[B4 1.9 TDI 1Z] Drgania między 1200-1700 obr/min na 4 i 5 bi
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20
[B4 1.9 TDI 1Z] Drgania między 1200-1700 obr/min na 4 i 5 bi
Witam, kiedy jadę na czwartym i piątym biegu w granicach prędkości obrotowej 1200-1700 utrzymując pedal gazu na tym samym położeniu auto wpada w duże drgania. Gdy delikatnie przyspiesze objaw zanika tak samo kiedy puszczę gaz. Dawka i kąt są sprawdzone. Dodam że drgania nastąpiły do chipie. Wcześniej wkładane były wtryski z AFN-a. Słyszałem że powodem może być brudny nastawnik. To prawda?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Ma sens 8-) zwykle po chipie wychodzą wszelkie bolączki ...Zdarza się że na ori nic nie "trzepie "a po chipie zaczyna ...Jak czyszczenie nie pomoże ,bo jest taka opcja ,to "chip " do poprawkiMateo154010 pisze:Gość który robi chipy to nie jakiś amator i powiedział żeby wyczyścić nastawnik. Dlatego przed czyszczeniem chciałem zapytać czy ma to sens.
Re: [B4 1.9 TDI 1Z] Drgania między 1200-1700 obr/min na 4 i
Mam to samo. Też po chipie szarpie w tym zakresie obrotów. Nastawnik wyczyszczony (wszystko ustawione przez znanego forumowicza), podmieniałem również wtryski na inne AFN - lecz nic to nie dało; szarpie cały czas. Do tego jest w tym zakresie obrotów słyszalny odgłos turbiny (dziwny świst), którego na ori programie nie ma. Kolega w Bydgoszczy wymienił nawet pompę (ma te same objawy) na AFN, lecz również nic to nie dało i jeździ z odpiętym impulsatorem.Mateo154010 pisze:Witam, kiedy jadę na czwartym i piątym biegu w granicach prędkości obrotowej 1200-1700 utrzymując pedal gazu na tym samym położeniu auto wpada w duże drgania. Gdy delikatnie przyspiesze objaw zanika tak samo kiedy puszczę gaz. Dawka i kąt są sprawdzone. Dodam że drgania nastąpiły do chipie. Wcześniej wkładane były wtryski z AFN-a. Słyszałem że powodem może być brudny nastawnik. To prawda?
Pozdrawiam
Na dzień dzisiejszy poruszam się na ori sofcie i skłaniam się ku radzie Muniora - chyba rzeczywiście coś z softem, może za mocny, albo nasze bryczki zajechane....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A kto wam robił te softy :?: bo nie wydaje mi się żeby wyszły spod ręki Kostrza :?: ,nie mówię że inni nie potrafią ,ale jak idą na łatwiznę i ładują w epromy jakieś ogólnie dostępne tuningowe chłamy to nic dziwnego że szarpiejanks pisze:Na dzień dzisiejszy poruszam się na ori sofcie i skłaniam się ku radzie Muniora - chyba rzeczywiście coś z softem, może za mocny,
nic z tych rzeczy 8-)albo nasze bryczki zajechane...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20
A co to znaczy że jeździ z odpietym impulsatorem? co to daje, jak to sie robi i czym to grozi. nie usmiecha mi się powrót do ori bo podoba mi się teraz jazda. Gość od chipa mi oczywiście kase wróci ale ten nastawnik jeszcze wyczyszcze dla pewności bo tak też on zalecił.
[ Dodano: 2013-01-15, 15:23 ]
Chipa z tym specem poprawiałem na zmniejszenie mocy i za dużo to nie dało. Nie wiem czy brudny nastawnik charakteryzuje się też tym że na zimno póki porządnie silnik się nie zagrzeje bardzo twardo chodzi. Tego kiedyś na pewno nie było. Mam nadzieję że czyszczenie u mnie pomoże- w sobotę będę wiedział i dam znać.
