[B4 2.0 ABT+BLOS] dziwne warjacje po zmianie dolotu
[B4 2.0 ABT+BLOS] dziwne warjacje po zmianie dolotu
Witam, sprawa tyczy się mojego ABT, niedawno zmieniłem elementy wtrysku na te z AAE również czpka wtrysku i guma dolotu poszły z AAE, po tej zmianie mogłem zastosować do mojego ABT Blosa który już czekał, początkowo jeździłęm tylko na gumie i stożku, Blosa dało sie szybko wyrególować - miałem bogato na gazie aż do odcinki, jeździłęm tak 2 tyg bez problemu moc ok wszysko ok.
Pare dni temu zmieniłem nieco dolot i założyłem puchę filtra z 1.9 TD oraz pare kolanek - odłegłosć Blosa od przepustnicy sie nie zmieniła tylko zmienił sie kąt pasowania Blosa oraz długość przewodu od parownika do Blosa i co ciekawego? Jedzie dobrze tylko do 3500 obr (gaz w podłogę) po 3500 nadal jedzie ale lambda spada na praktycznie 0V WTF? Jak delikatnie odpuszcze gaz to wraca na bogato i czuć że lepiej ciągnie.
Dodam że na benzynie nic sie nie zmieniło.
Myslałem że zrobieniem dolotu przymule go troche a wychodzi na to że ma za dużo powietrza.
Ma ktoś inne sugestie? Dodam ze nastw blosa ani parownika nie ruszałem. Może być tak że mniejszy pęd powietrza mniej uchyla blosa?
foto poglądowe przed i po
Pare dni temu zmieniłem nieco dolot i założyłem puchę filtra z 1.9 TD oraz pare kolanek - odłegłosć Blosa od przepustnicy sie nie zmieniła tylko zmienił sie kąt pasowania Blosa oraz długość przewodu od parownika do Blosa i co ciekawego? Jedzie dobrze tylko do 3500 obr (gaz w podłogę) po 3500 nadal jedzie ale lambda spada na praktycznie 0V WTF? Jak delikatnie odpuszcze gaz to wraca na bogato i czuć że lepiej ciągnie.
Dodam że na benzynie nic sie nie zmieniło.
Myslałem że zrobieniem dolotu przymule go troche a wychodzi na to że ma za dużo powietrza.
Ma ktoś inne sugestie? Dodam ze nastw blosa ani parownika nie ruszałem. Może być tak że mniejszy pęd powietrza mniej uchyla blosa?
foto poglądowe przed i po
hmm no nie wiem czy w takim silniczku jak mój ma to znaczenie bo dolot orginalnego ABT to wogóle jest chyba tylko żeby jego moc ograniczyć, mała powierzchnia filtra, cienka rurka doprowadzajaca a do tego jeszcze tłumik szmerów.
Może i krótsza lepsza bo poczułem jakby lepiej z dołu po zmianie dolotu szedł ale mogło to być złudzenie bo na górze brakło gazu poprostu..
Ale tak jak powiedziałem na benzynie zapindala do odcięcia na bogato fest
Może i krótsza lepsza bo poczułem jakby lepiej z dołu po zmianie dolotu szedł ale mogło to być złudzenie bo na górze brakło gazu poprostu..
Ale tak jak powiedziałem na benzynie zapindala do odcięcia na bogato fest
dlaczego przekombinowałem? Auto idzie jak trzeba tylko teraz dziwnym trafem gazu mniej dostaje, ja wiem że kazdy by zrobił stożek i po problemie ale stożek tak szczerze mówiąć to gó.no nic poza wyglądem i dźwiekeiem nie dające a pogarszające wiekszość rzeczy.
Chciałbym zrobć krótszy dolot ale wchodzi w gre jedynie holendarnie droga obudowa od ABK (pewnie i tak by nie weszła) + redukcje na maleńki otwór przepływomierza albo dorobienie nowej czapki wtrysku (nie wykluczone ze taką zrobie)
Chyba najsensowniejszym wytłumaczeniem jest że mamy dużo wiecej świerzego powietrza któremu to stara dawka na BLOS'ie nie wystarcza.
