[ABK] Zmiana przepływomierza klapkowego na "współczesny
Jeszcze takie pytanie - po podłączeniu pod Vaga w oknie, gdzie do tej pory pokazywał się procent wychylenia przepływomierza, po zastosowaniu tego urządzenia nadal będzie wyświetlany zaemulowany procent wychylenia?
Jak wiadomo klapkowe miały możliwość regulacji naciągu sprężyny, przez co można było je idealnie skalibrować. Czy w tym ustrojstwie też jest taka możliwość, np. poprzez regulację jakimś potencjometrem?
Jak wiadomo klapkowe miały możliwość regulacji naciągu sprężyny, przez co można było je idealnie skalibrować. Czy w tym ustrojstwie też jest taka możliwość, np. poprzez regulację jakimś potencjometrem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak bo to urządzenie ma tak przekształcać sygnały z tego nowego przepływomierza aby sterownik silnika widział takie same odczyty jak na starym przepływomierzu. Inaczej silnik nie pracowałby dobrze.Kamuś pisze:Jeszcze takie pytanie - po podłączeniu pod Vaga w oknie, gdzie do tej pory pokazywał się procent wychylenia przepływomierza,
Kalibracja będzie możliwa przez przeprogramowanie urządzenia.Kamuś pisze:Jak wiadomo klapkowe miały możliwość regulacji naciągu sprężyny, przez co można było je idealnie skalibrować.
Kamuś w tym urządzeniu można nawet więcej niż w naciągu sprężyny, kalibracja odbywa sie za pomocą potencjometrów, jednak z moich doświadczeń wynika, że istnieje pewien optymalny zakres regulacji.
Tak jak napisał aldi to urządzenie ma za zadanie tak przekształcić sygnał aby sterownik widział to jak oryginalny przepływomierz.
Kamuś co tego zamiennika ciężko powiedzieć jeśli zastępować miał przepływke HMF2 na 4 piny to powinno to dać się zestroić.
Tak jak napisał aldi to urządzenie ma za zadanie tak przekształcić sygnał aby sterownik widział to jak oryginalny przepływomierz.
Kamuś co tego zamiennika ciężko powiedzieć jeśli zastępować miał przepływke HMF2 na 4 piny to powinno to dać się zestroić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Widze ze temat ma spore zainteresowanie
jezeli cos wiecej ustalicie to ja tez jestem CHETNY na taka blaszke
A wracajac do przeplywomierza to widzialem z omegi 2,5 v6 z taka sama wtyczka jak nasz w ABK czy tez jest koniecznosc zakupu takiej blaszki ? czy nie idzie jakos oszukac albo dac wartosc zamienna do sterownika audi ??
jezeli cos wiecej ustalicie to ja tez jestem CHETNY na taka blaszke
A wracajac do przeplywomierza to widzialem z omegi 2,5 v6 z taka sama wtyczka jak nasz w ABK czy tez jest koniecznosc zakupu takiej blaszki ? czy nie idzie jakos oszukac albo dac wartosc zamienna do sterownika audi ??
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Jeżeli ktoś jest zainteresowany to chętnie odsprzedam zestaw przepływomierza termicznego do ABK.
W zestawie przepływomierz (od silnika Audi 1,6 lub 2,6 ), płytka , komplet wtyczek i kabli do wpięcia na zasadzie plug and play. Szczegółowe informacje na PW. Płytkę kupiłem gotową od kolegi z elektrody, wstępnie na dmuchawie wykalibrowałem, ale auto zostało okazjonalnie do tego czasu sprzedane. Układ daje się poprawnie skalibrować. Drastycznego przyrostu mocy nie zauważyłem, za to silnik ładniej się zbiera na niższych obrotach jakby mu z lekka momentu przybyło.
Najlepszy wynik kalibracji uzyskiwałem przy przepływomierzu od silnika 1,6, gdyż dało się dokładniej ustawić odpowiednie spalanie na wolnych obrotach. Jeżeli ktoś chce to odstąpię obywa przepływomierze. Reszta obudowy modułu i instrukcja też powinny się znaleźć, łącznie z górną cześcią obudowy filtra powietrza.
Zasilanie modułu z wtyczki zasilającej wtryskiwacze - plus, masa z wtyczki od przepływomierza. Nie trzeba nic ciąc i przerabiac w oryginalnej instalacji samochodu. Po wymontowaniu modułu nie pozostaje zaden ślad pod maską.
W zestawie przepływomierz (od silnika Audi 1,6 lub 2,6 ), płytka , komplet wtyczek i kabli do wpięcia na zasadzie plug and play. Szczegółowe informacje na PW. Płytkę kupiłem gotową od kolegi z elektrody, wstępnie na dmuchawie wykalibrowałem, ale auto zostało okazjonalnie do tego czasu sprzedane. Układ daje się poprawnie skalibrować. Drastycznego przyrostu mocy nie zauważyłem, za to silnik ładniej się zbiera na niższych obrotach jakby mu z lekka momentu przybyło.
Najlepszy wynik kalibracji uzyskiwałem przy przepływomierzu od silnika 1,6, gdyż dało się dokładniej ustawić odpowiednie spalanie na wolnych obrotach. Jeżeli ktoś chce to odstąpię obywa przepływomierze. Reszta obudowy modułu i instrukcja też powinny się znaleźć, łącznie z górną cześcią obudowy filtra powietrza.
Zasilanie modułu z wtyczki zasilającej wtryskiwacze - plus, masa z wtyczki od przepływomierza. Nie trzeba nic ciąc i przerabiac w oryginalnej instalacji samochodu. Po wymontowaniu modułu nie pozostaje zaden ślad pod maską.