Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Drgania między 1200-1700 obr/min na 4 i 5 bi

Mateo154010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20

[B4 1.9 TDI 1Z] Drgania między 1200-1700 obr/min na 4 i 5 bi

Post autor: Mateo154010 » 10 sty 2013, 14:47

Witam, kiedy jadę na czwartym i piątym biegu w granicach prędkości obrotowej 1200-1700 utrzymując pedal gazu na tym samym położeniu auto wpada w duże drgania. Gdy delikatnie przyspiesze objaw zanika tak samo kiedy puszczę gaz. Dawka i kąt są sprawdzone. Dodam że drgania nastąpiły do chipie. Wcześniej wkładane były wtryski z AFN-a. Słyszałem że powodem może być brudny nastawnik. To prawda?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 sty 2013, 15:24

Na takich obrotach nie trzyma się 4 i 5 biegu. Przy 1200 to nawet i na 3 biegu czuć że silnik męczy się. Jak obroty spadają poniżej 2 tys.obr to redukcja na mniejszy bieg i nie zamulać silnika. Tylko przeciągnąć do co najmniej 2200-2400 i zmiana na większy.

Mateo154010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20

Post autor: Mateo154010 » 10 sty 2013, 15:37

Nie mam prawa jazdy od wczoraj i wiem jak jeździ auto i wiem jak jeździło przed chipem. Silnik wpada w takie drgania że plastik w bagażniku trzeszcza. Gość który robi chipy to nie jakiś amator i powiedział żeby wyczyścić nastawnik. Dlatego przed czyszczeniem chciałem zapytać czy ma to sens.

Awatar użytkownika
pkrr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 11 sie 2012, 23:33

Post autor: pkrr » 10 sty 2013, 15:59

sensu to nie ma jezdzenie na 4 biegu na takich obrotach
a to że kiedyś było inaczej to znaczy że było źle, teraz jest dobrze <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 sty 2013, 17:56

Mateo154010 pisze:Gość który robi chipy to nie jakiś amator i powiedział żeby wyczyścić nastawnik. Dlatego przed czyszczeniem chciałem zapytać czy ma to sens.
Ma sens 8-) zwykle po chipie wychodzą wszelkie bolączki ...Zdarza się że na ori nic nie "trzepie "a po chipie zaczyna ...Jak czyszczenie nie pomoże ,bo jest taka opcja ,to "chip " do poprawki ;-)

janks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 05 cze 2011, 20:27

Re: [B4 1.9 TDI 1Z] Drgania między 1200-1700 obr/min na 4 i

Post autor: janks » 14 sty 2013, 11:34

Mateo154010 pisze:Witam, kiedy jadę na czwartym i piątym biegu w granicach prędkości obrotowej 1200-1700 utrzymując pedal gazu na tym samym położeniu auto wpada w duże drgania. Gdy delikatnie przyspiesze objaw zanika tak samo kiedy puszczę gaz. Dawka i kąt są sprawdzone. Dodam że drgania nastąpiły do chipie. Wcześniej wkładane były wtryski z AFN-a. Słyszałem że powodem może być brudny nastawnik. To prawda?

Pozdrawiam
Mam to samo. Też po chipie szarpie w tym zakresie obrotów. Nastawnik wyczyszczony (wszystko ustawione przez znanego forumowicza), podmieniałem również wtryski na inne AFN - lecz nic to nie dało; szarpie cały czas. Do tego jest w tym zakresie obrotów słyszalny odgłos turbiny (dziwny świst), którego na ori programie nie ma. Kolega w Bydgoszczy wymienił nawet pompę (ma te same objawy) na AFN, lecz również nic to nie dało i jeździ z odpiętym impulsatorem.
Na dzień dzisiejszy poruszam się na ori sofcie i skłaniam się ku radzie Muniora - chyba rzeczywiście coś z softem, może za mocny, albo nasze bryczki zajechane....

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 14 sty 2013, 19:32

janks pisze:Na dzień dzisiejszy poruszam się na ori sofcie i skłaniam się ku radzie Muniora - chyba rzeczywiście coś z softem, może za mocny,
A kto wam robił te softy :?: bo nie wydaje mi się żeby wyszły spod ręki Kostrza :?: ,nie mówię że inni nie potrafią ,ale jak idą na łatwiznę i ładują w epromy jakieś ogólnie dostępne tuningowe chłamy to nic dziwnego że szarpie :-P
albo nasze bryczki zajechane...
nic z tych rzeczy 8-)

Mateo154010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20

Post autor: Mateo154010 » 15 sty 2013, 15:17

A co to znaczy że jeździ z odpietym impulsatorem? co to daje, jak to sie robi i czym to grozi. nie usmiecha mi się powrót do ori bo podoba mi się teraz jazda. Gość od chipa mi oczywiście kase wróci ale ten nastawnik jeszcze wyczyszcze dla pewności bo tak też on zalecił.