Ciekawostka - po długiej jeździe z dobrymi prędkościami na wysokich obrotach otwieram maske a dookoła wszystko gorące tylko rura aluminiowa miedzy kolankami zimniutka (chociaz jest niedaleko kolektora). Dlaczego bo chyba jednak świerze zimne powietrze przez nią idzie
Chciałbym zrobć krótszy dolot ale wchodzi w gre jedynie holendarnie droga obudowa od ABK (pewnie i tak by nie weszła) + redukcje na maleńki otwór przepływomierza albo dorobienie nowej czapki wtrysku (nie wykluczone ze taką zrobie)
Chyba najsensowniejszym wytłumaczeniem jest że mamy dużo wiecej świerzego powietrza któremu to stara dawka na BLOS'ie nie wystarcza.
Ciekawostka - po długiej jeździe z dobrymi prędkościami na wysokich obrotach otwieram maske a dookoła wszystko gorące tylko rura aluminiowa miedzy kolankami zimniutka (chociaz jest niedaleko kolektora). Dlaczego bo chyba jednak świerze zimne powietrze przez nią idzie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Przy zwykłej rurce podciśnienie na blosie zależy tylko od silnika i rośnie wraz z obrotami. Gdy masz cały dolot to ciśnienie NIE zmienia się jak w funkcji liniowej w zależności od obrotów. Czemu na benzynie jest okej? W sterowniku masz mapę idealnego przepływu powietrza z całym dolotem - bo przecież nie masz przepływomierza -, ponadto silnik cały czas ją koryguje. Zrób reset ecu i pojeździj na benzynie z krótką rurką. Zrób znów reset i pojeździj na benzynie z całym dolotem. Zauważysz, że silnik ma więcej momentu obr na wyższych z całym dolotem.
Gdy do swojego abt założę rurę od "pizzy" do tłumika szmerów ssania to mam to samo, ponadto silnik gaśnie na luzie podczas jazdy, mieszanka jest zubożana w miarę wzrostu prędkości auta.
Jedyna wskazówka to zdejmij harmonijkę między tylną obudową lampy a puchą filtra, ściankę od lampy zaślep czymś. Powinno być ciut lepiej.
Gdy do swojego abt założę rurę od "pizzy" do tłumika szmerów ssania to mam to samo, ponadto silnik gaśnie na luzie podczas jazdy, mieszanka jest zubożana w miarę wzrostu prędkości auta.
Jedyna wskazówka to zdejmij harmonijkę między tylną obudową lampy a puchą filtra, ściankę od lampy zaślep czymś. Powinno być ciut lepiej.
co do tego to wysnułem taką teorie że producent to zaleca aby na przysłone działała też grawitacja i żeby ona opadała do dołu max, a na boku nie powinna bo dziła na nią siła cieżkosci i moze sie blokowac o gwizdek. Poza tym słyszałem że w wielu przypadkach blos działa prawidłowo pomimo jakiegokolwiek montażu.aldi pisze:Może źle działa przez to że teraz blos leży na boku... Bo zaleca się aby był w pozycji jak najbliżej pionowej.
Blosa masz czystego? może się przycina...
Ten blos jeździł w ojca cygarze 2.0 R5 115KM też na boku i nie było problemów z wyregulowaniem (tam też dolot spod grila, rystrykcja w postaci przepływomierza klapkowego) tyle że na parowniku LOVATO ja jeżdże na tomasseto i może być on ciut mały
Ja nie chce blokować niczego aby utrzymac mieszankę w dobrym poziomie, skoro gazu zrobiło sie za mało poprzez za dużą ilość powietrza to poprostu trzeba dodac toche gazu - przecież stad sie bierze moc. nawet mnie to cieszy gdyby nawet wzrosło podawanie powietrza bo jest szansa na dodatkowe konie. Utrzymanie składu mieszanki na optymalnym poziomie na niskich jak i na wysokich obrotach przy tym to już zupełnie inna sprawa.
Rozkreciłem parownik i już spada mieszanka dużo mniej ale jeszcze nie tak jak na benzynie.
Faktem mówiącm że mam wiecej powietrza (wsumie tlenu) jest temperatura dolotu, gdzie wszystko dookoła gorące a dolot zimny.
Najprostszym sposobem jest zbadanie vagiem temperatury na dolocie na stożku i z dolotem, jak na dolocie bedzie mniejsza to nie ma co sie dziwić ze gazu brakuje <ok>
[ Dodano: 2013-01-08, 22:14 ]
źle mówisz, bo gdyby ciśnienie otwierało blosa to nie było by problemu tutaj jak sie domyslam ilość powietrza jest wieksza mimo że blos jest otwartyrejdzik pisze:Gdy masz cały dolot to ciśnienie NIE zmienia się jak w funkcji liniowej w zależności od obrotów.
PS. nie odrazu rozkrecam parownik podczas regulacji na maxa jak każe producent ale teraz powoli do tego dąże
[ Dodano: 2013-01-10, 19:27 ]
Rozkręciłem parownik na maxa i już tak nie spada skłąd mieszanki ale w całym zakresie jedzie prawie cały czas na bogato i mam problemy z odpalaniem
Mozliwe ze parownmik za mały?
Mam tomasetto 140HP ale boje sie że to może byc tylko naklejka i w rzeczywistości on jest do 100HP
Cześć Zgadzam się z Aldim że BLOS ma pracować w pozycji pionowej,co najwyżej dopuszczalny jest niewielki odchył.Do tego dochodzi im krótsza droga gazu i dolotu tym lepsze działanie.Czeka Cię regulacja Blosa lub ponowna przebudowa.Jeśli się nie da założyć osłony mono wtrysku o 180 stopni to np ja bym wstawił kolanko 90stponi--Blos--kolanko 90stopni i podłączył elegancko do filtra.Ale to tylko moje zdanie chłopie.
Tu jest PDF do pobrania:
http://www.pdfdownload.org/pdf2html/vie ... rukcja.pdf
A tu masz opis z warsztatu:
http://skowron.eu/garaz/323F/blos.html
Co do reduktora np BRC to AT 90 100kw i AT 90 140 kw różnią się tym ze jeden ma zasilanie fi 6 100 kw. a drugi fi 8 140 kw.Poznajemy po średnicy rurki zasilającej powinna być fi 8 , a nie fi 6 Jest to rurka miedziana od el. zaw. gazowego do reduktora.Powodzenia
Tu jest PDF do pobrania:
http://www.pdfdownload.org/pdf2html/vie ... rukcja.pdf
A tu masz opis z warsztatu:
http://skowron.eu/garaz/323F/blos.html
Co do reduktora np BRC to AT 90 100kw i AT 90 140 kw różnią się tym ze jeden ma zasilanie fi 6 100 kw. a drugi fi 8 140 kw.Poznajemy po średnicy rurki zasilającej powinna być fi 8 , a nie fi 6 Jest to rurka miedziana od el. zaw. gazowego do reduktora.Powodzenia
Na pierwszym zdjęciu jest przed przeróbką i według mojej opinii w pionie w granicach przechyłu.Ja mam podobnie w mojej Coupe ustawiony.Wina na 100% blosa,w jego położeniu,utrudnionego dolotu i pewnie dawno nie czyszczony i przez to jak kolega wyżej wspominał położenie może blokować gwizdek. Ja też mam podobne objawy do 3500-4000 na gazie nie zbiera się w ogóle.Przed wczoraj czyściłem zasywka ale jeszcze nie ustawiałem.Cześć
Blos nie ma nic do gadania, nie jestem zwolennikiem tej teori że montaż blosa na cos wpływa, miałem blosa w golfie w różnych konfiguracjach miałem też w audi 100 2.0 RT i tam leżał na max płasko, i było git. Wczoraj przełożyłem blosa w miejsce tej aluminiowej rurki dolotu i był dużo bardziej w pionie ale wciąż to samo. Blos uzywany z 3 - 4 miesiace wiec praktycznie nowy, przed montażem rozebrany i czyszczony (nie było z czego).
Ostatnio pokusiłem się również o zmiene parownika, miałem nowy LOVATO 140 HP wiec zamieniłem. Niestety w przeciwieństwie do Tomasetto po rozkreceniu na maxa spada ciągle skład mieszanki jednakże LOVATO jest dużo bardziej stabilny, moge sobie odpalać na gazie przy -5 st i wiem ze zapali a na tomasetto nie było bata. Po rozkreceniu tomasetto z odpalaniem też był problem nawet na ciepłym bo długo krecił.
Całym winowajca jest zimne powietrze!
Mam obudowe z diesla gdyż nie bardzo miałem jak wcisnać inną a ona nie ma termostatu regulującego temperature i bierze cały czas zimne spod atrapy (stożek brał spod maski) Zaślepiłem dziórę w kierownicy powietrza i już skład nie spada albo spada bardzo mało. Jednakże wiem że to nie jest rozwiązanie i skombinuje obudowe z termostatyem aby temperatura powietrza była na stałym poziomnie nawet w zime
[ Dodano: 2013-01-24, 22:05 ]
Ok więc obudowa filtra powietrza z 2.8 (a w sumie jej dolna czesc) załatwiła sprawę skład ładnie na bucie w normie. Teraz tylko pytanie: czy moze ktoś wie na jakim poziomie utrzymuje temperature powietrza obudowa z 2.8? Nie chce aby było za ciepłe a dostepu do vaga teraz nie mam aby podpatrzeć na czujniku temp dolotu. Ogólnie jak auto juz rozgrzane to wiem że ciągnie tez częśc zimnego wiec wiem że termostat działa
Ostatnio pokusiłem się również o zmiene parownika, miałem nowy LOVATO 140 HP wiec zamieniłem. Niestety w przeciwieństwie do Tomasetto po rozkreceniu na maxa spada ciągle skład mieszanki jednakże LOVATO jest dużo bardziej stabilny, moge sobie odpalać na gazie przy -5 st i wiem ze zapali a na tomasetto nie było bata. Po rozkreceniu tomasetto z odpalaniem też był problem nawet na ciepłym bo długo krecił.
Całym winowajca jest zimne powietrze!
Mam obudowe z diesla gdyż nie bardzo miałem jak wcisnać inną a ona nie ma termostatu regulującego temperature i bierze cały czas zimne spod atrapy (stożek brał spod maski) Zaślepiłem dziórę w kierownicy powietrza i już skład nie spada albo spada bardzo mało. Jednakże wiem że to nie jest rozwiązanie i skombinuje obudowe z termostatyem aby temperatura powietrza była na stałym poziomnie nawet w zime
[ Dodano: 2013-01-24, 22:05 ]
Ok więc obudowa filtra powietrza z 2.8 (a w sumie jej dolna czesc) załatwiła sprawę skład ładnie na bucie w normie. Teraz tylko pytanie: czy moze ktoś wie na jakim poziomie utrzymuje temperature powietrza obudowa z 2.8? Nie chce aby było za ciepłe a dostepu do vaga teraz nie mam aby podpatrzeć na czujniku temp dolotu. Ogólnie jak auto juz rozgrzane to wiem że ciągnie tez częśc zimnego wiec wiem że termostat działa
Zobacz Arni na zdjęcie silnika mojej Coupe i na linki wyżej mojego postu. Ja mam kąt może z 80 stopni ponieważ wąż doprowadzający gaz ocierał o wygłuszenie.Po przeczytaniu opisu pod jakim kątem może pracować zdecydowałem się o jego delikatnym ustawieniem pod kątem.Za to za osadzenie reduktora,blosa temu kto to robił należało by przybić piątkę <ok>
Najlepsze miejsce dla pracy tego systemu i nie tylko.
Najlepsze miejsce dla pracy tego systemu i nie tylko.