[ Dodano: 2013-01-15, 15:23 ]
Chipa z tym specem poprawiałem na zmniejszenie mocy i za dużo to nie dało. Nie wiem czy brudny nastawnik charakteryzuje się też tym że na zimno póki porządnie silnik się nie zagrzeje bardzo twardo chodzi. Tego kiedyś na pewno nie było. Mam nadzieję że czyszczenie u mnie pomoże- w sobotę będę wiedział i dam znać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak zapodajemy chipa ,to wszystko musi być tip top ,chip to nie lekarstwo na wszelkie niedomagania ,wręcz przeciwnie ,po chipie wszelkie niedomaganie ujawnią się ze wzmożoną siłą ...a poza tym po chipie należało by sprawdzić co się dzieje z kątem wtrysku i dawką ...dziwi mnie fakt że gość który ci robił chipa nie podpiął kompa i nie sprawdził wszystkiego ,przynajmniej nic o tym nie wspomniałeś ,jeżeli tego nie zrobił to .... .Wszelkie niesprawności i niedociągniecia wychodzą po chipie od razu ,min.przybrudzony nastawnik...a nierzadko widzę ori nie ruszane , są juz na tyle zabrudzone opiłkami że jak nie "trzepia" na ori to na 100% zaczną trzepać po chipie wyczyść więc ten nastawnik i dopiero jak to nie pomoże ,to można ze 100% pewnoscią stwierdzić że nowe mapki dla kompa są marneMateo154010 pisze:Chipa z tym specem poprawiałem na zmniejszenie mocy i za dużo to nie dało. Nie wiem czy brudny nastawnik charakteryzuje się też tym że na zimno póki porządnie silnik się nie zagrzeje bardzo twardo chodzi. Tego kiedyś na pewno nie było. Mam nadzieję że czyszczenie u mnie pomoże
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20
MUNIOR, takie sprawy jak dawki i kąty to sprawdzam sobie sam, mam warsztat, Vcds'a i już próbowałem pozmieniac dawki jak zaczęło tak trzepac. co 1 mg przerobilem praktycznie od 2,5 do 7,5 także to raczej nie to a kat przed i po zmienił się z 54 na 58 także wszystko w normie. w sobotę wieczorem dam znać bo w tygodniu nie ma czasu się tym zająć. Małe pytanie: wystarczy zwykła lutownica do połączenia tej elektryki w nastawniku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20
u mnie podobnie tylko od 3 do 5 biegu od 1500do 2000 tys obroto telepie buda ,porobine całe zawieszenie na lemfie wszystko gumowe co bylo możliwe i telepanie sie wzmoglo i niby nastawnik przeczyszczony ale nie dokonca wieże mechanikowi że całego rozbierał.jeżdzilem wczesnije dieslem i z doswiadczenia wiem że jak warunki sa sprzyjajace spokojnie jade na 4 biegu 1500-2000 obr ,prosta droga równa itp.nic nie powinno telepac i autko nie dostaje po tyłku ,pod górke i obciążone oczywiście obr. więcej by bylo .ni widze ty nikogo kompetentnego z forum z okolic legnicy a niesamowice mnie męczy to telepanie ,szkoda że do kostrza i muniora taki kawal
[ Dodano: 2013-01-16, 00:31 ]
dodam jeszcze że tak samo jak dodaje gazu delikatnie w tych przediałach obr to telepie ,jak wcisne mocniej to ustaje pomimo niskich obrotów, a po mieście najlepiej by bylo tak na 4 jechać czy jezdzicie na 3 ,chodzi o spalanie
[ Dodano: 2013-01-16, 00:31 ]
dodam jeszcze że tak samo jak dodaje gazu delikatnie w tych przediałach obr to telepie ,jak wcisne mocniej to ustaje pomimo niskich obrotów, a po mieście najlepiej by bylo tak na 4 jechać czy jezdzicie na 3 ,chodzi o spalanie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jest prosty sposób żeby sprawdzić czy nastawnik był rozbierany do czyszczenia ,jak się nalezy <ok> odkręć dekielek i odkręć osłone z tworzywa ,przykręconą dwiema nakrętkami ,gdzie łączą się blaszki płytki z drutami kabla nastawnika ...jak nie rozbierane ,czyli ori to będą zgrzane ,a jak rozbierane to będą lutowane 8-)elbula pisze:u mnie podobnie tylko od 3 do 5 biegu od 1500do 2000 tys obroto telepie buda ,porobine całe zawieszenie na lemfie wszystko gumowe co bylo możliwe i telepanie sie wzmoglo i niby nastawnik przeczyszczony ale nie dokonca wieże mechanikowi że całego rozbierał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20