Audi 90 4.2 V8 SUPERCHARGER [B3 ABZ]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 gru 2009, 17:17
- Lokalizacja: Wałbrzych
Dziękuję Panowie za miłe słowa, dodają otuchy, bo każdy z nas wkłada w swoje Auto serce i wie ile go to kosztuje (nie tylko pieniędzy).
Postaram się wrzucić zdjęcia z budowy auta bo mam ich trochę, może komuś się przydadzą, służę pomocą w każdym bądź razie.
Postaram się wrzucić zdjęcia z budowy auta bo mam ich trochę, może komuś się przydadzą, służę pomocą w każdym bądź razie.
Ostatnio zmieniony 12 sty 2013, 17:55 przez quattrodriver, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
super projekcik i widzę że albo wiesz o co chodzi albo posiłkujesz się wiedzą konkretnych osób ...powiedz w jakiej kasie zdobyłeś tego Eatona z Jaguara i czy dorwałeś go u nas czy poza granicami...
ja czaję się na ten sam model...jak możesz to kliknij czy to dobry wybór cenowy?!
http://www.ebay.co.uk/itm/271131839815? ... 1423.l2649
drugie pytanie czy również we własnym zakresie będziesz/cie programować ECU czy oddajecie w jakieś dobre ręce...?
ja czaję się na ten sam model...jak możesz to kliknij czy to dobry wybór cenowy?!
http://www.ebay.co.uk/itm/271131839815? ... 1423.l2649
drugie pytanie czy również we własnym zakresie będziesz/cie programować ECU czy oddajecie w jakieś dobre ręce...?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 gru 2009, 17:17
- Lokalizacja: Wałbrzych
Na wstępie chce zaznaczyć że nie jestem typowym forumowiczem i jest to pierwszy tego typu temat który założyłem więc z góry przepraszam za jakieś tam babole które poczynię. Tak więc:
Co to strojenia, nie znam się na tym totalnie i prawdopodobnie zacznę dzonić po dobrych ludziach jak ogarnę wszystko samemu mechanicznie na tip-top
Jeśli chodzi o pasowanie przodu to wszystko P&P. Temat przerabiałem dwa lata temu więc moge mylić fakty ale trzeba się opierać na błotnikach 80 B4 a nie Coupe!! Ważne!! Z tego co pamiętam mają inne przetłoczenie listwy drzwiowej. Zderzak S2 kupiłem bez wzmocnienia wewnętrzego i musiałem trochę kombinowac z przeróbką mocowania ori od 90 ale to wychodzi w praniu co musisz zrobić- żadna misja
Główne problemy to koło zamachowe, łapy silnika. Te rzeczy mnie najbardziej marwiły.
Nie mam wykrztałcenia technicznego i nie jestem mechanikiem. Bardziej głupim pasjonatem i skoro ja sobie poradzilem, Ty też powinieneś Dumny jestem z tego że jedyny telefon pomocniczy jaki wykonałem był telefonem do Bartka-Guzika, w sprawie tego gdzie mam umieścić czujnik polożenia wału. Bardzo fajny i rzeczowy facet, pomógł za co mu bardzo dziękuję. Mechanika ogarnięta w większości przeze mnie. Elektryka (poza podstawami) to dla mnie czarna magia. Ale z tego co widzialem, rozmawialem z osobą która to robiła nie był to jakiś mega wyczyn. Odblokowanie immo prze emulator + kabelkologia. Nic strasznego.. Jakby co służę radą
Poniżej zamieszczam kilka zdjęć ze swapu, może one rozwieją waszę wątpliwości.
Silniki po zakupie (mój i Kuby):
i po wstępnym myciu:
Przygotowywanie komory pod swap. Mycie, wycinanie łap i podstawy aku (aku w bagażniku), dzielenie wiązki.
Element poniżej białej lini należy odciąć gdyż opiera się o kołyskę (odcięcie w niczym nie przeszkadza gdyż skrzynia biegów i tak jest mniejszych rozmiarów silnika w tym miejscu)
Nie zawsze (z tego co wiem) ale w wale od strony skrzyni występuję pierścień który należy wyprasować aby tam umieścić łożysko podpierające wałek sprzęgłowy.
Przymiarki i wyspawane łapy silnika. Seryjne poduszki A8 są za wysokie i silnik opiera się o maskę. Widoczne poduszki z Forda Fiesty
Schemat ori paska osprzętu:
I przeróbka, aby usunąć wiskotyczny wiatrak.. w prawym dolnym rogu powinien być kompresor klimy. Tam chcę aktualnie umieścić Eatona
Silnik w budzie:
Projekt koła zamachowego z wykorzystaniem ori automat A8 wieńca pod rozrusznik i wieńca impulsowego 60-2
Ta powierzchnia bedzie musiała zostać zmieniona pod sprzęgło RS4 tak jak to miało miejsce u Kuby (szacun za dopilnowanie szczegułów, estetykę i efekt wizualny!!) w zielonej 80 B4 V8. Zrobię zdjęcie po przeróbce.
Efekt prawie finalny:
Oczywiście cały czas dochodzą nowe rzeczy, poprawki itp. Auto zrobilo w sezonie ponad 10 tysięcy km (Mam dailycara 80 B3 quattro do jazdy na codzień) i ani razu nie wróciło na lince, przy czym zaliczyło kilka fajnych kilów
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za miłe słowa i postaram się o częstę odpowiedzi i updaty
Ponieważ nie mam zbyt duzo miejsca co do mozliwości wsadzenia IC o grubym i wysokim rdzeniu. Musi być niski, chudy, szeroki (taki pomieści zderzak bez robienia dziur, cięcia itd. Założenie- ma byc jak najbardziej seryjnie)Czemu tajka wytyczna ze IC min 650mm szerokosci rdzenia?
