Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Zmiana przepływomierza klapkowego na "współczesny

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
garry99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 459
Rejestracja: 14 cze 2011, 10:55
Lokalizacja: Kętrzyn,Mazury

Post autor: garry99 » 07 sty 2013, 16:34

Jeżeli zda to egzamin to się na to pisze :-)

dzilo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:14

Post autor: dzilo » 07 sty 2013, 16:56

to proszę chętnych pisać na pw
jeżeli macie jakieś wątpliwości to zapraszam do mnie <ok>

edit:

Obrazek
Obrazek

oto obiecane zdjęcia, mała uwaga zamiast tych potków tak brzydko zamontowanych powinny być rezystory ale nie miałem pod ręką odpowiednich :-P

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 07 sty 2013, 20:11

Jeszcze takie pytanie - po podłączeniu pod Vaga w oknie, gdzie do tej pory pokazywał się procent wychylenia przepływomierza, po zastosowaniu tego urządzenia nadal będzie wyświetlany zaemulowany procent wychylenia?

Jak wiadomo klapkowe miały możliwość regulacji naciągu sprężyny, przez co można było je idealnie skalibrować. Czy w tym ustrojstwie też jest taka możliwość, np. poprzez regulację jakimś potencjometrem?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 sty 2013, 20:33

Kamuś pisze:Jeszcze takie pytanie - po podłączeniu pod Vaga w oknie, gdzie do tej pory pokazywał się procent wychylenia przepływomierza,
Tak bo to urządzenie ma tak przekształcać sygnały z tego nowego przepływomierza aby sterownik silnika widział takie same odczyty jak na starym przepływomierzu. Inaczej silnik nie pracowałby dobrze.
Kamuś pisze:Jak wiadomo klapkowe miały możliwość regulacji naciągu sprężyny, przez co można było je idealnie skalibrować.
Kalibracja będzie możliwa przez przeprogramowanie urządzenia.

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 07 sty 2013, 20:54

Hmmm... W garażu zalega mi nowy, nie używany przepływomierz z Omegi B FL 2.2 16V. Z tymże nie jest to oryginał, a jakiś zamiennik, co na Allegro kosztował jako nowy 120zł... Jak myślicie będzie coś z niego, czy tak jak w przypadku większości czujników tylko oryginał?

dzilo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:14

Post autor: dzilo » 07 sty 2013, 21:39

Kamuś w tym urządzeniu można nawet więcej niż w naciągu sprężyny, kalibracja odbywa sie za pomocą potencjometrów, jednak z moich doświadczeń wynika, że istnieje pewien optymalny zakres regulacji.
Tak jak napisał aldi to urządzenie ma za zadanie tak przekształcić sygnał aby sterownik widział to jak oryginalny przepływomierz.
Kamuś co tego zamiennika ciężko powiedzieć jeśli zastępować miał przepływke HMF2 na 4 piny to powinno to dać się zestroić.

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 07 sty 2013, 22:08

To jak w końcu robi się kalibracje (czyli pseudo naciąg sprężyny) potencjometrami, czy przeprogramowanie?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 07 sty 2013, 22:22

Sorki ja się nie wgłębiałem w temat i tak strzeliłem że tylko przez program się da.

dzilo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:14

Post autor: dzilo » 07 sty 2013, 23:25

układ ma szerokie możliwości kalibracji za pomocą potęncjometrów

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 08 sty 2013, 00:20

I podgladajac kod to tylko za pomoca potencjometrów, na scalaku jest szczegolny przypadek PID z rozwinietym PI + kilka dziwactw od autora.

Przemo031
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 28 lis 2012, 18:28
Lokalizacja: W-ch

Post autor: Przemo031 » 09 sty 2013, 16:31

Widze ze temat ma spore zainteresowanie :)

jezeli cos wiecej ustalicie to ja tez jestem CHETNY na taka blaszke ;)

A wracajac do przeplywomierza to widzialem z omegi 2,5 v6 z taka sama wtyczka jak nasz w ABK czy tez jest koniecznosc zakupu takiej blaszki ? czy nie idzie jakos oszukac albo dac wartosc zamienna do sterownika audi ??

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 09 sty 2013, 16:44

Przemo031, nie istnieje taka mozliwosc.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 sty 2013, 19:03

Jeżeli ktoś jest zainteresowany to chętnie odsprzedam zestaw przepływomierza termicznego do ABK.
W zestawie przepływomierz (od silnika Audi 1,6 lub 2,6 ), płytka , komplet wtyczek i kabli do wpięcia na zasadzie plug and play. Szczegółowe informacje na PW. Płytkę kupiłem gotową od kolegi z elektrody, wstępnie na dmuchawie wykalibrowałem, ale auto zostało okazjonalnie do tego czasu sprzedane. Układ daje się poprawnie skalibrować. Drastycznego przyrostu mocy nie zauważyłem, za to silnik ładniej się zbiera na niższych obrotach jakby mu z lekka momentu przybyło. Obrazek Obrazek

Najlepszy wynik kalibracji uzyskiwałem przy przepływomierzu od silnika 1,6, gdyż dało się dokładniej ustawić odpowiednie spalanie na wolnych obrotach. Jeżeli ktoś chce to odstąpię obywa przepływomierze. Reszta obudowy modułu i instrukcja też powinny się znaleźć, łącznie z górną cześcią obudowy filtra powietrza.
Zasilanie modułu z wtyczki zasilającej wtryskiwacze - plus, masa z wtyczki od przepływomierza. Nie trzeba nic ciąc i przerabiac w oryginalnej instalacji samochodu. Po wymontowaniu modułu nie pozostaje zaden ślad pod maską.

Przemo031
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 28 lis 2012, 18:28
Lokalizacja: W-ch

Post autor: Przemo031 » 15 sty 2013, 19:59

czy cos w tym kierunku jest robione ? bo widze z temat stoi...

jezeli cos sie dzieje to tak jak pisalem wczesniej jestem zainteresowany ;)

Awatar użytkownika
dr.ziolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 17 lis 2008, 23:24
Imię: Sławek
Lokalizacja: Dąbrowa Trn./Tarnów

Post autor: dr.ziolo » 15 sty 2013, 21:03

jak wyżej ;) Czy kolega dzilo powziął już jakieś kroki w celu stworzenia tego pudełeczka?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl