[B4 2.0 ABT+BLOS] dziwne warjacje po zmianie dolotu
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
rejdzik pisze:Może jestem nieco za młody żeby wszystko rozumieć, ale układ dolotowy w samochodach projektuje się wykorzystując zjawiska falowe. tzw Rezonansu?
Porób parę testów związanych z długością dolotu. Z moich testów wynika, iż im krótszy dolot tym rezonans w wyższej partii obrotów.
W takim silniku rezonans??? Do zjawisk falowych wykorzystuje się specjalnie projektowane kolektory (najczęściej spory odcinek łączący przepustnice z poszczególnym cylindrem). Długość przewodu od puszki filtra do przepustnicy ma mizerne znaczenie jeśli chodzi o zjawiska falowe. Dłuższym dolotem możesz sobie jedynie wyciszyć głos "ssania" Twojego silnika. Rezonans, a raczej zjawisko drgań słupa powietrza występuje tylko w kolektorze.
Kolego ten twój BLOS nie może leżeć na boku, musi być w pionie.
będzie bardziej w pionie napewno ale nie wiem dlaczego sie tak czepiacie?
W golfir jeździ cały czas prawie na płasko a w Audi 100 jeździł jakiś czas na całkiem płasko i nic złego sie nie działo.
Każdy pisze że ma być w pionie bo co? Znaczy że jak go ustawie na pion to zacznie mniej palić. Teraz jeżdze na bogatej mieszance jak puszczem gaz i hamuje silnikiem to spada lambda do 0V czy to jest źle?
W golfir jeździ cały czas prawie na płasko a w Audi 100 jeździł jakiś czas na całkiem płasko i nic złego sie nie działo.
Każdy pisze że ma być w pionie bo co? Znaczy że jak go ustawie na pion to zacznie mniej palić. Teraz jeżdze na bogatej mieszance jak puszczem gaz i hamuje silnikiem to spada lambda do 0V czy to jest źle?
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Wszyscy tak piszą bo tak zaleca producent, a skoro on tak zaleca to zapewne nie pisze tego aby wypełnić strony w instrukcji.
Prawdę mówiąc klapa która odsłania ta całą "dysze" posiada sprężynę, która ją cofa gdy spada podciśnienie więc teoretycznie patrząc nie ma elementów które pracowałyby typowo grawitacyjnie. Czynnikiem sterującym jest podciśnienie w przewodzie i sprężyna jako element przeciwstawny.
Prawdę mówiąc klapa która odsłania ta całą "dysze" posiada sprężynę, która ją cofa gdy spada podciśnienie więc teoretycznie patrząc nie ma elementów które pracowałyby typowo grawitacyjnie. Czynnikiem sterującym jest podciśnienie w przewodzie i sprężyna jako element przeciwstawny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
To nie jest źle. Jest to prawidłowe działanie sondy lambda. Po spadku napięcia do 0 sonda powinna po chwili rozpocząć oscylację sinusoidalną w zakresie od 0.2 - 1 V.aldi pisze:0V na sondach montowanych w audi 80 oznacza ubogą mieszankę. Podczas hamowania sonda niemal zawsze pokazuje ubogą mieszankę.marszall pisze:Teraz jeżdze na bogatej mieszance jak puszczem gaz i hamuje silnikiem to spada lambda do 0V czy to jest źle?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W przypadku blosa bez silniczka krokowego (a ta właśnie wersja najlepiej się sprzedaje), nie będzie oscylacji bo niema co regulować mieszankę aby mogła wystąpić. Zresztą podczas hamownia silnikiem to nawet z silniczkiem krokowym nie wywoła się oscylacji (chyba że dowaliłby taki zakres jego pracy że cuda by się działy podczas normalnej jazdy).paw1131 pisze:Po spadku napięcia do 0 sonda powinna po chwili rozpocząć oscylację sinusoidalną w zakresie od 0.2 - 1 V.
Ja mówie tylko że jak hamuje a sonda spada na 0V (sonda odpięta przekaźnikiem od komputera na gazie aby nie rozjeżdżała sie adaptacja benzyny) to znaczy że blos działa bo zubaża mieszanke przez zamknięcie przysłony.
Jak sie blosa ustawi odwrotnie to ciezko jest wogóle jeździć bo sie przesłona nie podnosi;)
Jak sie blosa ustawi odwrotnie to ciezko jest wogóle jeździć bo sie przesłona nie podnosi;)
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Cześć Regulowałeś marszall w końcu blos czy nadal uważasz że jest dobrze wyregulowany po zmianie dolotu.Miałem te same objawy a teraz jest ok.Spalanie w normie i kręci się na obrotomierzu do czerwonej kreski.Niestety sam go musiałem ustawiać bo u mnie w regionie złośliwi gazownicy krzywo na nie go patrzą :evil:
Cześć Nie uwierzysz ale mnie blokował reakcję blosa przytkany filtr powietrza(podejrzewałem,po usunięciu filtra auto wkręcało się na maxa obrotów) .Po za tym miałem od kupna źle ustawiany reduktor(czyli ktoś źle ustawił myśląc że tak będzie świetnie). Facet wziął 20zł i chwała mu za to bo nie okazał się naciągaczem.Takich macherów więcej Pozdrowienia.