Eatona dorwałem po 4 miesięcznych poszukiwaniach na allegro. Cena 1900zl.. Czy to dużo.. hmm dla mnie tak ale tego nie ma! A że towar deficytowy to i cena wygórowana.. pocieszenie takie że jest wg. znawców tematu w bdb. stanie. Uważam że ten z ebaya to dobra cenapowiedz w jakiej kasie zdobyłeś tego Eatona z Jaguara i czy dorwałeś go u nas czy poza granicami...
ja czaję się na ten sam model...jak możesz to kliknij czy to dobry wybór cenowy?!
http://www.ebay.co.uk/itm...984.m1423.l2649
drugie pytanie czy również we własnym zakresie będziesz/cie programować ECU czy oddajecie w jakieś dobre ręce...?
Co to strojenia, nie znam się na tym totalnie i prawdopodobnie zacznę dzonić po dobrych ludziach jak ogarnę wszystko samemu mechanicznie na tip-top
Domyślam się że chodzi Ci o błotniki i zderzak przedni?! Tył to ori błotniki i zderzak 80 B3 (chodzilo mi o brak listwy górnej której nie ma w zderzaku 80 B3)Jak możesz wstaw parę fotek mniej artystycznych interesuje mnie pasowanie blotnikow i zderzaka od b4
Jeśli chodzi o pasowanie przodu to wszystko P&P. Temat przerabiałem dwa lata temu więc moge mylić fakty ale trzeba się opierać na błotnikach 80 B4 a nie Coupe!! Ważne!! Z tego co pamiętam mają inne przetłoczenie listwy drzwiowej. Zderzak S2 kupiłem bez wzmocnienia wewnętrzego i musiałem trochę kombinowac z przeróbką mocowania ori od 90 ale to wychodzi w praniu co musisz zrobić- żadna misja
Sory za tą akcjęDziś widzialem kolege w czerwonej maszynce
Na parkingu widziałem też że mało brakowało a moj złomek miałby obtarty tyłeczek ;p
Przede wszystkim bym się nie bał!! Wiadomo że bez minimum warsztatowego (Ja korzystałem z uprzejmości dobrego znajomego posiadającego warsztat) i bez nakładu pienieżnego wahającego się od 6 do 12 tysiecy złotych będzię cięzko to zrobić. I przede wszystkim bez samo zaparciaKolego może podzielisz się na forum doświadczeniem ze swapa na 4.2? Może jakiś manual albo chociaż podstawy przekładki co i jak mechanicznie i elektrycznie dla świeżaków, tak żeby chociaż było wiadomo od czego zacząć.
Główne problemy to koło zamachowe, łapy silnika. Te rzeczy mnie najbardziej marwiły.
Nie mam wykrztałcenia technicznego i nie jestem mechanikiem. Bardziej głupim pasjonatem i skoro ja sobie poradzilem, Ty też powinieneś Dumny jestem z tego że jedyny telefon pomocniczy jaki wykonałem był telefonem do Bartka-Guzika, w sprawie tego gdzie mam umieścić czujnik polożenia wału. Bardzo fajny i rzeczowy facet, pomógł za co mu bardzo dziękuję. Mechanika ogarnięta w większości przeze mnie. Elektryka (poza podstawami) to dla mnie czarna magia. Ale z tego co widzialem, rozmawialem z osobą która to robiła nie był to jakiś mega wyczyn. Odblokowanie immo prze emulator + kabelkologia. Nic strasznego.. Jakby co służę radą
Poniżej zamieszczam kilka zdjęć ze swapu, może one rozwieją waszę wątpliwości.
Silniki po zakupie (mój i Kuby):
i po wstępnym myciu:
Przygotowywanie komory pod swap. Mycie, wycinanie łap i podstawy aku (aku w bagażniku), dzielenie wiązki.
Element poniżej białej lini należy odciąć gdyż opiera się o kołyskę (odcięcie w niczym nie przeszkadza gdyż skrzynia biegów i tak jest mniejszych rozmiarów silnika w tym miejscu)
Nie zawsze (z tego co wiem) ale w wale od strony skrzyni występuję pierścień który należy wyprasować aby tam umieścić łożysko podpierające wałek sprzęgłowy.
Przymiarki i wyspawane łapy silnika. Seryjne poduszki A8 są za wysokie i silnik opiera się o maskę. Widoczne poduszki z Forda Fiesty
Schemat ori paska osprzętu:
I przeróbka, aby usunąć wiskotyczny wiatrak.. w prawym dolnym rogu powinien być kompresor klimy. Tam chcę aktualnie umieścić Eatona
Silnik w budzie:
Projekt koła zamachowego z wykorzystaniem ori automat A8 wieńca pod rozrusznik i wieńca impulsowego 60-2
Ta powierzchnia bedzie musiała zostać zmieniona pod sprzęgło RS4 tak jak to miało miejsce u Kuby (szacun za dopilnowanie szczegułów, estetykę i efekt wizualny!!) w zielonej 80 B4 V8. Zrobię zdjęcie po przeróbce.
Efekt prawie finalny:
Oczywiście cały czas dochodzą nowe rzeczy, poprawki itp. Auto zrobilo w sezonie ponad 10 tysięcy km (Mam dailycara 80 B3 quattro do jazdy na codzień) i ani razu nie wróciło na lince, przy czym zaliczyło kilka fajnych kilów
Jeszcze raz dziękuję wszystkim za miłe słowa i postaram się o częstę odpowiedzi i updaty