Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 08 sty 2013, 20:12

Najlepszy był by oscyloskop do sprawdzenia sondy. Zobaczyło by się spadek i narastanie napięcia ale nie ma co wymyślać. Może sonda za wolno pracuje i sterownik przechodzi momentami w ''tryb pracy awaryjnej''. U mnie jak sonda pracowała prawidłowo to nie miałem żadnych problemów, a teraz jak szwankuje to też mi średnio silnik pracuje.....momentami ładnie ciągnie a czasem przymula się i znowu ładnie. W zasadzie nie ma reguły.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 08 sty 2013, 22:31

więc tak mierzyłem znów i nagrałem to telefonem
nie potrafię tu na forum wrzucić


to przy ok 60/70 stopniach



mam rozumieć że jest niezbyt dobra ciekawe tylko czy da się odkręcić z kata :-(
i zapomniałem ostatnio czasami nie ma reakcji na gaz , to jest reaguje do jakiś 2500 obrotów i się dusi

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 08 sty 2013, 22:44

Sonda stoi :arrow: uszkodzona lub nie ma masy po wydechu. Powinna oscylować między 0,2V a 0,8V a u Ciebie ma mniej więcej cały czas 0,1V. U mnie sonda elegancko się wykręciła. Na vag'u jakie wskazania sondy pokazuje??

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 09 sty 2013, 21:20

nie mam kiedy sprawdzić na vag'u ( osobiście nie posiadam muszę do znajomego jeździć ) sprawdzałem czy się odkręci i nie ma problemu sprawdziłem też oznaczenie i tu zdiwienie to co w sklepie proponują do niuni się różni od tego co jest. Jest
BOSCH 12
0 258 003 234 235
A proponują
0 258 986 502
BOSCH
0 258 003 957
BOSCH
i teraz czy to jest to samo ? i cena powala przeszło 200zł

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 sty 2013, 21:43

dzikx pisze:0 258 003 957
Widzę że ta jest z wtyczką a ta wyżej uniwersalna.
http://ww.sklep.arwit.pl/TDzamow.aspx?a ... kod=&tab=1
http://www.arwit.pl/TDzamow.aspx?a=0%20 ... kod=&tab=1

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 10 sty 2013, 00:01

Do siebie kupiłem uniwersalna boscha ale po niecałym roku się wysypała. Nie wiem czy zniknęła masa na wydechu czy może się przewody w złączce poluzowały....Jak sprawdzę co jest grane to oddam najwyżej na gwarancję. Teraz jak bym zakładał uniwersalną to nie na tą złączkę co jest w zestawie tylko bym zacisnął nową wtyczkę hermetyczną.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 sty 2013, 00:13

Te złączki dołączane do sondy Boscha są nieźle uszczelnione, na pojedyncze kable są te żółte uszczelki.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 10 sty 2013, 01:10

Uszczelnione są nawet dobrze ale samo ich wykonanie i spasowanie gwintu było dla mnie takie trochę liche i nie skręcałem tego mocno w obawie że gwint przekręcę. Muszę to szybko ogarnąć bo spalanie mi sporo wzrosło :->

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 10 sty 2013, 16:34

na vag'u niecałe 02 . więc na szybko skombinowałem drugą z tego ADY i tak na Pb chodzi lepiej ( nie ma szarpań ładnie ciągnie ) na LPg nie chce wcale bo ta pokazuje za dużo od 0,9 do 1.6 na vag'u Do tego błędy przepustnicy ( ciągle ale nic z tym jeszcze nie robiłem ) lambdy i hala . Tu pytanie czemu numery tych sond się różnią ? znaczy ta co mam o dedykowanej ?? I kolejne pytanie ori 265 zł a zamiennik 140 zł co sądzicie ?? zawsze można zwrócić gorzej jak po czasie się wysypie bo z reklamacją nie wiadomo.

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 10 sty 2013, 17:25

A jaką masz ustawioną emulację sondy w sterowniku od gazu?? Jaki błąd przepustnicy i halla wyświetla?? Kupiłem oryginalną sondę boscha i się wysypała dość szybko. Teraz to raczej rosyjska ruletka z tymi częściami jest. Może być tak że zamiennik pochodzi kilka lat lub wysypie się po miesiącu.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 10 sty 2013, 17:59

bij zabij nie pamiętam :-) ale wartość sondy pokazało w granicach od 09 do 1.6 co do ustawienia gazu pojęcia nie mam ( nawet nie wiem jak to sprawdzić ) a co z tymi oznaczeniami że ta co jest założona ni jak się ma do tych ze sklepu ?? chyba zaryzykuje zamiennik najwyżej przejadę się dwa razy do sklepu i pod samochodem trochę posiedzę ;-) Co do tej z ADY to fakt na benzynie jest miodzio tylko ciekawe jak by było spalanie. no i jak podtlenek lpg zrobić ( można by wywalić przepustnice i wstawić zwykłą śrubę regulacyjna , wyregulować parownik i tyle

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 10 sty 2013, 18:35

U siebie tak mam zrobione że śrubę regulacyjną mam, register chyba to się zwie ;-) Jak okaże się że moja sonda się kompletnie zepsuła to już się nie pokuszę na boscha tylko zamiennik ntk kupię. Jedno i drugie rok gwarancji ma.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 10 sty 2013, 19:06

ale to na sterowniku lambdy czy w środku ?

Awatar użytkownika
manfred19
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1263
Rejestracja: 26 gru 2009, 15:57

Post autor: manfred19 » 10 sty 2013, 19:49

dzikx pisze:ale to na sterowniku lambdy czy w środku ?
Chodzi o śrubę tak?? miałem na myśli śrubę regulacyjną na wężu gumowym od reduktora do miksera gdzie przeważnie w drugiej generacji instalacji jest silniczek krokowy.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 10 sty 2013, 20:50

nie ten register czy coś. to na wężu dawkuje ilość gazu i manualna to z tą śrubą a elektroniczny to przepustnica sterowana komputerem z lambdy i ilości obrotów chyba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl