Post
autor: paw1131 » 11 sty 2013, 23:39
O termostatach wiem tyle, że pracę doktorską mógłbym napisać. Mianowicie problem z termostatami jest taki, że człowiek zakupuje NOWY termostat i się cieszy, że będzie super działał. Ja przeprowadziłem taki test na termostacie wahlera (sprawdzenie temperatur otwarcia i zamknięcia). Otwierał się prawidłowo, a zamykał się za późno, przy około 80 stopniach. A to już bardzo źle.
Ostatnio założyłem do dwóch B4 dwa różne termostaty, w celu sprawdzenia firm.
W jednej jest gates, a w drugiej carlostat vernet. Jeden i drugi ma prawidłowe temperatury otwarcia i zamknięcia, także śmiało można je instalować.
A z tą rurą od termostatu do chłodnicy to wiem, że różnie niektórzy piszą. Powinna ona być ciepła dopiero jak termostat otworzy się, nie podczas jazdy !!! Jeśli dolny wąż jest ciepły podczas jazdy w trasie, oznacza to nieprawidłową reakcję termostatu na spadek temperatury, czyli termostat nie działa prawidłowo.
Termostat w samochodzie powinien działać tak jak termostat w mózgu, regulować temperaturę ciała w zależności od parametrów.
Aby nie wpakować się w koszty polecam sprawdzić zakupiony termostat i sprawdzić jego temperatury otwarcia i zamknięcia. Początkowe otwarcie to 87'C.