[ Dodano: 2013-01-15, 15:23 ]
Chipa z tym specem poprawiałem na zmniejszenie mocy i za dużo to nie dało. Nie wiem czy brudny nastawnik charakteryzuje się też tym że na zimno póki porządnie silnik się nie zagrzeje bardzo twardo chodzi. Tego kiedyś na pewno nie było. Mam nadzieję że czyszczenie u mnie pomoże- w sobotę będę wiedział i dam znać.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 sty 2013, 17:55

Mateo154010 pisze:Chipa z tym specem poprawiałem na zmniejszenie mocy i za dużo to nie dało. Nie wiem czy brudny nastawnik charakteryzuje się też tym że na zimno póki porządnie silnik się nie zagrzeje bardzo twardo chodzi. Tego kiedyś na pewno nie było. Mam nadzieję że czyszczenie u mnie pomoże
Jak zapodajemy chipa ,to wszystko musi być tip top ,chip to nie lekarstwo na wszelkie niedomagania ,wręcz przeciwnie ,po chipie wszelkie niedomaganie ujawnią się ze wzmożoną siłą ...a poza tym po chipie należało by sprawdzić co się dzieje z kątem wtrysku i dawką ...dziwi mnie fakt że gość który ci robił chipa nie podpiął kompa i nie sprawdził wszystkiego ,przynajmniej nic o tym nie wspomniałeś ,jeżeli tego nie zrobił to .... :-P .Wszelkie niesprawności i niedociągniecia wychodzą po chipie od razu ,min.przybrudzony nastawnik...a nierzadko widzę ori nie ruszane , są juz na tyle zabrudzone opiłkami że jak nie "trzepia" na ori to na 100% zaczną trzepać po chipie ;-) wyczyść więc ten nastawnik i dopiero jak to nie pomoże ,to można ze 100% pewnoscią stwierdzić że nowe mapki dla kompa są marne ;-)

Mateo154010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20

Post autor: Mateo154010 » 15 sty 2013, 19:23

MUNIOR, takie sprawy jak dawki i kąty to sprawdzam sobie sam, mam warsztat, Vcds'a i już próbowałem pozmieniac dawki jak zaczęło tak trzepac. co 1 mg przerobilem praktycznie od 2,5 do 7,5 także to raczej nie to a kat przed i po zmienił się z 54 na 58 także wszystko w normie. w sobotę wieczorem dam znać bo w tygodniu nie ma czasu się tym zająć. Małe pytanie: wystarczy zwykła lutownica do połączenia tej elektryki w nastawniku?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 sty 2013, 19:43

Mateo154010 pisze:MUNIOR, takie sprawy jak dawki i kąty to sprawdzam sobie sam, mam warsztat,
I śmigasz z brudnym nastawnikiem :?: :-P
Mateo154010 pisze:Małe pytanie: wystarczy zwykła lutownica do połączenia tej elektryki w nastawniku?
Mnie wystarczy 8-) ... zwykła transformatorówka

Mateo154010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20

Post autor: Mateo154010 » 15 sty 2013, 22:08

Smigam z brudnym nastawnikiem bo gratisowo jeszcze studiuje a jeszcze sesja sie zaczyna i malo czasu dla auta:)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 16 sty 2013, 00:29

u mnie podobnie tylko od 3 do 5 biegu od 1500do 2000 tys obroto telepie buda ,porobine całe zawieszenie na lemfie wszystko gumowe co bylo możliwe i telepanie sie wzmoglo i niby nastawnik przeczyszczony ale nie dokonca wieże mechanikowi że całego rozbierał.jeżdzilem wczesnije dieslem i z doswiadczenia wiem że jak warunki sa sprzyjajace spokojnie jade na 4 biegu 1500-2000 obr ,prosta droga równa itp.nic nie powinno telepac i autko nie dostaje po tyłku ,pod górke i obciążone oczywiście obr. więcej by bylo .ni widze ty nikogo kompetentnego z forum z okolic legnicy a niesamowice mnie męczy to telepanie ,szkoda że do kostrza i muniora taki kawal

[ Dodano: 2013-01-16, 00:31 ]
dodam jeszcze że tak samo jak dodaje gazu delikatnie w tych przediałach obr to telepie ,jak wcisne mocniej to ustaje pomimo niskich obrotów, a po mieście najlepiej by bylo tak na 4 jechać czy jezdzicie na 3 ,chodzi o spalanie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 16 sty 2013, 00:46

elbula pisze:u mnie podobnie tylko od 3 do 5 biegu od 1500do 2000 tys obroto telepie buda ,porobine całe zawieszenie na lemfie wszystko gumowe co bylo możliwe i telepanie sie wzmoglo i niby nastawnik przeczyszczony ale nie dokonca wieże mechanikowi że całego rozbierał.
Jest prosty sposób żeby sprawdzić czy nastawnik był rozbierany do czyszczenia ,jak się nalezy <ok> odkręć dekielek i odkręć osłone z tworzywa ,przykręconą dwiema nakrętkami ,gdzie łączą się blaszki płytki z drutami kabla nastawnika ...jak nie rozbierane ,czyli ori to będą zgrzane ,a jak rozbierane to będą lutowane 8-)

Mateo154010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 sty 2013, 14:20

Post autor: Mateo154010 » 16 sty 2013, 08:50

Dokładnie, nic nie zepsujesz a łatwo sprawdzisz:) jeżeli na wyczyszczonym będzie to samo o gość wgra mi ori softa i pozbieram na program z hamownia, żeby wszystko było jak należy ze sprawdzeniem itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl