Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT+BLOS] dziwne warjacje po zmianie dolotu

Wszystko co związane z LPG
marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 27 sty 2013, 15:10

U mnie lezy jak leżal i działa, nie bierze teraz zimnego tyklo termostat reguluje wiec ogólnie uważam że z tym montażem niewiele zmienia. Ale przeniose go i tak niedługo bliżej przepustnicy na pionowo i powiem co i jak. Spodziewam sie że nie bedzie róznicy

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 03 lut 2013, 15:12

rejdzik pisze:Może jestem nieco za młody żeby wszystko rozumieć, ale układ dolotowy w samochodach projektuje się wykorzystując zjawiska falowe. tzw Rezonansu?
Porób parę testów związanych z długością dolotu. Z moich testów wynika, iż im krótszy dolot tym rezonans w wyższej partii obrotów.

W takim silniku rezonans??? Do zjawisk falowych wykorzystuje się specjalnie projektowane kolektory (najczęściej spory odcinek łączący przepustnice z poszczególnym cylindrem). Długość przewodu od puszki filtra do przepustnicy ma mizerne znaczenie jeśli chodzi o zjawiska falowe. Dłuższym dolotem możesz sobie jedynie wyciszyć głos "ssania" Twojego silnika. Rezonans, a raczej zjawisko drgań słupa powietrza występuje tylko w kolektorze.

Kolego ten twój BLOS nie może leżeć na boku, musi być w pionie.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 lut 2013, 00:25

będzie bardziej w pionie napewno ale nie wiem dlaczego sie tak czepiacie?
W golfir jeździ cały czas prawie na płasko a w Audi 100 jeździł jakiś czas na całkiem płasko i nic złego sie nie działo.

Każdy pisze że ma być w pionie bo co? Znaczy że jak go ustawie na pion to zacznie mniej palić. Teraz jeżdze na bogatej mieszance jak puszczem gaz i hamuje silnikiem to spada lambda do 0V czy to jest źle?

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 04 lut 2013, 06:02

Wszyscy tak piszą bo tak zaleca producent, a skoro on tak zaleca to zapewne nie pisze tego aby wypełnić strony w instrukcji.
Prawdę mówiąc klapa która odsłania ta całą "dysze" posiada sprężynę, która ją cofa gdy spada podciśnienie więc teoretycznie patrząc nie ma elementów które pracowałyby typowo grawitacyjnie. Czynnikiem sterującym jest podciśnienie w przewodzie i sprężyna jako element przeciwstawny.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lut 2013, 11:12

marszall pisze:Teraz jeżdze na bogatej mieszance jak puszczem gaz i hamuje silnikiem to spada lambda do 0V czy to jest źle?
0V na sondach montowanych w audi 80 oznacza ubogą mieszankę. Podczas hamowania sonda niemal zawsze pokazuje ubogą mieszankę.

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 04 lut 2013, 12:03

Nie dopuszczam myśli, że przy zmianie dolotu mogłeś go obrócić o 180 stopni. Nieodpowiedni króciec skierowałeś w stronę przepustnicy (strzałka na obudowie blosa). Rozumiem, że to gra?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 04 lut 2013, 12:29

aldi pisze:
marszall pisze:Teraz jeżdze na bogatej mieszance jak puszczem gaz i hamuje silnikiem to spada lambda do 0V czy to jest źle?
0V na sondach montowanych w audi 80 oznacza ubogą mieszankę. Podczas hamowania sonda niemal zawsze pokazuje ubogą mieszankę.
To nie jest źle. Jest to prawidłowe działanie sondy lambda. Po spadku napięcia do 0 sonda powinna po chwili rozpocząć oscylację sinusoidalną w zakresie od 0.2 - 1 V.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 lut 2013, 12:59

paw1131 pisze:Po spadku napięcia do 0 sonda powinna po chwili rozpocząć oscylację sinusoidalną w zakresie od 0.2 - 1 V.
W przypadku blosa bez silniczka krokowego (a ta właśnie wersja najlepiej się sprzedaje), nie będzie oscylacji bo niema co regulować mieszankę aby mogła wystąpić. Zresztą podczas hamownia silnikiem to nawet z silniczkiem krokowym nie wywoła się oscylacji (chyba że dowaliłby taki zakres jego pracy że cuda by się działy podczas normalnej jazdy).

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 04 lut 2013, 22:15

Ja mówie tylko że jak hamuje a sonda spada na 0V (sonda odpięta przekaźnikiem od komputera na gazie aby nie rozjeżdżała sie adaptacja benzyny) to znaczy że blos działa bo zubaża mieszanke przez zamknięcie przysłony.

Jak sie blosa ustawi odwrotnie to ciezko jest wogóle jeździć bo sie przesłona nie podnosi;)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 05 lut 2013, 06:08

marszall pisze:
Jak sie blosa ustawi odwrotnie to ciezko jest wogóle jeździć bo sie przesłona nie podnosi;)
Zależy jak go wyregulujesz. Kolega kiedyś 1tyś zrobił na obróconym i o dziwo działało. Miał podpartą przesłonę ale to inna bajka.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 05 lut 2013, 13:41

Lukaszbroz pisze:Długość przewodu od puszki filtra do przepustnicy ma mizerne znaczenie jeśli chodzi o zjawiska falowe. Dłuższym dolotem możesz sobie jedynie wyciszyć głos "ssania" Twojego silnika. Rezonans, a raczej zjawisko drgań słupa powietrza występuje tylko w kolektorze.
Bardzo się mylisz...

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 05 lut 2013, 20:30

Nie przesadzajcie w audi 80 silnik 1.8 na mono ma patelnie nad wtryskiem jak ABT a golf 1.8 RP ma normalna puchę z dala od przepustnicy i moce i momenty te same

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 06 lut 2013, 10:26

Cześć :-) Regulowałeś marszall w końcu blos czy nadal uważasz że jest dobrze wyregulowany po zmianie dolotu.Miałem te same objawy a teraz jest ok.Spalanie w normie i kręci się na obrotomierzu do czerwonej kreski.Niestety sam go musiałem ustawiać bo u mnie w regionie złośliwi gazownicy krzywo na nie go patrzą :evil:

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 06 lut 2013, 17:56

Sam regulowałem.
Jeżdze cały czas z wskaźnikiem lambdy na zegarach

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 16 kwie 2013, 19:40

Cześć :-) Nie uwierzysz ale mnie blokował reakcję blosa przytkany filtr powietrza(podejrzewałem,po usunięciu filtra auto wkręcało się na maxa obrotów) .Po za tym miałem od kupna źle ustawiany reduktor(czyli ktoś źle ustawił myśląc że tak będzie świetnie). Facet wziął 20zł i chwała mu za to bo nie okazał się naciągaczem.Takich macherów więcej :-) Pozdrowienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl