faktycznie nie w tym miejscu :!: i nie poprawnie nazwany
Wysłany: Dzisiaj 20:46
Jedynie nie wskazane byłoby zakładanie skrzyni od diesla do benzyniaka i w drugą stronę.
I wszystko jasne
Wysłany: Dzisiaj 18:30
Zależy jaką masz skrzynie bo są skrzynie o różnych przełożeniach.
tu http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/
ps a temat faktycznie nie w tym miejscu :!: i nie poprawnie nazwany
Wysłany: Dzisiaj 20:46
Jedynie nie wskazane byłoby zakładanie skrzyni od diesla do benzyniaka i w drugą stronę.
I wszystko jasne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zmieniasz biegi przy obrotach jakie chcesz, ale raczej będzie musiał przy wyższych głównie z powodu że silnik nie będzie miał siły jechać na wyższych biegach.grzesiekkaczor pisze:Chodzi o to że po założeniu tej skrzyni muszę zmieniać biegi przy wiekszych obrotach i cieszko wyjechać na wstecznym pod górke
Może się okazać że na 5 biegu będzie więcej palił niż jadąc na 4 a podjechanie pod niewielką górkę na piątce też będzie niemożliwe.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lip 2012, 16:07
- Lokalizacja: Trześniów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może jakbyś założył tą turbinę z TDI ale sądząc po poziomie twojej dotychczasowej wiedzy nie będziesz umiał zaopatrzyć czegoś takiego w paliwo. A wydać trzy-czterokrotną wartość tego samochodu na części oraz czas kogoś kto się na tym zna i zrobi profesjonalnie raczej nie będziesz skłonny.
Jakbyś mógł to podaj oznaczenia tych skrzyń biegów bo bym policzył jakie prędkości dałoby się osiągnąć.
Tutaj porównanie skrzyń AKL montowanej w PM i CDY z AAZ, przełożenia różnią się minimalnie więc powinien dać radę przy obecnej mocy
Tutaj porównanie prędkości skrzyń, na skrzyni z TDI musiałbyś mieć coś w okolicach 200 koni mechanicznych a lepiej nawet więcej bo na 5 biegu przy 5000obr/min jechałbyś 230km/h.
Jak widać skrzynia CDY z diesla ma dłuższy IV bieg niż V ze skrzyni AKL montowanej do PM.
Jakbyś mógł to podaj oznaczenia tych skrzyń biegów bo bym policzył jakie prędkości dałoby się osiągnąć.
Tutaj porównanie skrzyń AKL montowanej w PM i CDY z AAZ, przełożenia różnią się minimalnie więc powinien dać radę przy obecnej mocy
Tutaj porównanie prędkości skrzyń, na skrzyni z TDI musiałbyś mieć coś w okolicach 200 koni mechanicznych a lepiej nawet więcej bo na 5 biegu przy 5000obr/min jechałbyś 230km/h.
Jak widać skrzynia CDY z diesla ma dłuższy IV bieg niż V ze skrzyni AKL montowanej do PM.
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Będzie potrzebne jeszcze wiele rzeczy, min. jakieś sterowanie tym, smarowanie, chłodzenie turbo, odprezenie silnika bla bla bla, wiele rzeczy się składa na to, aczkolwiek ludzie to robiak3llys pisze:gdyby zakładanie turbo było takie proste :roll:grzesiekkaczor pisze:a jeżeli jest możliwość założenia turba bo ostatnio rozglądałem się za golfem 3 tdi i patrząc na mocowanie kolektora wydechwego z tubina jest ono takie same jak u mnie tylko czy będzie jeszcze coś potszebne do tego wszystkiego